Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@21:56:40 GMT

جمع‌آوری گنجینه گران‌بها برای معرفی حضرت‌آمنه(س)

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۴۶۷۱

جمع‌آوری گنجینه گران‌بها برای معرفی حضرت‌آمنه(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله احمد عابدی در اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) که در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) آستان بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: راجع به این بانوی بزرگ اسلام کمتر مطلب گفته و شنیده‌شده است و زمانی که تولیت حرم بانوی کرامت دستور ورود به بررسی این موضوع را صادر کرد اطلاعات چندانی وجود نداشت اما خوشبختانه بعد از ۲ سالی که راجع به حضرت آمنه(س) پژوهش و تحقیق‌شده گنجینه گران‌بهایی از کتب و مقالات جمع‌آوری و کتابت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با تلاش محققان در قالب کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س)، هر محققی بخواهد در خصوص ایشان تحقیقی کند باید به گنجینه علمی این کنگره مراجعه داشته باشد.

دبیر علمی کنگره حضرت آمنه(س) تأکید کرد: امروز متأسفانه با وهابیتی مواجه هستیم که در کتب دینی خود نسبت به والدین رسول گرامی اسلام اهانت‌های فراوانی را انجام داده‌ و راه و روش کفار قریش را در پیش‌گرفته است.

عابدی یادآور شد: این بانوی بزرگوار کمالات بسیار فراوانی دارد و فقط یکی از اثرات وجودی حضرت، متولد شدن خورشید عالم هستی از دامن پاک ایشان است.

وی افزود: آثار و کمالات حضرت آمنه(س) جاودانه تاریخ است و در میان تمام زنان قریش بانویی بهتر برای ازدواج با پدر گرامی رسول خدا وجود نداشته است.

استاد برجسته حوزه علمیه اظهار کرد: حضرت عبدالمطلب در وصف حضرت آمنه(س) می‌فرماید ایشان متدین، عفیفه، پاک‌دامن، نجیبه، طاهره و مطهره و یک انسان عاقل بودند.

وی افزود: تبیین شخصیت حضرت آمنه(س) هم از جنبه اعتقادی، هم از نظر اخلاقی و اجتماعی و تاریخی بسیار مهم است چراکه ایشان می‌تواند الگو بسیار خوبی در جامعه امروزی باشد.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: علامه طباطبایی اسلام حضرت آمنه قم حضرت آمنه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ همزمان با هفته زمین پاک، دانش آموزان و دوستداران محیط زیست در منطقه جاجرود، زباله های رها شده در حاشیه شهر خسروآباد را جمع کردند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه‌ای عظیم که هنوز پیدا نشده است
  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است
  • جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود