Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:32:22 GMT

آراستن شهر و انتظار بهار 1400 در منطقه 9

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۵۶۵۱

آراستن شهر و انتظار بهار 1400 در منطقه 9

خبرگزاری آریا - معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 9 با اشاره به ویژه برنامه های معاونت مذکور در استقبال از بهار 1400، اقدامات در زمینه زیباسازی، فضای سبز، ساماندهی، پسماند و محیط زیست را بیان کرد.
به گزارش روابط عمومی منطقه 9، مصطفی دینی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام خبر پویش بهاری در قسمت غربی پایتخت در آستانه سال 1400 گفت: با اقدامات جامع در سطح شهر، منطقه 9 آماده استقبال از بهار 1400 می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با تشریح اقدامات اداره زیباسازی به مناسبت نوروز 1400، گفت: زیباسازی محیطی و فضاسازی برای بهار با آذین بندی معابر، نورپردازی اماکن شاخص، رنگ آمیزی عناصر و مبلمان شهری، رنگ آمیزی تخم مرغ های نوروزی صورت گرفته است.
دینی در ادامه گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و استقبال ازنوروز، در آستانه فصل زیبای بهار، فضاسازی منطقه با محوریت بهار، ضدعفونی و شستشوی معابر، مبلمان شهری و باکس های زباله، تنظیف و رفت و روب، شستشو و رنگ آمیزی نیمکت ها، زیبایی و طراوت بخشیدن به فضاهای عمومی و بوستان ها با اجرای گل کاری به انجام رسیده است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 9، با اشاره به طرح نهضت درختکاری در آستانه نورز 1400 یادآور شد: توزیع 10000 اصل نهال رایگان مردمی، کاشت 400 اصله نهال رایگان در منازل شهروندان، 200 اصله درخت دربوستان های منطقه، 3500 اصله درخت در معابر، رفیوژ و لچکی و کاشت 176 اصله درختان روت بال چنار، زیتون تلخ و توت انجام گرفته است.
او ابتکار طرح تعویض پسماند با نهال نارنج را ایده ای خاص در منطقه 9 دانست و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده انتظار داریم استقبال شایسته ای از بهار داشته باشیم.
دینی گل آرائی اماکن و میادین محدوده منطقه را از دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 9 دانست و اضافه کرد:در این راستا 2746 متر مربع فرش گل در بوستان ها و میادین و فضای سبز منطقه 9 گسترده شده است تا شهر جلوه ای بهاری پیدا کند.
او با اشاره به وضعیت کرونایی گفت: ایستگاه مبارزه با کرونا در منطقه تجهیز و راه اندازی شده است، که در ازای دریافت پسماندهای خشک به شهروندان ماسک و مواد ضدعفونی کننده تحویل می دهد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 9 برگزاری همایش تقدیر از دبیران کانون محیط زیست محلات با حضور شهردار منطقه 9، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و معرفی و تقدیر از برخی اصناف برتر منطقه با شاخص زیست محیطی بخش دیگری از فعالیت های نوروزی عنوان کرد.
دینی در خاتمه بر پایش مستمر محیط زیستی از اصناف در منطقه 9 در آستانه نوروز 1400 در قالب بازدید و ارائه آموزش های لازم مبنی بر رعایت استاندارهای زیست محیطی به صاحبان اصناف تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه خدمات شهری و محیط زیست منطقه 9

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی یزدان اظهار کرد: پاکسازی منطقه چهلمیر همراه با پیاده روی با حضور دوستداران محیط زیست در راستای افزایش مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت از انفال به مناسبت هفته زمین پاک و در راستای اجرای پویش «مسیر سبز _ ایران پاک» برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیزداری در پاکسازی تندوره بیان کرد: علاوه بر این افزون بر ۲۰۰ نفر از گروه‌های خود جوش مردمی در این زمینه همکاری کردند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این اقدام ارزشمند در هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین»، به منظور حفظ طبیعت و پاکسازی محیط زیست به عنوان یک فرهنگ عمومی صورت گرفت.

یزدان جو گفت: در این ویژه برنامه محیط زیستی بخش قابل توجهی از مسیر دره چهلمیر که زیستگاه گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل، بز و گربه سانان و پرندگان ارزشمند است، پیمایش و پس از پیاده روی سبک، پاکسازی و حجم زیادی از پلاستیک‌ها و زباله‌های رها شده در طبیعت و رودخانه چهلمیر جمع آوری و پاکسازی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود