Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نیوز نوشت: مسوولان موزه ملی آمستردام قصد دارند برای نخستین‌بار در تاریخ ۲۰۰ ساله این موزه، مجموعه‌ای از آثار هنری هنرمندان زن قرن هفدهم میلادی را به طور دائم در «گالری افتخار» این موزه به نمایش بگذارند.

سه تابلو نقاشی از جمله دو پرتره و یک نقاشی طبیعت بی‌جان از آثار «جودیث لیستر»، «گسینا تر بورک» و «ریچل روش» از این پس در کنار آثار هنرمندانی همچون «فرانس هالس»، «یان فرمیر» و «رامبرانت» به نمایش گذاشته خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«طبیعت بی‌جان گل‌ها و گلدان شیشه‌ای» (حدود ۱۶۹۰) عنوان اثری است که از «ریچل روش» در این گالری به نمایش گذاشته خواهد شد. این نقاشی یکی از آثاری است که «روش» را در طول زندگی‌اش به عنوان یک نقاش طبیعت بی‌جان به شهرت رساند.

پرتره‌ای که از «گسینا تر بورک» در این گالری به نمایش گذاشته می‌شود نیز اثری است که این نقاش در سال‌ ۱۶۶۷ تا ۱۶۶۹ به یاد برادر درگذشته‌اش خلق کرده بود.

این تصمیم در پی تلاش موزه ملی آمستردام و سایر موسسات هنری جامع جهان برای جبران کردن جای خالی برخی از آثار در مجموعه‌هایشان اتخاذ شده است.

کد خبر 590002 برچسب‌ها موزه موزه‌های جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: موزه موزه های جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این کتاب به نویسندگی پرویز امینی درباره دوران کودکی نقاش برجسته ایرانی سید علی‌اکبر صنعتی و فراز و نشیب‌هایی است که در دوران دوری از خانواده با او همراه بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «در بچگی ذوق نقاشی در من سرشار بود، به نحوی که تمام دیوار‌ها را با نقاشی‌های خودم سیاه می‌کردم و این جوشش غریب باعث می‌شد که حتی در سر کلاس‌های درس به جای گوش کردن به درس‌ها، به نقاشی از صورت معلمان بپردازم و برای همین هم همیشه تنبیه می‌شدم.»

مجموعه کودکی نامداران در قالب ۱۰ عنوان کتاب به شیوه اول شخص و از زبان شخصیت اصلی به کودکی چهره‌های نامدار ایرانی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد و شامل داستان‌هایی است که با شخصیت‌پردازی مناسب و تصویرسازی جذاب، نوجوانان را به فضای زندگی این چهره‌ها در قرن گذشته نزدیک می‌کند.

در پشت جلد مجموعه «کودکی نامداران» آمده است: «هر کودک ایرانی، از نامداران آینده ایران است. هر کودک ایرانی پرچم‌دار هویت ملی ایران است. هر کودک ایرانی اعتماد به نفس ملی ایران است و کودکی نامداران، آینده درخشان کودکان ایران است.»

دیگر خبرها

  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • نمایش اشیای تاریخی ارزشمند کرمان در باغ موزه هرندی
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • مقابله با سیل با بام‌های سبزآبی اسفنجی آمستردام
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • تأییدیه سازمان سینمایی؛ شرط پخش فیلم خارجی از پلتفرم‌ها