Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: تقاضای کاذب برای سرمایه گذاری در خودرو نسبت به قبل فروکش کرده و با افزایش عرضه گام‌هایی در جهت کاهش برداشته شده. اگر نوسانات ارزی نداشته باشیم و عرضه به اندازه نیاز ادامه پیدا کند در سال آینده فاصله قیمت میان کارخانه و حاشیه بازار کمتر خواهد شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودرو درباره وضعیت بازار شب عید خودرو اظهار کرد: بازار خودرو تقریباً از آبان‌ماه به بعد آرامش نسبی را، در مقایسه با ماه‌های قبل تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از علل این آرامش می‌توان به تثبیت نرخ ارز و عرضه اشاره کرد، اگر شرایط همین‌گونه ادامه پیدا کند، احتمالاً در ماه‌های پیش رو تغییر قیمتی نخواهیم داشت. تقاضای کاذب برای سرمایه گذاری در این بازار نسبت به قبل فروکش کرده و تا حد زیادی کم شده است و در این روزها اکثر خریداران برای مصرف شخصی اقدام به خرید خودرو می‌نمایند.

نگاه سرمایه ای به خودرو در بازار آزاد، هر روز کمتر می‌شود

وی اشاره کرد: البته در بازار خرید خودروهای کارخانه‌ای هنوز نگاه سرمایه‌ای در خرید به علت تفاوت قیمت بازار و کارخانه و جذابیت سرمایه گذاری دیده می‌شود که امید داریم با کاهش تفاوت حاشیه بازار این نگاه به بازار خودرو کاهش یابد و با سیاست گذاری صحیح و افزایش عرضه گام‌هایی در جهت کاهش قیمت برداشته شود.

کاهش تقاضا به نسبت به عرضه در بازار، روند نزولی قیمت را به وجود خواهد آورد

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: در بازار پایان سال شاهد کاهش تقاضا به نسبت عرضه هستیم و در صورت ادامه این روند امکان شکست نزولی قیمت‌ها وجود دارد و ریزش بیشتری به‌تناسب عرضه در قیمت‌ها دیده می‌شد.


وی در پاسخ به تأثیر واردات در قیمت اشاره کرد: با وجود تصویب مصوباتی در زمینه تسهیل واردات، هنوز هیچ خودرویی به بازار تزریق نشده است. بنا بر این تغییر مشهودی از این سیاست گذاری در بازار خودرو دیده نمی‌شود. اما اعمال هر عملکرد اقتصادی و مالی و سیاسی و رسانه‌ای، خود را در بازار خودرو نشان خواهد داد و اثرات کم و بیش خود را بر قیمت و میزان عرضه و تقاضا خواهد گذاشت.

فاصله قیمت میان کارخانه و حاشیه بازار کمتر خواهد شد

این مقام صنفی گفت: با وجود مثبت بودن فضا و اقدامات در حال اجرا در بازار خودرو و با در نظر گرفتن وضعیت بازار اگر نوسانات ارزی نداشته باشیم و عرضه به اندازه نیاز ادامه پیدا کند در سال آینده فاصله قیمت میان کارخانه و حاشیه بازار کمتر خواهد شد ولی کاهش قیمت کارخانه‌ای با شرایط کنونی و افزایشی بودن رقم تورم، بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

کلیدواژه: بازار خودرو فاصله قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد

روند بازار خودرو در چهارمین روز هفته، از ادامه کاهش قیمت‌ها حکایت دارد.

به گزارش خبرآنلاین، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۴۹ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۴ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۲ میلیون تومان کاهش یافته و ۶۵۸ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۲ میلیون تومانی، ۸۰۳ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU ۵ P مدل ۱۴۰۳ بدون تغییر، یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۲ میلیون تومانی، ۷۰۸ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، به قیمت ۸۳۵ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲، اما با افزایش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۷۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V ۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۷۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V ۱ مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با کاهش ۵ میلیون تومانی یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲، اما ۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۱۲ میلیون تومانی ۴۳۸ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۱۷ میلیون تومانی ۴۰۸ میلیون تومان قیمت خورده است.

اما سمند سورن پلاس EF ۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۲ میلیون تومانی ۸۱۸ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۸۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت ۸۱۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۴۸ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۲۳ میلیون تومان رسید.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع خودرو در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • قیمت خودرو در بازار آزاد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • قیمت روز خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه