Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@02:20:56 GMT

عضویت ۱۶ هزار همیار طبیعت در استان کرمان

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۷۵۸۵

عضویت ۱۶ هزار همیار طبیعت در استان کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اعلام اینکه همیاران طبیعت مجموعه‌ای از افراد داوطلب دلسوز و نقش آفرین در عرصه‌های منابع طبیعی هستند، گفت: یکی از مهمترین سرمایه‌ها و پشتوانه‌های اداره کل منابع طبیعی، بهره مندی از وجود این افراد دلسوز و علاقه‌مند است که بدون هیچ انتظاری، نسبت به منابع طبیعی استان احساس وظیفه و اقدام به مطالبه گری و فرهنگ سازی می‌کنند و همچنین در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و ترویجی نقش آفرین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر حدود ۱۶ هزار نفر درسراسر استان در این بخش حضور دارند که بسیاری از اخبار مرتبط با تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی، هدف گذاری‌ها و فعالیت‌های اجرایی، ناشی از نقش آفرینی همیاران طبیعت است.

رجبی زاده تصریح کرد: افراد داوطلب می‌توانند با مراجعه به سامانه همیار طبیعت به آدرس http://hamyartabiat.frw.ir و عضویت در این سامانه علاوه بر عضویت رایگان، کارت همیار طبیعت دریافت کنند.

او با اشاره به اینکه، اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی این اداره کل برنامه‌های آموزشی متنوعی شامل برگزاری دوره‌ها و بازدید‌های آموزشی، تهیه موشن گرافیک، اینفوگراف، کتابچه و بروشور‌های ترویجی برای همیاران طبیعت به صورت مستمر در برنامه کاری خود دارد، بیان داشت: علاقه‌مندان در ۳ سطح عنوان همیار محافظ، همیار مروج و همیار دانش آموزی ثبت نام و پس از آموزش‌های رایگان به عنوان همیار و دوست دار طبیعت ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی کاشت درخت منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد

محمد رضا کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نیمه شب گذشته دو تن و ۱۲۰ کیلوگرم از یک خودرو عبوری نیسان کشف و ضبط شد، ابراز داشت: این خودرو از نیشابور عازم شهریار بود که در شاهرود زمین گیر شد.

وی ضمن بیان اینکه مأموران پاسگاه شهید نوری شاهرود موفق به شناسایی این محموله شدند، افزود: محموله به طور ماهرانه، حرفه‌ای و به شکل کتابی چیده شده بود که در نوع خود نادر است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه یگان حفاظت با هرگونه مصادیق قاچاق چوب به شدت برخورد می‌کند، ابراز داشت: راننده دستگیر پرونده فرد تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

کشاورزان اضافه کرد: تخریب حوزه محیط زیست و منابع طبیعی قابل جبران نیست و لذا حراست و حفاظت آن یک وظیفه عمومی تلقی می‌شود.

وی افزود: از شهروندان درخواست داریم هر گونه تخریب را حتماً گزارش دهند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 6098674

دیگر خبرها

  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب