Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:32:45 GMT

بازگشت ۱۴۰۰ واحد صنعتی به مدار تولید طی سالجاری

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۰۹۵۸

بازگشت ۱۴۰۰ واحد صنعتی به مدار تولید طی سالجاری

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صادقی نیارکی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در محل استانداری زنجان گفت: وزارت صمت دو راهبرد اساسی دارد که شامل راهبردهای سلبی و ایجابی است.

وی اظهار کرد: طی ۱۰ ماه امسال صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی ۷.۸ درصد رشد داشته و پنج هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده و برای ۱۰۷ هزار اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صمت تاکید کرد: صدور پروانه بهره برداری صنعتی بیش از ۲۸ درصد رشد دارد.

صادقی نیارکی تاکید کرد: حجم سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد کرده و جموع حجم سرمایه‌گذاری سال جاری بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بوده که بالغ بر ۷,۵۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به استان زنجان است.

وی افزود: جواز تاسیس صنعتی یعنی تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش تولید وجود دارد و ۳۱ هزار فقره جواز تاسیس و ۷۷ هزار مجوز بنگاه تولیدی صادر شده که رشد ۳۸ درصدی دارد.

وزیر صمت زنجان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا مرزهای اقتصادی، فعالیت‌ها و مبادلات تجاری، روش تولیدات و به‌کارگیری فناوری‌ها را تغییر داد، ابراز داشت: محدودیت‌های زیادی ایجاد شد و تحریم‌های ظالمانه نیز سبب شد که تورم تولید در یک سال ۷۷ درصد شود و با فشار تحریم‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بود که ما را به زانو بیندازند.

نیارکی گفت: در سال ۸۹ واردات و صادرات کشور به ترتیب ۶۵ و ۲۷ میلیارد دلار بود که این میزان در سال ۱۳۹۸ به ترتیب به ۴۳ و ۴۱ میلیارد دلار رسید.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۸۹ بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار، کسری تجاری داشتیم که امسال به دو میلیارد دلار رسیده است.

معاون وزیر صمت به تجارت خارجی کشور طی ۱۰ ماه امسال اشاره کرد و افزود: واردات و صادرات کشور طی این مدت به ترتیب ۳۰ و ۲۸ میلیارد دلار بوده است.

نیارکی تکمیل ظرفیت‌های نیمه‌تمام را یکی دیگر از برنامه‌های وزارت صمت اعلام کرد و ابراز داشت: برنامه امسال این بود که ۱۵۰۰ واحد تعطیل در داخل شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بازگردند که تاکنون بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ واحد به مدار تولید بازگشته است.

کد خبر 5166941

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صمت صنعت معدن تجارت ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا شیراز گرگان شیوع کرونا انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 عکس استانها اردبیل شهرستان کرج بیرجند سنندج میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار

به گزارش خبرنگار مهر پیتر برَنت، تریدر حرفه‌ای و باسابقه معتقد است که بیت‌کوین (BTC) ممکن است در زمان رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی (ATH) خود یعنی ۷۳۸۳۵ دلار، به اوج خود رسیده باشد. با این حال، برَنت گفت، این احتمال وجود دارد که رمزارز مذکور اکنون به محدوده ۳۰ هزار دلار یا حتی پایین‌تر سقوط کند. نکته جالب توجه آن است که برَنت معتقد است چنین کاهش قیمتی می‌تواند از دیدگاه بلندمدتی «بهترین گزینه» باشد.

پیتر برَنت، در پُست وبلاگ اخیر خود پیشنهاد می‌کند که بیت‌کوین ممکن است درحال‌حاضر به اوج خود در چرخه صعودی قیمت رسیده باشد.

وی گفت که اعتقاد دارد قیمت BTC به محدوده ۳۰ هزار دلار یا حتی به پایین‌ترین سطح قیمت در سال (۲۰۲۱) بازگردد.

برَنت این عقب‌نشینی مورد انتظار قیمت بیت‌کوین را به پدیده‌ای به‌نام «پوسیدگی‌نمایی» (الگوی تاریخی بازده نزولی در چرخه‌های صعودی) نسبت می‌دهد که معتقد است بر این دارایی دیجیتال که به‌تازگی به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۷۳۸۳۵ دلار رسیده است، تأثیر خواهد گذاشت.

کد خبر 6092016 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان