Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-03@21:53:48 GMT

مجازات جدید و سبز به جای زندان در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۰۱۷۷

مجازات جدید و سبز به جای زندان در آذربایجان شرقی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح مجازات سبز در تبریز برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، احمد موقری در جلسه «رونمایی از مجازات سبز">مجازات سبز و تقدیر از شعب صادرکننده مجازات سبز به عنوان مجازات جایگزین حبس» با حضور رئیس کل محترم دادگستری استان و سایر مسئولین قضایی و اجرائی استان تشکیل شد با اشاره به رویکرد قوه قضاییه در اعمال مجازات جایگزین حبس و کاهش آمار جمعیت زندان ها و پرهیز از تبعات منفی حبس، معمول ترین و عمده ترین نوع مجازات جایگزین حبس را جزای نقدی عنوان کرد و گفت: مجازات سبز و ارائه خدمات عمومی رایگان از جمله مجازات های جایگزین حبس است که اولین بار در کشور با همکاری شهرداری تبریز به صورت گسترده اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه «سجاح» دادگستری استان که برای اولین بار در کشور ایجاد شده است، لیست خدمات مورد نیاز سازمان ها و ارگان های متقاضی اجرای مجازات جایگزین حبس در قالب ارائه خدمات عمومی رایگان توسط محکومین را در اختیار قضات محاکم قرار می دهد و قضات با انتخاب نوع مجازات، اقدام به صدور رأی می کنند و در نتیجه مجازات حبس کاهش یافته و از آسیب های مجازات حبس پیشگیری می شود.

برنامه ریزی برای حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها

موقری ادامه داد: در راستای تحقق سیاست های اجرایی قوه قضاییه در ارتباط با حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها و لزوم بهره مندی کامل از نهادهای ارفاقی و اصلاحی پیش بینی شده در قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 از جمله مجازات های جایگزین حبس و به منظور بازپروری شخصیت فرد محکوم و اصلاح و بازسازگاری اجتماعی وی و احتراز از افزایش جمعیت کیفری زندان ها، و همین طور پیشگیری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی قابل تحمیل بر زندانی و خانواده وی و عنایت به تأکید رئیس محترم کل دادگستری استان مبنی بر توسعه استفاده از مجازات های جایگزین حبس به ویژه استفاده از مجازات سبز برای محکومین واجد شرایط، به تناسب بزه ارتکابی با در نظر گرفتن نتایج و ثمرات مجازات سبز تأثیر مثبتی در زندگی فرد محکوم و خانواده وی خواهد داشت.

جزئیات طرح مجازات سبز برای زندانیان

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل اظهار داشت: خرید و کاشت و نگهداری درختان توسط محکومین، ضمن افزایش فضای سبز و درختان سطح شهر، سلامتی جسمی و روانی افراد جامعه و شادابی و طراوت و زیبایی را به ارمغان خواهد آورد.

در این جلسه پس از رونمایی از مجازات سبز ازآقایان وطن خواه رئیس شعبه 103 دادگاه کیفری دو تبریز به عنوان اولین شعبه صادر کننده رأی مربوط به مجازات سبز به عنوان مجازات جایگزین حبس و علیپور رئیس شعبه 122 دادگاه کیفری دو تبریز به عنوان شعبه ویژه رسیدگی کننده به جرایم فضای سبز در تبریز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا جرم مجازات حبس زندان زندان درختان اخبار حوادث حبس مجازات تبریز اجرای طرح خرید سهام عدالت قیمت خودرو کرونا ایران جنایت تجاوز عکس کرونا دختر قتل فیلم بازیگر سینما و تلویزیون تهران مجازات جایگزین حبس دادگستری استان مجازات سبز زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در مراغه

 به مناسبت روز مراغه مسابقات والیبال ساحلی با حضور ۱۹ تیم در رده سنی آزاد به میزبانی زمین ساحلی شهرداری مراغه در حال برگزاری است.

در مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آذربایجان شرقی ۵۰ ورزشکار حضور دارند.

این مسابقات عصر فردا با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان خواهد داد.

مسابقات والیبال ساحلی استان به مدت دو روز در ساحل زیبای رودخانه صوفی چای برگزار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • حضور سه بازیکن آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی هاکی سالنی مردان
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری