Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، شاهین ظهوری، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان البرز با بیان این که شرکت‌های دانش بنیان تنها حدود ۲ تا ۳ درصد از ظرفیت حوزه صنعت کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: بی مهری و بی توجهی به نخبگان و نوابغ ایرانی دلیل مهاجرت آن‌ها از کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اهمیت تغییر رویکرد‌ها در زمینه تولید در کشور، افزود: وقتی در یک کشور تولید آن فقط در گرو تهیه اقلام و مایحتاج ضروری جامعه باشد، با خطر نابودی اقتصاد مواجه می‌شود؛ در نتیجه باید به دنبال تغییرات و برنامه‌های اصولی در سطح اقتصاد کلان کشور بود.

ظهوری با تاکید بر فعالیت‌هایی که در راستای تقویت حضور شرکت‌های دانش بنیان در زیست بوم تعریف شده است، گفت: هنوز در کشورمان حضور دانش بنیان‌ها کمرنگ است و به عنوان نمونه تنها ۲ تا ۳ درصد حوزه صنعت را شرکت‌های دانش بنیان تشکیل می‌دهند؛ درحالی که در کشوری مانند سنگاپور این رقم برابر ۷۵ درصد است.

او افزود: کشوری که به سمت استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان حرکت نکند، آینده بسیار خطرناکی در رقابت‌های جهانی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان البرز گفت: فرزندان ما زمانی که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند به دلیل امکانات آن سوی مرز‌ها تصمیم به مهاجرت می‌گیرند و در ادامه شاهد فرار مغز‌ها و نخبگان از کشورمان هستیم.

او با اشاره به این که بی مهری و بی توجهی به نخبگان در درون جامعه دلیل مهاجرت آن‌ها از ایران است، افزود: متاسفانه نوابغ علمی ما زمانی که برای ادامه زندگی به یک کشور خارجی مهاجرت می‌کنند به برده‌های علمی کشور‌های استعماری تبدیل می‌شوند و کمتر پیش می‌آید که در راس هرم عهده دار پست‌های مدیریتی سطوح علمی، اجتماعی و فلسفی شوند.

ظهوری گفت: زیست بومی که معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری در حال توسعه آن است، مکانی است که می‌توان در قالب آن نخبگان جامعه را حفظ کرد، این زیست بوم که محل فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است نه تنها در دولت کنونی بلکه در دولت‌های بعدی هم ماندگار خواهد شد.

او افزود: اتاق بازرگانی البرز به تشکیل صندوق پژوهش و فناوری استان توجه ویژه‌ای داشته، به همین دلیل ۹۹ درصد این صندوق متشکل از فعالان بخش خصوصی است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان البرز گفت: در حال حاضر موفق شده ایم از صندوق نوآوری و شکوفایی کشور بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان خط اعتباری برای صندوق پژوهش و فناوری البرز دریافت کنیم، حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هم ضمانت نامه آن را فعال کرده ایم.

او افزود: با تکیه بر این اعتبار نه تنها از شرکت‌های دانش بنیان بلکه از شرکت‌های خلاق هم حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان مهاجرت نخبگان شرکت های دانش بنیان اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی

تین نیوز ز. حبیبی :

با پایان همه گیری کرونا و به تبع آن کاهش محدودیت ناشی از آن، سفرهای هوایی روند رو به رشد خود را دوباره شروع کردند و طی اعلام سازمان جهانی هواپیمایی این روند در سال ۲۰۲۴ به بیش از دوران قبل از همه گیری باز خواهد گشت، از این رو بسیاری از شرکت های هوایی برنامه های توسعه ناوگان خود را از سرگرفته اند.

از آنجا که کشورهای منطقه غرب آسیا همواره در زمینه توسعه ناوگان هوایی خود پیشرو بوده اند پیش بینی می شود به زودی این منطقه با کمبود شدید در نیروی کار متخصص به ویژه خلبان مواجه شود.

از طرفی ایرلاین های خارجی تمایلی برای جذب خلبان هایی با ساعت پروازی پایین ندارند و غالبا به دنبال افرادی هستند که ساعت پروازی بالایی دارند و در شرکت های هواپیمایی مشغول به پرواز هستند. در واقع خلبان هایی به خارج از کشور مهاجرت می کنند دارای سابقه و تجربه پروازی بالایی می باشند.

بسیاری از خلبانان ایرانی قبل از دوران همه گیری و به واسطه افزایش قیمت ارز( ۱۰-۱۳ هزار تومان در سال ۹۷) که با در نظر گرفتن میانگین حقوق ۱۰-۱۴ هزار دلاری در شرکت های هوایی خارج از کشور بیش از ده برابر میانگین حقوق داخل کشور را به خلبانان پرداخت می کردند تصمیم به مهاجرت و فعالیت در خارج از کشور گرفتند.

اکنون با توجه به افزایش شدید نرخ ارز در سال های اخیر و به تبع آن کاهش شدید ارزش پول ملی اختلاف دریافتی خلبانان داخل و خارج از کشور فاصله معنا داری پیدا کرده است به طور یقین روند مهاجرت خلبانان در آینده نزدیک شتاب خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است