Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امشب (۲۰ اسفند) در آیین اخنتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: به مناسبت عید مبعث آیاتی را تلاوت می‌کنم؛ این آیات در تلاقی مناسبت مسابقات قرآن کریم و بعثت پیامبر اکرم (ص) برای ما شاهد خوبی در این محفل و مجلس خواهد بود؛ اعوذبالله من الشیطان‌الرجیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ عَذَابًا شَدِیدًا ۖ فَاتَّقُوا اللَّهَ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ الَّذِینَ آمَنُوا ۚ قَدْ أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَیْکُمْ ذِکْرًا (طلاق ۱۰) رَسُولًا یَتْلُو عَلَیْکُمْ آیَاتِ اللَّهِ مُبَیِّنَاتٍ لِیُخْرِجَ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ ۚ وَمَنْ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ وَیَعْمَلْ صَالِحًا یُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا أَبَدًا ۖ قَدْ أَحْسَنَ اللَّهُ لَهُ رِزْقًا (طلاق ۱۱).

وی افزود: مبعث رسول گرامی اسلام تلاقی عالم بالا و عالم پایین است؛ به پیامبر اکرم (ص) ابلاغ شد: اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ. خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ. اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَم. الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ. عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ.

رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: گزارشی از این دوره مسابقات قرآنی را عرض می‌کنم؛ سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش برادران در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم برگزار شد؛ همچنین چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش خواهران در رشته حفظ کل قرآن کریم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی ادامه داد: چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش طلاب علوم دینی در رشته‌های قرائت و تفسیر، ترتیل و تفسیر، حفظ کل و تفسیر، خطابه و همچنین تفسیر تخصصی برگزار شد؛ دومین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم و همچنین دومین دوره همایش بین‌المللی کتابت قرآن کریم با ارائه‌ی مقالات علمی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه جهان اسلام در این زمان (شیوع ویروس کرونا) مسابقات قرآن را تعلیق کرد یا برگزار نکرد، افزود: تنها ایران اسلامی با یاری خداوند و استفاده از فناوری و فضای مجازی سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را برگزار کرد.

رئیس سازمان اوقاف تکریم قرآن کریم به‌عنوان کتاب اندیشه و عمل، نیل به سعادت و خوشبختی در بین امت اسلامی، تکریم و تجلیل از مقام و منزلت قاریان و حافظان قرآن کریم و همچنین ایجاد زمینه‌های مناسب برای ایجاد همبستگی و وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی تاکید کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم در ایام شیوع ویروس کرونا می‌تواند، این پیام را به جهانیان منعکس سازد که اسلام و قرآن زنده است و جامعه اسلامی، پویا و بالنده در سایه‌سار تعالیم قرآن کریم راه سعادت و تکامل را می‌پیماید.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با این دوره از مسابقات، دومین دوره مسابقات کتابت قرآن کریم، خوشنویسی و خطاطی قرآن برگزار می‌شود که آثار متعددی در دو بخش کتابت فاخر و کاتبان جوان به‌عنوان آثار برتر انتخاب شده‌اند؛ همچنین دومین دوره همایش بین‌المللی کتابت قرآن کریم با موضوع کتابت قرآن _ تبادلات فرهنگی و ارائه مقالاتی از کشور‌های ایران، ترکیه، عراق و فرانسه برگزار شد.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه مسابقات در سه بخش مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی (اختتامیه) برگزار شده است، گفت: مرحله نیمه نهایی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا با حضور ۱۲۲ نفر از ۴۵ کشور در بخش‌های برادران، خواهران و طلاب حوزه‌های علمیه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی از تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۹ تا ۲ بهمن ۹۹ برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی ادامه داد: مرحله نهایی با حضور ۵۷ نفر از ۲۶ کشور از ۶ اسفند ۹۹ تا ۲۱ اسفند ۹۹ برگزار شد؛ بیشترین تعداد کشور‌های شرکت‌کننده به ترتیب از قاره‌های آفریقا، آسیا اروپا اقیانوسیه و آمریکای بوده است.

وی تصریح کرد: شیوه ضبط مسابقات اینچنین بوده است که تمامی نفرات راه یافته به مرحله نهایی در نمایندگی‌های فرهنگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران طبق ضوابط فنی اعلام شده و با حضور ناظران ضبط و ارسال شد و جهت پخش در رسانه ملی آماده‌سازی شد.

رئیس سازمان اوقاف درباه نحوه داوری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران گفت: داوری مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی با قضاوت ۳۷ داور برادر و خواهر از جمهوری اسلامی ایران، سوریه، اردن، عراق، تونس، اندونزی، لبنان و سودان انجام شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی یادآور شد: جوایز مسابقات نسبت به دوره قبل افزایش ۵۰ درصدی داشته است؛ با توجه به نحوه برگزاری مسابقات حدود ۶۰ درصد صرفه‌جویی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۲/۵ میلیون نفر از شبکه دانش‌آموزی شاد برای بازدید از مسابقات استفاده کردند؛ ۶ میلیون جمع کل بازدید از فضای مجازی بوده است، یعنی روزانه ۵۵۰ هزار نفر در فضای مجازی از مسابقات بازدید داشته‌اند؛ البته این آمار غیر از رسانه ملی است؛ این آمار نشان‌دهنده استقبال مردم از این نوع برگزاری و کسر هزینه‌های برگزاری است؛ ما در آینده می‌توانیم این دانش را به دیگر نهاد‌ها و حتی دیگر کشور‌ها انتقال دهیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسابقات قرآن اختتامیه مسابقات سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران رئیس سازمان اوقاف کتابت قرآن کریم حجت الاسلام مسابقات قرآن قرآن کریم دومین دوره فضای مجازی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

کد خبر 848108 منبع: میزان برچسب‌ها قرآن - فعالیت‌ها خبر مهم مسیحیت سوئد

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود