Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:16:47 GMT

اجرای فاز جدید تشدید طرح بیماریابی کرونا در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۸۹۴۷

اجرای فاز جدید تشدید طرح بیماریابی کرونا در گیلان

ایسنا/گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اجرای فاز جدید تشدید طرح بیماریابی کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی گفت: در فاز جدید طرح شهید سلیمانی قرار است در مدت یک ماه بتوانیم به شکل گسترده بیماریابی را تشدید کنیم و تعداد تست‌ ها را بالا بریم.

دکتر آبتین حیدرزاده امروز در جلسه محوریت روند اجرایی کنترل کرونا و تشدید رهگیری در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که با رویکرد محله محور در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، ضمن تبریک مبعث حضرت رسول اکرم(ص) و تشکر از همکاری تمامی ارگان ها و سازمان های مردم نهاد در همکاری با تشدید طرح رهگیری در استمرار طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: در دوره قبل با همکاری مجدانه در سازمان بسیج و همیاری مردم شریف و دستگاه  هایی نظیر هلال احمر، سازمان های مردم نهاد، صدا و سیما و نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، استانداری، فرمانداران، بخشداران و همه همکاران در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دیگر دستگاه ها در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دستاورد بسیار مطلوبی حاصل شد و هدف گذاری که در این زمینه صورت گرفته بود به مراتب بیش از انتظار محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: بیش از ۲۷۰ هزار نفر از سالمندان در استان گیلان در راستای تشدید رهگیری ها، غربالگری و مورد ارزیابی قرار گرفتند که بطور فعال با ایشان تماس گرفته شد و از بین آنها افرادی که دارای علائم مشکوک بودند مورد آزمایش قرار گرفتند و ردیابی تماس برای اطرافیان آنها هم انجام شد.

وی با اشاره به ویروس جهش یافته انگلیسی بیان کرد: با توجه به وجود ویروس جهش یافته در کشور و ابتلای بالا به این ویروس در استان خوزستان، در فاز جدید طرح شهید سلیمانی و به کمک نیروها در سازمان بسیج، قرار است در مدت یک ماه بتوانیم به شکل گسترده بیماریابی را تشدید کنیم و تعداد تست‌ ها را بالا بریم.

حیدرزاده با اشاره به اجرای فاز جدید تشدید طرح بیماریابی کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی گفت: در این طرح تمرکز بر بیماریابی و قطع زنجیره انتقال ویروس بصورت محله محور است و در مدت یک ماه در دو پروژه ۱۵ روزه با همکاری همه همکاران در دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه ‌ها در خدمت هم استانی های خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: شرط موفقیت این طرح تمرکز بر ویروس به جای تمرکز بر بیمارستان و ارائه خدمات فعال و خانواده محور به جای خدمات غیر فعال است که این امر با باز بودن تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در تمام ایام نوروز و انجام تست PCR در همه مراکز جهت سهولت دسترسی مردم میسر خواهد شد.

حیدرزاده بیان کرد: بهترین و مؤثرترین راه برای تقویت مداخلات گام چهارم بسیج ملی - طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همانا جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره گیری از مشار ت نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی در پایگاه های مقاومت بسیج محلات و سازماندهی و آموزش مجدد این تیم ها به صورت محله محور می باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشانکرد: بهورز و مراقب سلامت به محض اطلاع از مثبت شدن تست کووید- ۱۹ هر فرد از جمعیت تحت پوشش خود باید با فرد مذکور تماس گرفته، از رعایت جداسازی، قرنطینه خانگی ( مستقیم و معکوس)، غیر خانگی اطمینان حاصل نموده و توصیه های بهداشتی مطابق دستورالعمل های ابلاغی را ارائه داده و با اطلاع رسانی به تیم های رهگیری، رصد فعال افراد در معرض تماس نزدیک را انجام دهند.

دکتر پورعباس مسئول بسیج جامعه پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: اجرای فاز جدید طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط سپاه، بسیج جامعه پزشکی، و سایر اقشار بسیج استان و با همکاری شبکه بهداشت و درمان استان اجرا می شود و نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این طرح از تمام ظرفیت‌های نیروهای سپاه، بسیج جامعه پزشکی، و سایر اقشار بسیج استان گیلان استفاده خواهیم کرد تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تحول بزرگی را شاهد باشیم تا به یاری خدا و با توسل به روح شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی نوروز پیش رو را به نوروزی امن تبدیل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس طرح شهید سلیمانی کرونای انگلیسی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی طرح شهید سلیمانی اجرای فاز جدید تشدید طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور