Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دو طرح در حوزه فرآوری آبزیان، یک طرح در زمینه تولید لامپ و یک طرح نیز در حوزه سیم و کابل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر راه اندازی شد.

یکی از طرح‌های فرآوری آبزیان که در شهرک صنعتی بوشهر۲ قرار دارد با هدف فرآوری و نگهداری ماهی و تولید انواع غذا‌های آماده و نیمه آماده آبزیان راه‌اندازی شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد این واحد تولیدی با ظرفیت سالانه ۷۰۰ تن، ۶۳ میلیارد و ۵۱۳ میلیون ریال هزینه  داشته و ۲۵ فرصت شغلی فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید

۹۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی بوشهر اختصاص یافت صادرات محصولات شهرک‌ها و نواحی صنعتی بوشهر، دو برابر شد

واحد دیگر که در زمینه فرآوری و بسته بندی ماهی و میگوی صادراتی فعالیت دارد در ناحیه صنعتی بنه گز واقع شده و پس از گذشت ۱۵ سال تعطیلی با سرمایه ۱۲ میلیارد تومان و ظرفیت تولید سالانه هزار تن به چرخه تولید بازگشته است.

در این واحد تولیدی اکنون ۱۵۰ نفر کار می‌کنند.

یک واحد تولید انواع لوستر و لامپ‌های ال‌ای دی نیز با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون لامپ و لوستر با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومان و ایجاد ۳۰ فرصت شغلی به بهره برداری رسید.

یک طرح توسعه واحد سیم و کابل هم با سرمایه بیش از ۱۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

شناسایی ۱۳ خوشه کسب و کار در استان بوشهر 

مدیرعامل شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر در مراسم افتتاح این واحدهای تولیدی گفت: مطالعاتی درباره بازار کشور‌های هدف صادرات انجام گرفته است تا اطلاعات مورد نیاز صادرکنندگان از بازار‌های هدف در اختیارشان قرار گیرد.

مهدی صفوی همچنین با اشاره به دستاوردهای خوشه صنعتی خرما در بوشهر افزود: در زمان آغاز به کار این خوشه، ۴۳ واحد فرآوری خرما در استان بوشهر وجود داشت، اما این آمار در پایان خوشه به ۸۸ واحد رسید.

او عنوان کرد: صادرات خرمای استان بوشهر نیز با فعالیت خوشه خرما از ۱۳ به ۳۰ هزار تن افزایش یافت و ارزش صادراتی خرمای استان از ۱۴ به ۳۵ میلیون دلار رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر بیان کرد: بعد از خرما خوشه آبزیان تعریف شد که اکنون ۴۲ واحد زیرمجموعه این خوشه در استان فعال است و محصولات صادراتی آن‌ها نیز ۱۵ هزار تن به ارزش ۵۰ میلیون دلار است.

صفوی گفت: با مطالعه مجدد و بروز رسانی اطلاعات در هشت سال اخیر، ۱۳ خوشه کسب و کار در استان بوشهر شناسایی شد.

او عنوان کرد: ارزیابی برخی خوشه‌‎های صنعتی ظرفیت دار در استان بوشهر در دست اجرا است از جمله پرورش طیور و شناورسازی.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحد تولیدی واحد صنعتی اشتغالزایی شهرک صنعتی محصولات شیلاتی آبزیان شهرک ها و نواحی صنعتی استان بوشهر صنعتی بوشهر واحد تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار