Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، میخائیل اولیانوف روز چهارشنبه در توئیتر نوشت: ۱۴۰ قانون‌گذار از دولت خواستند به دنبال توافق "جامع" با ایران باشد تا به برنامه هسته‌ای و موشکی و همچنین سیاست تهران در منطقه رسیدگی کند - همه‌چیز در یک بسته. این خیلی با زندگی واقعی فاصله دارد.

ای‌بی‌سی نیوز روز گذشته گزارش داد که صد و چهل قانون‌گذار آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه روز سه‌شنبه از دولت بایدن خواستند که به دنبال اجماعی دوحزبی باشد و حصول توافقی جامع با ایران را در دستور کار قرار دهد که نه تنها به مسئله هسته‌ای بلکه به دیگر مشکلات امنیت ملی رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه که برای آنتونی بلینکن ارسال شده است به امضای ۷۰ عضو از حزب جمهوری‌خواه و ۷۰ عضو از حزب دموکرات آمریکا رسیده است.

این قانون‌گذاران در این نامه خواستار حصول توافق یا مجموعه توافقاتی با ایران شده‌اند که محدودیت‌هایی را علیه برنامه هسته‌ای اعمال کند، برنامه موشک‌های بالیستیک ایران را محدود سازد و به آنچه که  رفتارهای بدخواهانه ایران در سراسر خاورمیانه خوانده شده، رسیدگی کند.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: برجام توافقی جامع است که توسط تروئیکای اروپایی و سه کشور دیگر (از جمله آمریکا) به همراه ایران منعقد شده است. حرف "ج" نشانگر "جامع" [بودن برجام] است. این توافق تنها توسط ایران اجرا شده است. آمریکا و اتحادیه اروپا به جای ژست گرفتن باید به تعهداتی که داده‌اند اما هرگز آن‌ها را محقق نکرده‌اند، عمل کنند.

پربیننده ترین نخستین تحریم ضد ایرانی دولت بایدن/ دو مقام سپاه پاسداران تحریم شدند بایدن توافقی جامع با ایران را در دستور کار قرار دهد چین و آمریکا تبدیل تقابل اقتصادی به نظامی فرمانده ارشد چین خواستار آمادگی برای جنگ با آمریکا شد مصیبت تازه کرونا برای کشورهای اروپا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روسیه و ایران برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»

دولت رئیس‌جمهور ایالات متحده با فشار مجدد از سوی دیگر دموکرات‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن رژیم صهیونیستی برای عدم تهاجم گسترده به رفح، شهری که تقریبا نیمی از ۲.۳ میلیون نفر ساکنان نوار غزه در آن پناه گرفته‌اند، مواجه است.

به گزارش ایسنا، ۵۷ نفر از ۲۱۲ دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای را امضا کردند که در آن از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا هر اقدام ممکنی را برای منصرف کردن کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از حمله همه‌جانبه به این شهر نزدیک مرز مصر انجام دهد.

در نامه این چهره‌های دموکرات آمریکا آمده است: «ما از شما می‌خواهیم با استناد به قوانین و سیاست‌های موجود، فورا از برخی کمک‌های نظامی تهاجمی به کابینه اسرائیل، از جمله کمک‌هایی که با تکیه بر قوانین کنونی است، استفاده کنید تا از حمله تمام‌عیار به رفح جلوگیری شود.»

به گزارش رویترز، کاخ سفید به درخواست برای اظهارنظر در مورد این نامه که به رهبری نمایندگانی چون «پرامیلا جایاپال» و «مادلین دین» تدوین شده بود، پاسخ نداده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفت هنوز طرحی برای حمله وعده داده شده رژیم صهیونیستی به رفح که از غیرنظامیان محافظت کند، ندیده است و تکرار کرد که واشنگتن نمی‌تواند بدون چنین طرحی از چنین حمله‌ای حمایت کند.

حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه ملت فلسطین، آن هم در سالی که آمریکا انتخابات ریاست جمهوری در پیش دارد، فشار سیاسی مضاعفی بر دوش این رئیس‌جمهور دموکرات، به‌ویژه از سوی دموکرات‌های جوان وارد کرده است. این امر موجی از آرای اعتراضی «عدم تعهد» را در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها ایجاد کرد و همچنین موج اعتراضات طرفداران فلسطین را در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده به راه انداخته است.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • ویدیوی لو رفته جو بایدن؛ توافق قریب الوقوع با ایران؟!
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد