Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله جوادی عاملی در پیام تصویری خود به دومین همایش بین المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی (ره) که روز چهارشنبه در حرم مطهر امام راحل برگزار شد افزود: امام خمینی (ره) در راه خدا و برای رسیدن به جامعه مطلوب از نظر قرآن قیام کرد نه برای قدرت طلبی و مال اندوزی؛ از همین رو پیروان راستین امام راحل مانند شهید سلیمانی و سایر شهدا برای رشد معنوی پا به میدان گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) معتقد بود که می خواهد امام خوبان باشد، اظهار داشت: امام راحل به دنبال دغل بازی سیاسی، بزرگ نمایی، ریاست و حکمرانی نبود بلکه فقط خدمت به خلق خداوند مد نظر ایشان بود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: همه بزرگان حوزه، جامعه، دانشگاه، شهدا و جانبازان امام راحل را به امامت قبول داشته و دارند و همه خوبان سراسر عالم با شنیدن اسم امام افتخار می کنند.

جوادی آملی با تاکید بر اینکه انسان های داری همت بلند در زندگی می توانند به آموزه های قرآنی عمل نمایند، بیان داشت: کسانی که به درجه انس با قرآن برسند در زندگی به درجات والای معنوی نایل می شوند، امام خمینی(ره) جزو بزرگانی بود که توانست با قرآن انس بگیرد و به آن عمل کند.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عنوان رهبر نظامی اسلامی ایران دارای امت متقی بود، افزود: امت متقی ایران با پیروی از آیات قرآن دل به معمار کبیر انقلاب به عنوان کسی که با قرآن مجید انس داشت و به آن عمل می کرد توانست کارهای بزرگی انجام دهد.

جوادی آملی با اشاره به اینکه در آیات متعددی از قرآن کریم بارها واژه بشر به کار رفته است، گفت: قرآن برنامه کاملی برای حقوق بشر، قوانین زندگی بشر و برنامه زندگی انسان های دارد که باید از آنها برای سعادت اخروی و دنیوی انسان ها بهره برداری کرد.
وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن مجید حوزه قلمرو انسان ها در زمین، آسمان، دریا، شرق و غرب عالم هستی مشخصی شده است، اظهار داشت: درجات إیمان پیروان کلام الله در همه جای عالم متفاوت و مختلف می باشد.
جوادی آملی ادامه داد: ایمان پیروان راستین قرآن مجید آنگونه که در آیات و روایات آمده است متفاوت است و هر شخصی به اندازه فهم و معرفت خود از این دریای ژرف و گسترده بهره برداری می کند.
این مرجع تقلی با بیان اینکه قرآن توسط خداوند بر روح و روان حضرت محمد(ص) برای هدایت بشر نازل شد، ابراز کرد: نحوه نزول قرآن مانند سایر نعمت های الهی از جمله باران متفاوت است به این ترتیب که باران همه را در بر می گیرد ولی برای استفاده از نعمت خداوند همت و معرفت انسان ها نیز دخیل است.

اختتامیه دومین همایش بین‌المللی قرآن کریم در اندیشه و سیره امام (ره) با رویکرد اخلاق و اجتماع روز چهارشنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور جمعی از دانشمندان در حرم امام راحل به صورت مجازی برگزار شد.

برچسب‌ها شهرستان ری آیت الله العظمی جوادی آملی امام خمینی حرم امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری آیت الله العظمی جوادی آملی امام خمینی شهرستان ری آیت الله العظمی جوادی آملی امام خمینی حرم امام خمینی اخبار کنکور جوادی آملی امام خمینی امام راحل انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام(ره) شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی کد خبر 847487 منبع: فارس برچسب‌ها سید حسن خمینی امام خمینی حسن خمینی خبر ویژه حضرت معصومه (س) حرم حضرت معصومه (س) استان قم

دیگر خبرها

  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • مطهری امام
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد