Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری آیت الله جوادی عاملی در پیام تصویری خود به دومین همایش بین المللی قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی (ره) که روز چهارشنبه در حرم مطهر امام راحل برگزار شد افزود: امام خمینی (ره) در راه خدا و برای رسیدن به جامعه مطلوب از نظر قرآن قیام کرد نه برای قدرت طلبی و مال اندوزی؛ از همین رو پیروان راستین امام راحل مانند شهید سلیمانی و سایر شهدا برای رشد معنوی پا به میدان گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) معتقد بود که می خواهد امام خوبان باشد، اظهار داشت: امام راحل به دنبال بزرگ نمایی، ریاست و حکمرانی نبود بلکه فقط خدمت به خلق خداوند مد نظر ایشان بود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: همه بزرگان حوزه، جامعه، دانشگاه، شهدا و جانبازان امام راحل را به امامت قبول داشته و دارند و همه خوبان سراسر عالم با شنیدن اسم امام افتخار می کنند.

جوادی آملی با تاکید بر اینکه انسان های داری همت بلند در زندگی می توانند به آموزه های قرآنی عمل نمایند، بیان داشت: کسانی که به درجه انس با قرآن برسند در زندگی به درجات والای معنوی نایل می شوند، امام خمینی(ره) جزو بزرگانی بود که توانست با قرآن انس بگیرد و به آن عمل کند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عنوان رهبر نظامی اسلامی ایران دارای امت متقی بود، افزود: امت متقی ایران با پیروی از آیات قرآن دل به معمار کبیر انقلاب به عنوان کسی که با قرآن مجید انس داشت و به آن عمل می کرد توانست کارهای بزرگی انجام دهد.

جوادی آملی با اشاره به اینکه در آیات متعددی از قرآن کریم بارها واژه بشر به کار رفته است، گفت: قرآن برنامه کاملی برای حقوق بشر، قوانین زندگی بشر و برنامه زندگی انسان های دارد که باید از آنها برای سعادت اخروی و دنیوی انسان ها بهره برداری کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن مجید حوزه قلمرو انسان ها در زمین، آسمان، دریا، شرق و غرب عالم هستی مشخصی شده است، اظهار داشت: درجات إیمان پیروان کلام الله در همه جای عالم متفاوت و مختلف می باشد.

جوادی آملی ادامه داد: ایمان پیروان راستین قرآن مجید آنگونه که در آیات و روایات آمده است متفاوت است و هر شخصی به اندازه فهم و معرفت خود از این دریای ژرف و گسترده بهره برداری می کند.

این مرجع تقلی با بیان اینکه قرآن توسط خداوند بر روح و روان حضرت محمد(ص) برای هدایت بشر نازل شد، ابراز کرد: نحوه نزول قرآن مانند سایر نعمت های الهی از جمله باران متفاوت است به این ترتیب که باران همه را در بر می گیرد ولی برای استفاده از نعمت خداوند همت و معرفت انسان ها نیز دخیل است.

اختتامیه دومین همایش بین‌المللی قرآن کریم در اندیشه و سیره امام (ره) با رویکرد اخلاق و اجتماع روز چهارشنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور جمعی از دانشمندان در حرم امام راحل به صورت مجازی برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امام خمینی ره امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی اطهر ظهر یکشنبه در تجمع دانشجویان دانشگاه اراک با اشاره به صدور انقلاب به عنوان یکی از اهداف امام خمینی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما، انقلاب انسانیت و آزادی است و دفاع دانشجویان مظلوم از مردم فلسطین حاصل این دستاورد است و در سال‌های آینده نیز چنین انسان‌هایی که حق را درک کرده و به سمت آن حرکت می‌کنند، افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به قیام امام عصر برای بیداری انسان‌ها ادامه داد: امام عصر برای اتحاد بین انسان‌های آزاد با هدف نابودی نظام استکبار و نابودی کسانی که ظلم می‌کنند، قیام خواهد کرد.

وی محدودیت علم و اطلاعات را از انواع استکبار دانست و افزود: آنها تصور می‌کنند که با ظلم، ایجاد رسانه‌ها و نظام‌های جدید می‌توانند افکار مردم را آلوده کرده و رفتار مردم را تغییر دهند.

مهدوی اطهر با اشاره به هزینه‌های بسیار و ایجاد دیپلماسی‌های عمومی از طرف استکبارگران گفت: مستکبران نمی‌دانند فطرت مردم بر اساس فطرت الهی است که به طور حتم بیدار خواهند شد.

وی ادامه داد: سلبریتی‌هایی که در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ از عده‌ای دانشجو و غیردانشجوی ساختارشکن حمایت می‌کردند، کجا هستند که بیداری دانشجویان عالم و حمایت آنها از فلسطینیان را مشاهده کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک گفت: تفاوت مؤمن و غیرمومن در عمل و شجاعت اوست و به طور حتم روزی خواهد رسید که شاهد ظهور امام عصر و تحقق اهداف شهدا باشیم.

حجت الاسلام مهدوی اطهر تاکید کرد: امنیت، بیداری و زندگی خود را مرهون شهدا هستیم و کسی که از انسانی دفاع نکند و انسانیت را نفهمد و دیگران را برده خود کند، از انسانیت خارج است.

وی با اشاره به ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای افزود: باید با ایجاد موج، امر به معروف را در سطح بین‌المللی انجام داده و وظیفه خود در برابر معروف‌ها و منکرهای عالم به درستی انجام دهیم و نباید مانند عاشورا در قبال انحرافات سکوت کرد.

هسته‌های دانشجویی صدای خود را به گوش جهانیان برسانند

رئیس دانشگاه اراک نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت واکنش انسان‌ها به نسل‌کشی در غزه گفت: دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در پاسخ به مطالبه حقوق خود مورد تجاوز و وحشیگری قرار می‌گیرند و اساتید باید با تبیین درست، دانشجویان را نسبت به این موضوع آگاه کنند.

مجتبی ذوالفقاری با تاکید بر اینکه هسته‌های دانشجویی باید صدای خود را به جهانیان برسانند، ادامه داد: باید ذات وحشی، سفاک، کودک‌کش و بی‌ریشه اسرائیل برای جهان روشن شود.

وی تاکید کرد: باید همانگونه که دانشجویان آمریکایی با وجود دستگیری توسط پلیس از هر فرصتی برای اعتراض استفاده می‌کنند، این گفتمان در دانشجویان ایرانی هم شکل گیرد.

کد خبر 6091190

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود/ در برابر مخالفین با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد
  • نباید با لغزش یک مسئول یا یک گروه توپخانه خود را به سمت یکدیگر فعال کنیم
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است