Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@02:10:32 GMT

80 درصد آرا کمیسیون ماده 100 قلع است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۵۶۵۰

80 درصد آرا کمیسیون ماده 100 قلع است

خبرگزاری آریا - شهر: بررسی عملکرد کمیسیون ماده 100 شهرداری در سال‌ها 1396 تا 99 نشان می‌دهد فقط 15 درصد از آرا منجر به دریافت جریمه از متخلفان حوزه ساخت و ساز شده است.
به گزارش خبرنگار شهر، بررسی آمار ساخت و ساز در شهر تهران در بازه زمانی سال‌های 1396 تا 1399، نشان می‌دهد در این سال‌ها میزان تخلفات ساختمانی 30 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که در گزارش‌های مربوط به عملکرد کمیسیون ماده صد آمده است؛ در بخش پرونده‌های منتهی به صدور رای 78 درصد از آرا اجرا شده و تنها 22 درصد اجرا نشده است.
در برخورد با تخلفات هم در دوره مدیریت جدید شهری سختگیری بیشتری نسبت به گذشته صورت گرفته است به طوری که در طول چهار سال گذشته بیش از 80 درصد رای قلع و اعاده از سوی کمیسیون ماده 100 صادر شده و در مقابل اما، فقط 15 درصد از آرا منجر به دریافت جریمه از متخلف شده است.
در حوزه اصلاح قانون و آسیب شناسی، پیش نویس اصلاح ماده صد قانون شهرداری تهیه و لایحه مربوطه در دولت و طرح پیشنهادی در مجلس پیگیری شده و بانک اطلاعاتی آراء ماده صد هم بر اساس نوع آراء، میزان اجرا و سایر مشخصات و اطلاع رسانی مستمر و منظم به اعضای کمیسیون‌ها و همینطور جمع آوری و جمع بندی گزارش اجرای آراء مناطق به صورت هفتگی، ماهانه و فصلی و با هدف شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی تهیه شده است.

عملکرد اداره کل امور اجرایی کمیسیون ماده صد در سال‌های 1396 تا 1399 نشان می‌دهد در حوزه بهبود عملکرد و ارتقاء بهره وری؛ اقداماتی مانند کاهش ماندگاری پرونده های ارجاعی (تخلفات ساختمانی) به ماده صد و سرعت بخشی به صدور آراء، احصاء وضعیت حقوقی کلیه آراء صادره قطعی در مراجع قضایی (دیوان عدالت اداری و دادگاه‌ها) و اطلاع‌رسانی رسانی و پیگیری از مناطق، سیستمی کردن ارجاع کار به کارشناسان رسمی دادگستری و محاسبه حق الزحمه بر اساس تعرفه مصوب، تدوین شاخص های ارزیابی، مبتنی بر ورود پرونده تخلفات از مناطق و میزان موفقیت در اجرای آراء در مناطق 22 گانه و پیگیری سیستمی کردن صورت جلسات اجرای رای کمیسیون ماده صد انجام شده است.
خبرنگار: فریبا رحمانی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کمیسیون ماده ماده صد سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اعتبارات فرهنگی گفت: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد بودجه فرهنگی اظهار داشت: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همه مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • قطعی ۲ ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری