Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@02:34:07 GMT

لیست دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی اولیه و ضروری

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۵۹۱۸

 

انواع تجهیزات آزمایشگاهی

گستردگی کار در محیط‌های آزمایشگاهی را میتوان عامل ساخت و تولید انواع لوازم آزمایشگاهی در انواع و ابعاد متنوع دانست. لوازمی که وجود آنها شکل و ساختار اصلی محیط‌های آزمایشگاهی را می‌سازد و نبود هر یک می‌تواند تا حدود زیادی روند کاری را دچار مشکل نماید.

سکوبندی آزمایشگاهی

انجام هر آزمایشی در آزمایشگاه‌ها وابسته به ساختار طراحی شده در محیط آزمایشگاهی هستند؛ ساختاری که عموما با سکوبندی آزمایشگاهی تعریف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میز آزمایشگاهی، میز توزین، کابینت بندی، سینک آزمایشگاهی و... که در کنار هم مجموعه سکوبندی را شکل می‌دهند با نصب متناسب با ابعاد و اندازه فضای کار، محیط مورد نیاز را آماده انجام فرآیندهای آزمایشی می‌سازند. نقش و تاثیر این لوازم آزمایشگاهی به اندازه‌ای حائز اهمیت می‌باشند که لازم است پیش از شروع کار با کمک متخصصان کارآمد در محیط طراحی و اجرا شوند.

انواع سکوبندی آزمایشگاهی:

سکوبندی آزمایشگاهی در دو نوع سکوبندی یکطرفه (میزهای کنار) و سکوبندی دوطرفه (میزهای وسط) برمبنای کاربرد و ابعاد فضا با ویژگی‌هایی مناسب محیط‌های آزمایشگاهی (مقاوم در برابر مواد شیمیایی و اسیدها، طراحی در ابعاد و رنگ بندی‌های مختلف و...) تهیه و نصب می‌گردند.

شیشه آلات آزمایشگاهی

کار با مواد خطرناک و اشتعال زا در آزمایشگاه‌ها، استفاده از هر لوازمی را برای فرآیند آزمایشی ناممکن ساخته است. بدین منظور لوازم شیشه‌ای آزمایشگاهی، ساخته شده از جنس شیشه‌های مقاوم در برابر اشتعال و مواد واکنش زا برای شروع آزمایش الزامی هستند. این دسته بندی لوازم آزمایشگاهی که شامل مجموعه وسیعی از لوازم متنوع در ابعاد و اندازه‌های گوناگون می‌باشند، می‌بایست در هنگام راه اندازی آزمایشگاه، پرکاربردترین آنها نظیر بالن شیشه‌ای، ارلن، بشر و... خریداری شوند.

کاربرد:

اغلب این لوازم آزمایشگاهی به منظور ساده‌سازی روند آزمایش، نگهداری و جابجایی مواد آزمایشگاهی، پیشبرد فرآیندهای آزمایشی، اندازه گیری و... بکار برده می‌شوند.

دستگاه های آزمایشگاهی

دستگاه ‌های آزمایشگاهی در دو مدل دستگاه‌های تخصصی که بسته به عملکرد آزمایشگاه باید تهیه شوند و دستگاه‌های عمومی که همه محیط‌های آزمایشگاهی به آنها نیازمندند تقسیم بندی می‌شوند.

دستگاه‌هایی همچون انکوباتور، هود شیمیایی، PH متر، اتوکلاو، هات پلیت و... از جمله تجهیزات آزمایشگاهی عمومی می‌باشند که با کاربری‌های مختلف برای بهینه ساختن آزمایشگاه و دستیابی به بهترین عملکرد مورد نیاز هستند.

تجهیزات ایمنی

حفظ امنیت کارکنان مهم‌ترین بخش در هر کاری است؛ علی الخصوص فعالیت در محیط‌های آزمایشگاهی که پیوسته با مواد شیمیایی و مواد سمی خطرناکی در سر و کار هستند. پس تهیه لوازم آزمایشگاهی ایمنی همچون هودهای آزمایشگاهی برای خروج گازهای سمی، دوش و چشم شوی آزمایشگاهی در صورت رخداد حوادث برای کارکنان، ماسک، عینک آزمایشگاهی، لباس و.... همواره باید در اولویت خریداری قرار گیرند.

لوازم آزمایشگاهی ضروری

گروه دیگری از تجهیزات آزمایشگاهی هم هستند که شاید در نگاه اول اصلا مهم و ضروری به نظر نیایند، ولی وقتی فعالیت‌ها و آزمایش‌ها شروع می‌شوند، آنگاه است که به وجود این قبیل لوازم احساس نیاز می‌شود. لوازم و وسایلی همچون لوله گیر، جای لوله آزمایشگاهی، چراغ الکلی و گازی، سه پایه، پنس، توری نسوز و... که همچون دیگر دسته‌بندی لوازم آزمایشگاهی، بسیار پرکاربرد و ضروری هستند.

خرید تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی

راه اندازی فضای آزمایشگاهی هم، همانند هر فضای دیگری متخصصان کارآمد را در این زمینه می‌طلبد. شرکت تجهیزات آزمایشگاهی شیمی پژوه (https://shimipajouh.com/) علاوه بر فروش انواع لوازم آزمایشگاهی با تضمین کیفیت، همراه با مشاوران و متخصصانی باتجربه در زمینه طراحی و اجرای آزمایشگاه‌ها نیز خدمات قابل توجه و شایانی را به مشتریان و کاربران ارائه می‌دهند. با تماس با متخصصان فروش و یا مشاوران‌مان اطلاعات بیشتری در این باره بدست آورید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی

ایسنا/هرمزگان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از اختصاص مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان امروز (دهم اردیبهشت ماه)؛ احمد سالاری جائینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس وظایف ذاتی کمیته امداد، یکی از برنامه‌های حمایتی این نهاد، پرداخت کمک‌ هزینه خرید لوازم ضروری زندگی به خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا کمیته امداد استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲، ضمن انجام شناسایی اولیه و اجرای برنامه نیازسنجی از خانواده‌های تحت حمایت و واجد شرایط ، اقدام به تخصیص و پرداخت کمک‌ هزینه به خانواده‌های ایتام و نیازمندان تحت حمایت این نهاد به منظور تأمین و خرید تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی برای این عزیزان کرده است.

سالاری جائینی گفت: اعتبار اختصاص‌ یافته جهت تأمین لوازم ضروری نیازمندان در سال ۱۴۰۲ ، در مجموع ۴۸ میلیارد و  ۷۰۶ میلیون تومان بوده که از این میزان اعتبار مبلغ ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و مبلغ ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان آن نیز از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین سخاوتمند و معزز تأمین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اعتبارات به منظور خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.‌

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان قرار دارند؛ افزود: با نیازسنجی دقیق و صحیح در کنار هم افزایی منابع دولتی و کمک‌های خیرین می‌توانیم در عرصه‌های مختلف، با خدمت رسانی هدفمند و زماندار به نیازمندان و محرومین، گام‌های مؤثرتری در راستای حل مسائل و مشکلات اساسی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی