Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:08:20 GMT

سید حسن خمینی: امام راحل روح قانون را به جامعه آورد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۵۱۳۸

سید حسن خمینی: امام راحل روح قانون را به جامعه آورد

به گزارش ایرنا، تولیت حرم مطهر امام راحل در دومین همایش بین المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی که روز چهارشنبه در حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی برگزار شد، افزود: نکته ای که از زندگانی امام راحل باید تجربه کنیم این است که روح قرآن را بگیریم و برای خدا کارها را انجام بدهیم.

یادگار امام راحل اظهار داشت: اینکه قرآن چاپ کنیم و با صدای خوش بخوانیم خوب است اما اگر بخواهد جای روح را بگیرد ممکن است به «احبار یهود» تبدیل شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی پیامبر(ص) رسالت خود را آغاز کردند بزرگترین مانع ایشان همان کسانی بودند که بهتر از همه تورات می خواندند.

حجت الاسلام سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: راه تحقق این موضوع آن است که افراد ابتدا در دون خودشان به آن باورها برسند و سپس خداوند محبت آنها را در دل مردم می اندازد.

وی با بیان اینکه، میزان خلوص، عمل را به صورت تصاعدی در دنیا و آخرت صاحب اثر مضاعف می کند، اضافه کرد: مرحوم ابوی ما می گفت، امام اگر آب هم به دست بچه می داد برای خدا این کار را می کرد.

یادگار امام راحل ادامه داد: کارکرد بزرگ امام استخراج روح قرآن است؛  ایشان خطیب نبود که در سخنرانی ها به آیه و روایت و شعر رجوع کند؛ حتی بر خلاف طلاب، سخنرانی خود را با خطبه شروع نمی کنند و بعد از بسم الله مستقیما سخن را آغاز می کنند.

دومین همایش بین المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در حرم مطهر امام برگزار و از کتاب دو جلدی مجموعه مقالات این همایش رونمایی شد.

اختتامیه دومین همایش بین‌المللی قرآن کریم در اندیشه و سیره امام (ره) با رویکرد اخلاق و اجتماع روز چهارشنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور جمعی از دانشمندان در حرم امام راحل با پیام تصویری آیت‌الله عبدالله جوادی آملی به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش علمی متفکران و دانشمندان ایرانی از جمله حجت الاسلام سید ابوالفضل موسویان مقاله ای در خصوص “پذیرش حکومت غیر مردمی مغایر با توحید در طاعت، در آموزه های قرآنی و تاثیر آن در کلام امام خمینی(ره) ”، حجت الاسلام عبدالهادی مسعودی با موضوع مقاله ای “مستندات قرآنی امام خمینی (ره) در بررسی و درمان عجب و کبر”، دکتر زهرا اخوان صراف با موضوع مقاله “واگرایی تفسیر پژوهی معاصران از دیدگاه امام خمینی (ره) ” و دکتر نجفقلی حبیبی مقاله ای با عنوان “چگونگی استقرار و دایمی بودن احکام اجتماعی اسلام با توجه به تحولات روز در اندیشه قرآنی امام خمینی (ره) ” را ارائه کردند.
همچنین در ادامه دومین همایش بین المللی قرآن کریم در اندیشه و سیره امام خمینی(ره) با رویکرد اخلاق و اجتماع اندیشمندانی از جمله مریم المقداد از کشور تونس با موضوع مقاله “ القرآن الکریم فی فکر و منهج الاامام خمینی(ره) ”، محمود شاکر عبور الخافی از کشور عراق با موضوع مقاله “ عالمیة الخطاب القرآن و عولمه الواقع فی فکر الاامام خمینی(ره) " و جرنو القاسم از کشور گینه با موضوع مقاله مهجوریة القرآن و سبل العوده الی تعالیمه فی فکر الاامام الخمینی(ره) " به صورت ویدئو کنفرانس مطالبی بیان کرند.

برچسب‌ها شهرستان ری سید حسن خمینی امام خمینی حرم امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری سید حسن خمینی امام خمینی شهرستان ری سید حسن خمینی امام خمینی حرم امام خمینی اخبار کنکور دومین همایش بین المللی قرآن موضوع مقاله سید حسن خمینی امام خمینی ره حجت الاسلام امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ایلام اعلام کرد: این آیین معنوی در شهر ایلام به امامت حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اقامه می‌شود.  

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند