Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان درباره تقویت سامانه بارشی طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۱ و۲۲ اسفند۹۹ )هشدارهای سطح نارنجی صادر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از روابط عمومی مدیریت بحران خوزستان، براساس این هشدارها، سامانه بارشی وارده به استان تقویت شده و مخاطراتی همچون رگبار و رعد و برق، تندباد لحظه ای، وزش باد متوسط تا نسبتا شدید، احتمال تگرگ و برف درارتفاعات، رخداد مه، کاهش دید و کولاک برف در مناطق کوهستانی از اواخر پنجشنبه تا اواخرجمعه (21 و 22 اسفند 99) به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه اثر این سامانه بارشی مناطق شمال، شمال شرق، شرق و جنوب شرق و در بقیه مناطق استان به صورت نقطه ای ذکر شده است.

افزایش سرعت وزش باد در مدت زمان مذکور همراه با وزش بادهای شدید، نسبتا شدید و خیلی شدید به ویژه در روز جمعه و برخاستن گرد و خاک موقت در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق غربی، مرکزی و جنوبی از دیگر موارد اعلام شده در این هشدار است.

همچنین در این هشدارها به افزایش سرعت باد و ارتفاع موج و رگبار و رعد و برق از اواخر پنجشنبه تا اواسط شنبه (21 لغایت 23اسفندماه 99) در شمال خلیج فارس اشاره شده که  مخاطراتی چون متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین یک تا دو و نیم متر و رگبار  را به دنبال دارد.

در این‌هشدارها  با تاکید بر آماده باش نمودن دستگاههای اجرایی مرتبط و بکار گیری تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از رگبار، رعد و برق، تگرگ، وزش باد و صاعقه، اجتناب از صعود به ارتفاعات و فعالیت کوهنوردی و اجتناب از سفرهای غیرضروری و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از فرمانداران، اعضای ستاداستان وشهرستان ها و سایر دستگاه‌های اجرایی خواسته شده ضمن حضور در محل فعالیت،تداوم آماده باش واحدهای تابعه و برقراری کشیک شبانه روزی  نسبت به صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ جهت انجام اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند.

بهره برداری آزمایشی سامانه پیش بینی و هشدار سیل کشور

احتیاط در تردد جاده‌ای ، اجتناب از سفرهای غیرضروری، جابجایی ساکنان مناطق در معرض خطر بویژه عشایر و روستاییان ساکن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اسکان در مکان‌های امن تا رفع شرایط اضطراری واطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه های ایمنی مانند: خودداری از تردد ،توقف واسکان در مجاورت رودخانه ها ،مسیل ها ،منابع آبی و مناطق با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب و سیلاب ، سقوط اجسام و درختان و سایر مناطق پرخطر از  موارد توصیه شده دراین هشدار است.

تشکیل جلسه ستادشهرستان توسط فرمانداران ، استقرار اکیپ‌های عملیاتی راهداری به همراه ماشین آلات مورد نیاز جهت انجام اقدامات لازم و عبور سریع سیلاب و رواناب، اعزام و استقرار ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز به ویژه در مناطق با پیش بینی بارش بیشتر، آمادگی کامل شعب هلال احمر و فراهم ساختن امکانات مورد نیاز به منظور امداد رسانی به موقع، اتخاذ تدابیر لازم جهت پایداری شبکه برقرسانی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از وارد آمدن خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی ، تاکید برمسدود نمودن جاده‌های حادثه خیز در صورت لزوم با هماهنگی فرمانداری‌ها طبق ضوابط و آماده به کارنمودن تجهیزات مورد نیاز واضطراری(دیزل ژنراتورها ،پمپهای سیار و… ) جهت دفع سریع فاضلاب و آب‌های سطحی و عبور سیلاب احتمالی ، تجهیز مراکز ویژه و پیش‌بینی و ذخیره سوخت و سایر تجهیزات مورد نیاز از دیگر موارد ابلاغ شده به دستگاه‌های متولی است.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مورد نیاز وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در استان به ویژه در ارتفاعات هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در استان به ویژه ارتفاعات هشدار داد و گفت: کشاورزان تمهیدات لازم را در نگهداری از محصولات زراعی و باغی اتخاذ کنند.

 حامد یزدی مهر، بعد از ظهر چهارشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه پایان خواهد یافت.

یزدی مهر گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط، گردوخاک و احتمال وقوع تگرگ به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در کل استان تهران به ویژه ارتفاعات باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به همه مردم به ویژه ساکنین ارتفاعات توصیه کرد که بر اساس هشدار صادر شده و توصیه‌های مدیریت بحران به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار گفت: لازم است این اقدامات انجام شود چرا که در صورت عدم استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

یزدی مهر اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از صعود به ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.

وی پرهیز از اسکان در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره را از دیگر توصیه‌های لازم به شهروندان برشمرد و گفت: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقا دهند.

وی در خصوص احتمال بارش تگرگ نیز هشدار داد و تاکید کرد: کشاورزان عزیز در نگهداری از نهال ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیندیشند.

یزدی مهر بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اطمینان از لایروبی کانال‌ها و آب روها، نیز تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات
  • هشدار مدیریت بحران مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها؛ سیل و آبگرفتگی در راه است؟
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان