Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:27:52 GMT

۳ کتابخانه‌ مرکزی مرکزی به ظرفیت کشور اضافه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۹۴۲۱

۳ کتابخانه‌ مرکزی مرکزی به ظرفیت کشور اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی در آئین افتتاح با تبریک مبعث نبی مکرم اسلام (ص) اظهار کرد: از تمام کسانیکه در ایجاد این کتابخانه نقش داشتند قدردانی می‌کنم، چرا که ثمره و برکات آن در این نسل و نسل آینده نیز، بروز و ظهور پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: در ابتدای هفته کتابخانه مرکزی شهر یزد با حضور معاون اول ریاست جمهوری به بهره برداری رسید، اکنون نسل جدید کتابخانه های عمومی را در کشور تجربه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب خوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تصریح کرد: این امر با کتابخانه مرکزی بجنورد آغاز شد با کتابخانه عمومی مشهد به متراژ ۱۲ هزار متر مربع ادامه پیدا کرد و در یزد استمرار داشت.

وی خاطر نشان کرد: در اوایل سال آتی سه یا چهار کتابخانه مرکزی دیگر به ناوگان کتابخانه های مرکزی در سراسر کشور اضافه خواهد شد.

رمضانی با اشاره به اینکه در افتتاح کتابخانه یزد در دفتر یادبود کتاب خانه نوشته شد من مطمئنم این کتابخانه محل خاطرات فرهیختگان یزد در آینده خواهد شد، گفت: حتماً این کتابخانه هم محل خاطرات جوانان و نوجوانان امروز این منطقه و آینده سازان این منطقه و کشور خواهد بود و خاطرات خوب و خوش در بستر کتابخانه ها رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه کتابخانه به معنای محل امانت کتاب نیست، بلکه محل شکل گیری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در هر منطقه است، اظهار کرد: با فضایی که در این کتابخانه شکل گرفته و فضایی نهاد برای مدیریت کتابخانه ها طی می‌کند، امیدوارم یک فضای چند منظوره فرهنگی اجتماعی با همت همکاران دغدغه مند بروز و ظهور بیشتری پیدا کند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب خوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیان کرد: ما نگران و دلواپس فردای کتابخانه ها هستیم، بنا ساخته می‌شود، اما نرم افزار در کتابخانه اثر بخش است، امیدواریم این امر به همت فرماندار چهارباغ به عنوان رئیس انجمن کتابخانه شهرستان محقق شود.

وی با بیان اینکه اگر محرومیتی در منطقه است، نتیجه عملکرد بنده و امسال بنده است، تصریح کرد: مردم تبعات این عملکرد را می کشند و اطلاق محرومیت به منطقه و تعمیم آن به مردم منطقه زیبنده نیست.

رمضانی خاطر نشان کرد: امیدوارم تمام مردم کشور در هر نقطه از کشور در تمام زمینه‌ها برخوردار شوند و با آنان با عدالت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برخورد شود و این فضا و سازی جاری باشد.

وی با بیان اینکه ما در کشور با شهرداران در چالش هستیم اما در این منطقه شهرداری در راستای توسعه فرهنگی کتابخانه ها پیش قدم شدند، متذکر شد: هر عددی خرج این حوزه و هر خشتی روی خشت آن گذاشته شود از آسیب‌هایی که در آینده خواهد بود، پیشگیری می‌کند و این مهم سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

کد خبر 5166923

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی رمضانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور چهارباغ ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا شیراز گرگان شیوع کرونا انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 عکس استانها اردبیل شهرستان کرج بیرجند همدان کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در مراسم آغاز این کارگاه‌ها، گفت: کتابخانه‌های عمومی در کنار رسالت ترویج کتابخوانی، محافل ادبی و قرآنی را به منظور برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با ادبیات و نویسندگان راه اندازی کردند.

عاطفه زارعی با بیان اینکه این محافل با حضور پیشکسوتان و استادان ادبی کشور برگزار می‌شود، افزود: مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی در بخش شعر و محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری در بخش داستان در این کارگاه‌ها تدریس می‌کنند.

او همچنین به دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان، دوست من کتاب، اشاره کرد و افزود: این جشنواره از آبان ۱۴۰۱ آغاز و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان کشور هستند، خاطرنشان کرد: مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب هیأت داوران و از افتخارات ایران اسلامی به شمار می‌روند.

دبیر کارگاه آموزشی شعر کودک و نوجوان همدان هم گفت: همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است.

کمال شفیعی‌مشعوف، با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها با هدف شناسایی استعداد‌ها باید ادامه داشته باشد گفت: امیدوارم مجموعه داستان و مجموعه شعر‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره به چاپ برسد.

دیگر خبرها

  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه