Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@14:19:22 GMT

دفع غیر اصولی پسماند در راسفند و نوترکی

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۰۷۷۴

دفع غیر اصولی پسماند در راسفند و نوترکی

هژیر کیانی، فعال محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: نزدیک به ۳ دهه پسماند‌های شهری ایذه به صورت غیر اصولی دفع و بدون وجود حصار در منطقه راسفند و نوترکی دفع می‌شوند که همین مسئله موجب بیماری مردم و اعتراض اهالی شده است.

او افزود: نفوذ شیرابه‌ها به آب‌های زیر زمینی، بوی بد ناشی از سوختن زباله‌ها و تغذیه دام‌ها به توجه به نبود حصار در پیرامون محل دفع پسماند‌ها از دیگر مسائلی است که موجب شده تا مردم نسبت به آن معترض گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیانی بیان کرد: انتظار می‌رفت این مسئله پیامد‌های اجتماعی در پی داشته باشد و همینطور نیز شده، اما شهرداری عملا این منطقه را رها کرد و به دنبال هیچ چاره برای رفع آن نیست. اخیرا نیز در اقدامی خطرناک برای سلامتی مردم، محل دفع زباله‌ها در ایذه را در نزدیکی مناطقی گردشگری، قبرستان «بهشت زهرا» و یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب شهرستان یعنی سرقنات تغییر داده اند.

امروز صبح عده‌ای از اهالی راسفند و نوترکی با تجمع در مقابل دادگستری شهرستان ایذه خواستار جلوگیری از تخلیه زباله در ناحیه «سرگشت» شدند.

اخیرا قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه کارگروه دفع پسماند زباله گفته بود که ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای دفع اصوالی زباله در خوزستان اختصاص می‌یابد، اگرچه تاکید کرد؛ دفع اصولی در روستا‌ها امکان پذیر است، اما در شهر‌های بزرگ مانند اهواز و آبادان از عهده استان کاری بر نمی‌آید.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفع پسماند زباله سوز ایذه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این سوخت غیرآلاینده است و می‌تواند جایگزین مازوت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی به گفته مسئولان این شرکت دانش بنیان، سوخت‌های جامدی که از این دستگاه خارج می شود، قابلیت اشتعال چندین برابری سوخت‌های سنگین را دارد.

دیگر خبرها

  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • کارزار نجات انجیلسی در مازندران
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • گفت‌وگوی ویژه با احسان اصولی و پاسخ به مهم‌ترین سوالات