Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "میخائیل اولیانوف" نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز چهارشنبه در توئیتی خطاب به مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا نوشت: سیاست فشار حداکثری ضعف، بی ثمری و غیرسازنده بودن خود را نشان داد.

وی از پمپئو سوال کرد: ۱۲ شرطی که شما برای ایران تعیین کرده بودید، کجاست؟

اولیانوف افزود: اما وزیر خارجه سابق آمریکا می خواهد جانشین وی و دولت جدید آمریکا در همان مسیر با نتایج مشابه و قابل پیش بینی حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رسانه انگلیسی زبان عرب نیوز روز چهارشنبه در توئیتی با اشاره به مصاحبه پمپئو نوشت: دولت جو بایدن (رئیس جمهوری آمریکا) از خود ضعف نشان می دهد و ایران می داند که چگونه از ضعف های واشنگتن استفاده کند.   

هم زمان با آغاز تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران در دوره ترامپ، مایک پمپئو برای کاهش فشار های حداکثری ۱۲ شرط گذاشته بود که گنجاندن برنامه موشکی و نقش منطقه ای ایران در مذاکرات جدید و همچنین تغییر برخی بند های برجام برای دائمی کردن محدودیت های  غنی سازی در ایران، مهمترین شروط بودند

اولیانوف روز دوشنبه در توئیتی نوشته بود که آمریکا باید به سیاست فشار حداکثری در مورد ایران پایان دهد.

به گزارش ایرنا، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در این توئیت با یادآوری اینکه آمریکا پیامهایی با مضمون آمادگی برای گفت و گو به منظور احیای برجام می فرستد، نوشت: از این اقدام فقط می توان استقبال کرد زمان آن فرا رسیده است که به سیاست بی معنی فشار حداکثری در مورد ایران پایان داده شود و شرایط برای فعالیت مناسب معامله هسته ای به عنوان بخش مهم نظام عدم انتشار سلاح هسته ای را تامین کرد. 

سیاست فشار حداکثری آمریکا در مورد ایران دو سال پیش با خروج واشنگتن از برجام با طرح ادعای واهی نقض برجام ازسوی تهران آغاز شد و به شکست این طرح انجامید که یکی از نتایج این طرح ضدایرانی ناکامی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و منزوی شدن آمریکا در سطح بین المللی بود.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز در توئیت دیگری یادآوری کرد که ۱۴۰ قانونگذار آمریکایی از دو حزب این کشور از دولت آمریکا خواستند تا با ایران معامله جامعی را امضا کند که نه فقط برنامه هسته ای بلکه موشکی این کشور و سیاست تهران در منطقه را دربربگیرد.

وی با انتقاد از این درخواست قانونگذاران آمریکایی نوشت: همه در یک بطری کوچک گنجانده شده است که یک پدیده معمول در این کشور و دور از واقعیت است.  

برچسب‌ها مسکو برجام ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو برجام ایالات متحده آمریکا مسکو برجام ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور سیاست فشار حداکثری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک منبع دیپلماتیک اسرائیلی به جروزالم پست مدعی شد که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) نمی‌تواند بدون حمایت آشکار و تاکتیکی آمریکا علیه نخست ‌وزیر اسرائیل و مقامات ارشد آن اقدام کند.
 
وی ادامه داد: «جو بایدن [رئیس جمهور آمریکا] کجاست؟ چرا او ساکت است؟»
 
این اظهارات در حالی بیان شد که بنا بر گزارش‌ها، اسرائیل نگران احتمال صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه شخصیت‌های ارشد و ارتش رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو است.
 
در این میان نتانیاهو گفته بود که اسرائیل تحت رهبری من هیچ تلاشی را از سوی دیوان کیفری بین‌المللی برای تضعیف حق ذاتی خود در دفاع را نخواهد پذیرفت.
 
کریم خان، دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری در نوامبر 2023 تایید کرد که در حال انجام تحقیقاتی درباره جنایات جنگی احتمالی در کرانه باختری، غزه و بیت‌المقدس شرقی است که تاریخ آن به 13 ژوئن 2014 بازمی‌گردد.
 
خان گفت که این تحقیقات به تشدید خصومت‌ها و خشونت‌ها از زمان حملاتی که در 7 اکتبر 2023 روی داد، ارتباط دارد.
 

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد