Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امید علی پارسا درباره روند اخذ مالیات  از پزشکان  طبق مصوبه  مجلس اظهار کرد: مراکز پزشکی که پزشکان در آنجا خدمات ارائه می‌دهند موظف هستند از حق الزحمه‌ای که دارند ١٠ درصد را علی الحساب به عنوان مالیات پرداخت کنند. این قانون سال گذشته هم وجود داست و امسال هم اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع با مالیاتی که یک پزشک باید در مطب پرداخت کند، متفاوت است.

وی گفت:این قانون مربوط به درآمدهایی است که پزشکان از کار در مراکز پزشکی به دست می آورند و مراکز میزبان پزشکان باید ١٠درصد از این درآمدها را علی الحساب کسر و به حساب سازمان مالیاتی واریز کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی در رابطه با میزان مالیات پرداخت شده از سوی پزشکان گفت: آماری در این خصوص در اختیار نداریم.

پارسا با اشاره به عدم تمکین نصب کارتخوان در مطب توسط پزشکان بیان کرد: در همه اصناف کم و بیش این پدیده وجود دارد. در طول سال با توجه به شیوع کرونا تمام پزشکان مشغول فعالیت‌های پزشکی بودند و نصب کارتخوان در مطب‌ها و استفاده از آن رشد خوبی داشته است.

رئیس سازمان مالیاتی گفت:اطلاعات مربوط به تراکنش‌های بانکی سطح بالای تمام کسب و کارها را در اختیار داریم؛ بنابراین اگر مودیان مالیاتی از جمله پزشکان دستگاه کارتخوان هم در محل کار خود نصب نکنند، ما اطلاعات مالی آن‌ها را از طریق روش های دیگر از جمله رصد حساب‌های بانکی به دست می آوریم و برای آنها مالیات تعیین می کنیم.

کد خبر 589944 برچسب‌ها مالیات سازمان امور مالیاتی کشور

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مالیات سازمان امور مالیاتی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد

حجت اله صالحی در جلسه با معاونان اداره کل مالیاتی استان اظهار کرد: در اجرای مقررات ماده سه قانون، آخرین مهلت استرداد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم فصل زمستان سال گذشته یک ماه پس از پایان دوره مزبور است.

وی افزود: این مهم به دلیل درخواست‌‏های مکرر مودیان مالیاتی و به منظور تکریم و فراهم آوردن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی، بنا به ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم و بخشنامه صادره در خصوص مودیانی که تا پایان ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره مالیاتی چهارم سال ۱۴۰۲ خود را اصلاح، تکمیل و به سازمان امور مالیاتی کشور مسترد نمایند اعمال می‌شود و امکان برخورداری ۱۰۰درصدی از بخشودگی جریمه تاخیر موضوع ماده ۳۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده همچنین جرائم موضوع بند (ب) ماده ۳۶ قانون مذکور را تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی (مندرج در اظهارنامه مسترد شده) دارند.

به گزارش ایرنا مالیات بر ارزش افزوده مالیات غیر مستقیمی است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت‌کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد