Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@05:47:57 GMT

توسعه یافتگی محلات با نگاه عدالت محور

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۰۱۸۷

توسعه یافتگی محلات با نگاه عدالت محور

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رستم زاده در حاشیه افتتاح پروژه‌های فضای شهری عدالت، گفت: پروژه‌های عمرانی مختلف در محلات منطقه چهار با رویکرد توسعه عدالت محور در حال اجراست، از جمله این پروژه‌ها میتوان به پارک ۷ هکتاری نوید محمدی واقع در بلوار امیر کبیر جنب تقاطع غیر همسطح امام حسن مجتبی (ع) (محله کشن)، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این پارک با هدف ایجاد فضا‌هایی برای گذران اوقات فراغت، ارتباط با طبیعت، ارتقا سلامت شهروندان، گسترش و نگهداری از فضای سبز به بهره برداری رسید.

شهردار منطقه چهار شیراز ادامه داد: با توجه به موقعیت خاص این پارک در طراحی آن مسائل زیست محیطی، و کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از پتانسیل‌های موجود مدنظر قرار گرفته است.

او اظهار کرد: پارک نوید محمدی با مساحت ۷۰ هزار متر با امکاناتی شامل مج م وعه ورزشی به متراژ ۲۲۰۰ متر مربع شامل زمین والیبال، بسکتبال، تنیس و زمین پارکور فوتبال، زمین بازی کودکان، تعداد ۲۰ عدد سکوی نشیمن، وسایل ورزشی، مسیر دسترسی و پیاده‌رو، پارکینگ به مساحت ۳۰۰ متر مربع، نصب ۲۰۰ عدد چراغ پارکی، انواع گونه‌های درختی، ساختمان اداری، سرویس بهداشتی در ضلع شمالی و جنوبی بوستان و همچنین پیست دوچرخه سواری به طول یک کیلومتر و ۵۰۰۰هزار اصله درخت است.

رستم زاده بیان کرد: همچنین زنده سازی فضای زیر پل شهدای کشن به مساحت ۱۴ هزار متر مربع با رویکرد توسعه فضای سبز توسط شهرداری منطقه چهار به اتمام رسید.

شهردار منطقه ۴ گفت: این پروژه واقع در بلوار عدالت، با هدف ارتقا سرانه فضای سبز عمومی، زیبا سازی محیط شهری و گسترش فضای عمومی و همچنین ارتقا نشاط و آرامش شهروندان است.

او افزود: این پروژه با مساحت ۳۵۰۰ مترمربع از جمله پروژه هایست که علاوه بر موارد مذکور سعی شده با توجه به موقعیت آن، در طراحی و اجرا مسائلی مانند رفع نقاط بی دفاع شهری و کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از پتانسیل‌های موجود مد نظر قرار گرفته شود.

او ادامه داد: این فضا به فضایی پویا و سرزنده برای شهروندان در این محدوده تبدیل خواهد بود.

رستم زاده با بیان اینکه طرح‌های کوچک مقیاس و زود بازده در دستور کار منطقه قرار گرفته افزود: تلاش و پیگیری کلیه حوزه‌های مربوطه در اجرایی کردن این طرح‌ها به جد ادامه خواهد داشت که در همین راستا عملیات فضای شهری نارنجستان در بلوار سفیر توسط منطقه در حال احداث است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: پارک بانوان ولی‌عصر (عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اصغر اسدالهی اظهار کرد: توسعه فضای سبز شهری و فضای ورزشی به‌ویژه فضای اختصاصی ویژه بانوان یکی از اولویت‌های مدیریت شهری اهواز است، در همین راستا تکمیل و بهسازی دو پارک بانوان شهروند و ولی‌عصر (عج) در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پارک بانوان ولی‌عصر (عج) سال‌ها به علت وجود مشکلات تعطیل و بدون استفاده بود و با اقداماتی که انجام شد این پارک نوسازی و بهسازی شد و بانوان اهوازی می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز ادامه داد: سیستم برق و روشنایی پارک یکی از مهم‌ترین بخش‌های این پارک بود که نصب ۱۰۰ عدد پروژکتور و هفت پایه روشنایی، این مشکل را رفع کرده است، علاوه بر آن نواقص سرویس‌های بهداشتی این پارک نیز برطرف و نوسازی شد.

اسدالهی اضافه کرد: برای اینکه شهروندان و خانواده‌ها با حضور در پارک ولی‌عصر (عج) لحظات خوب و خوشی را داشته باشند، پنج قطعه ست ورزشی کامل در این پارک نصب شد تا هم بزرگسالان و کودکان از آنها استفاده کنند، علاوه بر آن هشت نیمکت و چهار مَنقل بتنی نیز نصب شده است.

وی تصریح کرد: با هدف بهبود و توسعه فضای سبز این پارک علاوه بر لکه‌گیری و هَرس چمن ۱۲۰ اصله نهال از انواع مرکبات، یوکا و گلکاری‌های زیبا کاشته و آبنمای ورودی پارک نیز راه‌اندازی شد.

tags # خوزستان سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان