Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسگر‌ها و مبدل‌هایی که دامنه استفاده از آن‌ها به حوزه‌های متنوعی از فناوری تعمیم یافته است، با تکیه به فناوری بومی و تخصص شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور ساخته می‌شود.

عباسعلی خدادادی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان اشاره به استفاده از توانمندی متخصصان و پژوهش‌ها در تولید تجهیزات آنالیز اظهار کرد: تجهیزات مختلف آزمایشگاه‌های آنالیز مانند نانوسورد که برای شناسایی مواد نانوساختار استفاده می‌شود، در این شرکت دانش‌بنیان تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به توانمندی اندازه‌گیری سطح ویژه BET، جذب شیمیایی، دفع و احیای برنامه ریزی شده دمایی برای تعیین مشخصات مواد نانو ساختار با استفاده از این دستگاه ادامه داد: این دستگاه یکی در تعیین مشخصات مواد نانوساختار از جمله نانوذرات فلزی، اکسید فلزی، سولفیدی، نانولوله‌ها، نانوالیاف، نانو جاذب‌ها کاربرد‌های فراوانی دارد.

ساخت تجهیزات تست و آنالیز

خدادادی، با اشاره به تولید دستگاه کاتاتست ایران‌ساخت، درباره کاربرد‌های این تجهیز فناور، بیان کرد: دستگاه یکپارچه انجام تست حسگر‌های گاز و فعالیت‌های کاتالیستی از توانمندی یکپارچه سازی دو دستگاه کاتاتست برای اندازه گیری عملکرد کاتالیست‌های ناهمگن و تست عملکرد حسگر‌های نیمه هادی برای اندازه گیری حساسیت و انتخاب پذیری طراحی و ساخته شده است.

او از تامین نیاز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی حسگر‌های بر پایه نیمه هادی با کمک این محصول فناور گفت و افزود: همچنین آزمایشگاه‌هایی که در زمینه ارزیابی، سنتز و توسعه کاتالیزور‌های ناهمگن فعالیت می‌کنند با استفاده از این دستگاه می‌توانند نیازهایشان را تامین کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، از ساخت دستگاه جداسازی گازی با قابلیت‌های گوناگون خبر داد و گفت: نخستین کاربرد این دستگاه، جداسازی گازی با انواع غشاست و به عنوان دومین کاربرد نیز در اندازه‌گیری توزیع اندازه حفره‌های لایه سطحی غشا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به رشد صنایع و استفاده از جداسازی گازی، این تجهیز در بخش‌های مختلف صنعت نفت، پتروشیمی، صنایع گاز کاربرد‌های فراوانی دارد.

خدادادی، با اشاره به حرکت در مسیر بومی‌سازی و تولید حسگر‌های ایران‌ساخت، افزود: در حال حاضر با رسیدن به مرحله تولید صنعتی و نیمه صنعتی به ساخت حسگر‌های گاز‌های سمی، حسگر‌های اکسیژن، حسگر‌های الکترونیکی خودرو و حسگر‌های مادون قرمز رسیدیم.

این فعال فناور، با بیان اینکه تولید حسگر‌ها از حوزه صنعتی به حوزه سلامت نیز راه یافته است ادامه داد: بر همین اساس، روند فعالیت را از حسگر‌های صنعتی توسعه دادیم؛ ساخت نمایشگر‌های مسطح در ابعاد متوسط و کوچک، حسگر‌های اندازه‌گیری قند خون، حسگر‌های حرکت بدون تماس با استفاده از حسگر‌های گرما و دیگر حسگر‌ها در مراحل بعدی تولید قرار دارند.

خدادادی تصریح کرد: هدف اصلی فعالیت فناوران این شرکت، ورود توانمندی‌های دانشگاه‌ها به حوزه کسب و کار‌های دانش‌بنیان است. همکاری با آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و به ویژه آزمایشگاه‌های نانوفناوری، حسگر‌ها و تجهیزات الکترونیکی را به تولید می‌رساند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه حسگرسازان آسیا با اشاره به تولید حسگر‌های فشار خودرو بیان کرد: تمامی مراحل ساخت صنعتی این محصول انجام شده است و در کنار تولید صنعتی سنسور‌های گاز مانند متان، گاز مونوکسید کربن و نیز حسگر اکسیژن در گام‌های بعدی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

مرکز نوآوری و کسب و کار دانشگاه تربیت‌مدرس، پلی جدید میان دانشگاه و صنعت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاونت علمی مبدل حسگر شرکت دانش بنیان اندازه گیری حسگر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی

به گزارش خبرنگار مهر، موسی فکور عصر یک شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران در روستای حادثه دیده امامزاده ابراهیم شفت اظهار کرد: همراهی و همدلی مردم و مسؤولان در حادثه اخیر در روستای امامزاده ابراهیم شفت قابل تقدیر است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار گیلان با تاکید بر پیش بینی سر پناه مناسب و اسکان اضطراری برای ساکنین دائم امامزاده ابراهیم شفت بیان کرد: با توجه به احتمال نامناسبت بودن شرایط جوی در روزهای آتی از هم اکنون اسکان اضطراری منطقه حادثه دیده فراهم شود.

فکور با بیان اینکه خسارت‌های حادثه دیدگان شفت جبران شود، گفت: ارزیابی‌های نهایی از سوی متولیان بیمه ار منطقه حادثه دیده امامزاده ابراهیم (ع) شفت انجام شده و به زودی روند پرداخت آغاز می‌شود.

وی از پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوار آسیب دیده شفتی خبر داد و افزود: مساله حمایت از آسیب دیدگان امامزاده ابراهیم شفت در جلسه هیأت دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم همکاری بومیان منطقه با دستگاه‌های اجرای برای سرعت بخشی به خدمات اضافه کرد: همکاری و همراهی مردم با دستگاه‌های خدمات رسان به تسریع خروج از بحران کمک می‌کند.

فکور از صدور رایگان پروانه‌های ساختمانی برای آسیب دیده‌های آتش سوزی روستای شفت خبر داد و اضافه کرد: تعدادی از مهندسین برای انجام رایگان کار در امامزاده ابراهیم شفت داوطلب شدند.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی سند و املاک دچار حریق شده امام زاده ابراهیم شفت افزود: در نقشه برداری و ثبت سند جهت ساخت ساز باید دقت و نظر بیشتری صورت گیرد.

فکور با اشاره به مشکلات و موانع استقرار ایستگاه آتش نشانی در امامزاده ابراهیم شفت بیان کرد: با توجه به مشکل جذب نیروی سازمانی برای آتش‌نشانی در روستای امامزاده ابراهیم شفت پیشنهاد می‌شود برای انجام خدمات این بخش، نیروی روزمزد به کارگیری شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم رعایت مؤلفه‌های ساخت و ساز چوبی اضافه کرد: کُند سوز کردن چوب‌ها برای کاهش اشتعالزایی در ساخت و ساز روستای امامزاده ابراهیم شفت در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایمن سازی خانه‌های روستایی و شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: با توجه به حادثه خیز بودن گیلان توجه به دستورالعمل‌های فنی و ایمنی در ساخت و سازها بسیار اهمیت دارد.

به گفته وی، هیچ الزامی برای انتخاب سازه چوبی برای ساخت و ساز مجدد در امامزاده ابراهیم شفت نیست.

کد خبر 6097565

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با خدمات طلایی شرکت آبگونه
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب