Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@02:25:23 GMT

استان بوشهر باید به قطب حوزوی کشور و حوزه خلیج فارس شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۵۰۰۱

استان بوشهر باید به قطب حوزوی کشور و حوزه خلیج فارس شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از ملبسین حوزه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر ضمن تبریک سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام، به بیان عظمت پیامبر اکرم (ص) پرداخت و اظهار داشت: مکتب ولاییِ حوزوی هم دانش و هم ولایتمداری است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: طریقت طلاب باید اخلاق محوری، دانش، پارسایی، زهد، بصیرت، ولایتمداری و هزینه کردن خود برای اسلام، ایران و حوزه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به بزرگی و تاریخ روحانیت استان بوشهر، اظهار داشت: عظمت تاریخ روحانیت استان بوشهر باید شناخته شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در طول تاریخ هر چند استان بوشهر به عنوان یک قطب حوزوی مطرح نبوده اما دارای شخصیت‌هایی بود که اگر در شهرهایی مثل قم و نجف بودند بی تردید از أعلام واقعی بودند مثل علامه بلادی و شیخ حسن آل عصفور.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر کارهای بزرگی در عرصه روحانیت و حوزه‌های علمیه در استان انجام گرفته، افزود: در ده سال اخیر بیش از ۱۶ هزار متر حوزه در استان بوشهر ساخته شده که در کشور بی نظیر است.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: هم اینک رشد علمی روحانیت استان به درجه‌ای رسیده که برخی از کتاب‌های حوزه توسط اساتید بوشهری نوشته می‌شود.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر توجه بیشتر طلاب به درس و پژوهش، بیان کرد: استان بوشهر باید قطب حوزوی کشور و حوزه خلیج فارس شود و این امر مستلزم رشد علمی طلاب و روحانیون است.

کد خبر 5166596

منبع: مهر

کلیدواژه: خلیج فارس امام جمعه بوشهر بوشهر خلیج فارس حوزه علمیه ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان شیوع کرونا اردبیل شیراز انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 شهرستان کرج عکس استانها همدان استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: این طرح در سطح استان ادامه پیدا خواهد کرد و به گونه ای طراحی شده که هر سال بیشتر شود.

  آیت الله صفایی بوشهری صبح امروز در حاشیه بهره برداری از خوابگاه دانشجویی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با گرامیداشت روز معلم، اظهار داشت: امروز شاهد یک ارمغان و هدیه زیبای دانشجویی از طرف دانشگاه خلیج فارس بودیم.

وی افزود: امروز 28 واحد مسکونی متاهلی دانشجویی از طرف دانشگاه خلیج فارس به دانشجویان هدیه داده شد.
آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: این اقدام در رشد علم و فناوری، رفع دغدغه خاطر دانشجویی و گسترش فرهنگ ازدواج در سنین مناسب و جوانی جمعیت کمک می کند و هم مدل سازی جدید در عرصه نظام دانشجویی برای تشکیل زندگی حین تحصیل است.

وی با بیان اینکه اختصاص خوابگاه متاهلی دانشجویی برای دانشجویان جاذبه دارد، افزود: جلسه امروز نشان داد که چقدر برای دانشجویان جاذبه دارد که ازدواج کنند و در خوابگاه دانشجویی حضور داشته باشند و در دوران جوانی در فضای خانواده محور زندگی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: این طرح در سطح استان ادامه پیدا خواهد کرد و به گونه ای طراحی شده که هر سال بیشتر شود.

وی عنوان کرد: اگر آمار تاسیس خوابگاه متاهلی دانشجویی را ملاحظه کنیم می بینیم که در دو سال دولت اخیر به حجم و درصد بالایی از تعداد خوابگاه متاهلی ساخته شده است.
امام جمعه بوشهر یادآور شد: این مهم نشان از اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه مقام معظم رهبری در این عرصه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • خلیج‌فارس تاریخ سربلند ملت ایران است