Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم تنش‌های اخیر بین ترکیه و برخی کشورهای اروپایی بر سر فعالیت‌های دریایی در شرق مدیترانه، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی‌ (ناتو)، آنکارا را متحدی بسیار مهم برای این سازمان معرفی کرد.

استولتنبرگ طی سخنرانی در همایش آنلاین دانشگاه استنفورد، گفت: «به نظر من، باید درک کنیم که ترکیه یک متحد بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا شما فقط با نگاه کردن به نقشه هم می‌توانید بفهمید که ترکیه بسیار اهمیت دارد».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، وی با تاکید چندباره بر اهمیتی که ترکیه برای ناتو دارد، به مجاورت جغرافیایی این کشور به سوریه و عراق، مشارکت در نبرد علیه گروه تروریستی داعش و همچنین وجود پایگاه‌های و فرودگاه‌های نظامی بین‌المللی در ترکیه اشاره کرد.

این اظهارات دبیر کل ناتو بعد از آن مطرح شده که بعضی از کشورهای عضو ناتو مانند یونان، خواستار اخراج ترکیه از این سازمان نظامی به بهانه فعالیت‌های دریایی در شرق مدیترانه و روابط نزدیک آنکارا با مسکو شده‌اند.

بر اساس این گزارش، استولتنبرگ با بیان اینکه اولین بار نیست که اعضای ناتو با یکدیگر اختلاف نظرهایی دارند، تصریح کرد: ‌«اما وقتی که اختلاف نظر و ناسازگاری‌هایی پیش می‌آید، حداقل باید ناتو بستر مطرح کردن این اختلافات و حل آنها باشد».

به نوشته دیلی صاباح، وی در ادامه افزود که وضعیت اخیر در شرق مدیترانه، بحران مهاجران و همچنین تصمیم ترکیه برای خرید سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» از روسیه، نمونه‌هایی از مسائل مورد نگرانی اعضای ناتو در قبال آنکارا هستند.

دبیر کل ناتو در پایان صحبت‌هایش گفت: «قبول دارم که چالش‌هایی وجود دارد، اما به‌نظرم بهترین کار این است که به عنوان متحدان ناتو، آنها را درون ناتو و به روشی صریح برطرف کنیم و ناتو را به عنوان بستری برای تلاش جهت یافتن راه‌هایی برای کاهش تنش و برداشتن گام‌های مثبت در جهت درست بدانیم».

پیش از این،‌ «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه ضمن رد ادعاهای آمریکا و ناتو مبنی بر تهدیدآمیز بودن این سامانه برای آنها، تصریح کرد: «ما این سامانه را مستقل از شبکه پدافندی ناتو به کار می‌گیریم». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شرق مدیترانه یونان دبیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی/ نتانیاهو تهدید شد

شبکه الجزیره گزارش داد که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را تهدید کرده است.

بن گویر در تازه‌ترین سخنان خود گفته است: من از تصمیم نتانیاهو مبنی بر عدم اعزام هیأت مذاکره کننده به قاهره استقبال می‌کنم.

وی در ادامه افزود: ما خواهان دستیابی به یک توافق غیر مسئولانه نیستیم و طرفدار حمله به رفح هستیم.

این وزیر جنگ طلب رژیم صهیونیستی تاکید کرد: امیدوارم نتانیاهو به تعهدات خود که طی هفته گذشته قول آنها را به من داد پایبند باشد، چرا که به خوبی می‌داند تاوان عدم پایبندی به این تعهدات چیست!

در همین راستا وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان بن گویر تصریح کرد: سیاست‌هایی که وزیر امنیت داخلی به ضرر نتانیاهو دنبال می‌کند ذلت بار بوده و به امنیت ما لطمه وارد می‌کند.

اسحاق بریک، ژنرال نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته در توییتی نوشت: نتانیاهو این روزها به خوبی می‌داند که در جبهه‌های جنگ چه می‌گذرد و همچنین می‌داند که ادامه این روند منجر به فروپاشی تل آویو از نظر نظامی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: حتی اگر حماس و حزب‌الله دقیقاً همانطور که امروز می‌جنگند، بدون غافلگیری نظامی ادامه دهند، کابینه فرو خواهد پاشید. نتانیاهو به خوبی می‌داند که ما طی بیست سال گذشته در یک وضعیت بن بست نظامی قرار داشته ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیکا قربانی چه کسانی شد؟
  • ببینید | واکنش جالب چهره سیاسی نزدیک به قالیباف به اختلافات شدید اصولگرایان در مجلس دوازدهم
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • تشدید اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی/ نتانیاهو تهدید شد
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا