Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیست و سومین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت و رئیس دانشگاه گیلان گفت: جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه با همکاری دانشگاه گیلان با هدف بررسی و تعیین نقش دولت، دانشگاه ها و بخش خصوصی در تحکیم ارتباط فی ما بین، دستیابی به ساز و کارهای لازم و تعیین استراتژی های مناسب برای تحقق این امر،  نسبت به برگزاری این کنگره اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر احمد رضی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این کنگره در قالب سخنرانی ها و نشست های تخصصی به صورت نیمه حضوری و وبیناری برگزار شد، افزود : در مدت دو روز برگزاری این کنگره پانل ها و نشست های تخصصی با سخنرانی اساتید صاحب نظر برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: توسعه صنعتی راهی برای توسعه پایدار، توسعه ملی از مسیرگردشگری، کشاورزی، امنیت غذایی و توسعه ملی و اکوسیستم، نوآوری و اشتغال از مضوعات نشست های تخصصی در بیست و سومین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت بود.

دکتر رضی بررسی ساختار و جایگاه سازمانی متولیان ارتباط صنعت و دانشگاه، آسیب شناسی مدل‌ ها و فرآیندهای این ارتباط، جایگاه دانشگاه‌ های کارآفرین و نسل سوم، تبیین سیاست‌ ها و راهکارهای کارآفرینی، تجاری‌ سازی دستاوردهای علمی و رفع نیازهای صنعت و اکوسیستم نوآوری را از اهداف کلی کنگره عنوان کرد.

دبیر اجرایی این کنگره نیز در مراسم اختتامیه با بیان اینکه ساختارهایی را در تعامل با سازمان ها و صنایع داخل استان ایجاد کرده ایم، افزود: در این ارتباط زیرساخت هایی از جمله تشکل شورای صنعت و توسعه آزمایشگاه ها در دانشگاه گیلان ایجاد شد ضمن اینکه مرکز نوآوری  این دانشگاه به زودی در پنج هزار مترمربع احداث خواهد شد.

دکتر حمزه امین طهماسبی راه اندازی ۹ واحد تحقیق و توسعه صنعت در دانشگاه گیلان را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: نتیجه تمام این اقدامات منجر بر این شد که از ۲۵ قرارداد سال ۹۵ امروز ۲۰۲ قرارداد فعال در ارتباط با جامعه و صنعت به مبلغ حدود ۲۰ میلیارد تومان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پایان نامه هایی را در مسیر نیاز جامعه سوق داده ایم، خاطر نشان کرد: پروپوزال هایی بر مبنای نیاز صنعت و جامعه به سازمان ها و صنایع ارسال می کنیم.

دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت بیان داشت: در آمارهای منتشره توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در انتهای سال ۹۸ دانشگاه گیلان توانست رتبه های خوبی را در مجموعه دانشگاه های کشور کسب کند.

وی در ادامه با بیان اینکه حتما یک سری نهادها برای حمایت از پژهش های کاربردی به وجود آید، اظهار داشت: اصلاح سیستم جذب و ارتقاء اساتید توجه شود که البته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این حوزه کارهایی را در دست انجام دارد.

دکتر طهماسبی اظهار داشت: سیستم عرضه دوره ها و رشته های آموزشی حال حاضر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سنتی تعریف می شود و دوره های کاربردی نداریم.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری نیز متناسب با امکانات و ظرفیت های بومی هر منطقه باید انجام دهیم، اضافه کرد: در حال حاضر ارتباط بین دولت، صنعت و دانشگاه وجود دارد، در برنامه هفتم توسعه می تواند این نقش پررنگ تر شود.

۱۹ هزار دانشجو در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند که ۴۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی شامل ٩٧ گرایش دکتری و ١٧٠ گرایش کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

 قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز، لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

برچسب‌ها رشت دانشگاه گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت دانشگاه گیلان گیلان رشت دانشگاه گیلان گیلان اخبار کنکور دانشگاه و صنعت دانشگاه گیلان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت

ایسنا/بوشهر قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با حمایت مدیران ارشد سازمانی و همت همکاران در استان‌ها، برخی از واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها، برندی معتبر در کشور شده‌اند که پیشنهاد می‌شود صنایع حتماً از این واحدها استفاده نمایند.

به گزارش ایسنا، سروری‌مجد روز شنبه ۸ اردیبهشت در جریان بازدید از پتروشیمی های مستقر در عسلویه  با اشاره به برخی طرح‌های دانشجویی و دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: یکی از طرح‌هایی که با استقبال از سوی دانشجو و صنعت روبرو بوده، طرح پویش است که دانشجویان به‌عنوان نیروی کار، برای تجربه‌اندوزی و با حداقل هزینه به صنایع معرفی خواهند شد و پس از اتمام تحصیل، صنایع به انتخاب خود می‌توانند مستعدترین‌ها را جذب کنند. همچنین مدارس عالی مهارتی به‌عنوان طرح راهگشا با توجه به نیاز صنایع و رفع این نیازها در مناطق تأسیس می‌شوند.

وی اضافه کرد: مزیت مهم دانشگاه آزاد اسلامی، وجود آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پیشرفته و مجهز است که با توجه به یکپارچگی دانشگاه، این ظرفیت‌ها در خدمت هر واحد دانشگاهی در هر استان به‌عنوان پشتیبان برای انعقاد قرارداد با صنایع قرار می‌گیرد. این اقدامات نشان‌دهنده تحولاتی است که در دانشگاه به وجود آمده تا آینده‌ای روشن برای دانشگاه، کشور و نسل جوان ترسیم شود.
دانشگاه آزاد کریدر واسطه‌ای برای ورود توانمندی‌ها به استان‌هاست
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز با بیان اینکه در مدیریت جدید دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان مجموعه یکپارچه و ید واحد در مسائل دانشگاهی و کشوری ایفای نقش می‌کند، گفت: آن چیزی که در استان بوشهر به‌عنوان چالش یا مزیت وجود دارد در حقیقت دغدغه یا فرصتی برای کل دانشگاه آزاد اسلامی است.
سعید رازقی ادامه داد: در کل استان‌ها با توجه به فرصت‌های موجود، ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی از طریق دانشگاه آن استان پای‌کار آورده می‌شود و در حقیقت این دانشگاه در هر استان، مدخل و کریدر واسطه‌ای برای ورود توانمندی‌های پژوهشی، آموزشی و مهارتی دانشگاه به استان‌هاست.
وی با اشاره به وجود نفت، گاز، پتروشیمی، دریا و نخیلات در استان بوشهر بیان کرد: امید است با این حس همکاری و علاقه‌مندی موجود در دانشگاه و صنایع مستقر در عسلویه با انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری، آنچه به‌عنوان مأموریت در حوزه‌های ذکر شده برای دانشگاه در نظر گرفته و در استان بوشهر عملیاتی و به منصه ظهور رسانده شود.
دانشگاه‌ها راهگشای صنایع هستند
مدیر فنی مجتمع شرکت دماوند انرژی عسلویه نیز با ابراز علاقه‌مندی ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: بستر همکاری فراهم است و از چند جهت می‌توان این ارتباط را پیش برد.
غلامرضا یعقوب‌زاده با بیان اینکه می‌توان تلفیق صنعت و دانشگاه را پیش برد، افزود: این پتروشیمی می‌تواند پذیرای دوره‌های کارآموزی دانشجویان دانشگاه باشد که امکانات رفاهی نظیر خوابگاه نیز مهیاست و قطعاً در طرح‌های توسعه‌ای از این گروه از دانشجویان می‌توان بهره برد.
وی با بیان اینکه در بخش R&D نیز می‌توان از ظرفیت دانشگاه بهره گرفت، مطرح کرد: در بخش فنی چالش‌هایی وجود دارد که با توجه به اینکه دانشگاه و دانشجویان به دانش روز مسلط هستند، به‌ویژه در بحث افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی و نیز افزایش ایمنی و کارایی تجهیزات می‌توانند راهگشای صنایع باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت