Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین _ سید مالک حسینیسامانه «سنا» با هدف تهیه بانک اطلاعات جامع از خانواده‌های آسیب‌پذیر در منطقه ۱۷ راه‌اندازی خواهد شد که توزیع عادلانه خدمات به گروه‌های هدف یعنی خانواده‌های کم‌بضاعت و محروم از اولویت‌های اصلی آن است. این سامانه به‌عنوان یکی از زیر سامانه‌های سمات (سامانه مراکز اجتماعی تهران) راه‌اندازی شده که بانک اطلاعاتی جامعی از نیازمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار را ثبت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه ثبت اطلاعات خانواده‌های محروم در این سامانه به‌صورت خودمعرف یا دگرمعرف است که از طریق خانه‌های خدمات اجتماعی واقع درسراهای محله شناسایی می‌شوند.

سیدمالک حسینی/ سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران

 شناسایی و سطح‌بندی خانواده‌های کم‌برخوردار، ایجاد ارتباط و حلقه وصل بین نیازمندان و توانمندان، تغییر ادبیات و نهادینه‌سازی مشارکت اجتماعی، اخلاق شهروندی و انفاق، هم‌افزایی با سایر دستگاه‌های حمایتی در شهر تهران و توزیع عادلانه خدمات به نیازمندان، از اهدافی است که در این طرح دنبال می‌شود.
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در این‌باره گفت: «در این سازمان تلاش می‌کنیم تا ضمن ارائه خدمت مناسب، اولویت‌بندی در خدمت را با توجه به داده‌هایی که در سامانه سنا داریم رعایت کنیم. داشتن چنین بانک اطلاعاتی برای حوزه‌های مختلف در شهر تهران بسیار مهم است.»
«سیدمالک حسینی» با بیان این موضوع که هر اقدام یا عملیاتی که شکست می‌خورد به دلیل نداشتن بانک اطلاعاتی درست، دقیق و شفاف است، افزود: «این سامانه به ما اطلاعات جامع و کامل را از خانواده‌های کم‌برخوردار می‌دهد تا خدمات به‌طور صحیح و در بین همه این افراد توزیع شود.»
وی با اعلام اینکه نباید در کوتاه‌مدت نگاه‌های بزرگی داشت، تأکید کرد: «باید ابتدا شناخت و شناسایی درستی داشته باشیم تا براساس این شناسایی، تأمین مناسب و بعد توزیع خدمت انجام دهیم.»

سعید صادقی/ مشاور شهردار تهران منطقه ۱۷، الگوی مناطق تهران

مشاور شهردار تهران گفت: «شهرداری منطقه ۱۷ الگوی مناطق تهران در اجرای طرح «سنا» ست؛ طرحی که طی آن اطلاعات خانوارهای نیازمند در سامانه سنا گردآوری می‌شود.»
دکتر «سعید صادقی» با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه اطلاعات نیازمندان از اقدامات ارزنده شهرداری منطقه ۱۷ است، افزود: «راه‌اندازی این سامانه در منطقه ۱۷ از سایر مناطق تهران زودتر به اجرا درآمده و این منطقه در اجرای برنامه مورد نظر الگویی مناسب برای سایر مناطق تهران به حساب می‌آید.»
وی افزود: «در کارگروه سامانه سنا، کمک‌های مؤمنانه با مشارکت نهادهای مختلف و با توجه به شناسایی نیازمندان توسط نیروهای اداره خدمات اجتماعی توزیع می‌شود.»
مشاور شهردار تهران به تشریح ۳ فاز اصلی این سامانه پرداخت و افزود: «فاز نخست شناسایی، جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات است و فازهای بعدی شامل تحلیل اطلاعات و اتصال به نهادهای حمایتی برای به نتیجه رساندن این فعالیت‌هاست.»
صادقی به اولویت‌های اصلی این سامانه اشاره کرد و گفت: «مرتبط ساختن افراد توانمند و ناتوان یکی از اولویت‌های اصلی این سامانه است و در این فرایند همکاری با سازمان ثبت احوال می‌تواند از حمایت‌های موازی جلوگیری کند.»

داود لطفی/ شهردار منطقه۱۷ شناسایی ۸۴۰ خانواده نیازمند

شهردار منطقه ۱۷ گفت: «با وجود اینکه راهپیمایی اربعین حسینی در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد، اما جهادگران و ساکنان منطقه ۱۷ دست از کار معنوی برنداشتند و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، طرح کمک مؤمنانه را به اجرا درآوردند. به همین دلیل شهرداری منطقه با همکاری نهادهای خیریه، مساجد و بسیج اقدام به تهیه بانک اطلاعات نیازمندان منطقه کرد تا خدمت‌رسانی طرح مؤمنانه به شکل مناسب و یکپارچه برای نیازمندان صورت گیرد و این‌طور نباشد که نهادهای کمک‌رسان مانند کمیته امداد حضرت امام(ره)، بهزیستی، سپاه، خیریه‌ها و... خانواده نیازمندی را برای کمک‌رسانی از قلم بیندازند.»
«داود لطفی» افزود: «خوشبختانه علما، معتمدان و بسیجیان منطقه از اجرای طرح مؤمنانه به شکل یک بانک اطلاعاتی استقبال کردند و تاکنون بانک اطلاعاتی از ۸۴۰ خانواده نیازمند منطقه ۱۷ ثبت شده است.»
وی به شیوع ویروس کرونا و بیکاری برخی از مشاغل هم اشاره و عنوان کرد: «کرونا فقط زمینه‌ساز دغدغه‌های این روزهای کارگران نیست و بسیاری از مشاغل را درگیر خود کرده است و باید برای این موضوع هم تدبیری اندیشیده شود.»
لازم به ذکر است فرایند ثبت اطلاعات نیازمندان در سامانه سنا به این‌ترتیب است که اطلاعات خانواده‌های شناسایی شده توسط مدیر مرکز خدمات اجتماعی ثبت شده و سپس مرحله تأیید آن را معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه انجام خواهد داد. در پایان پس از بررسی‌های انجام شده درباره افراد نیازمند که به‌صورت میدانی توسط کارشناسان سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی انجام شده، اطلاعات آنها در سامانه ثبت نهایی می‌شود. این سامانه به‌صورت آزمایشی در منطقه۱۷ راه‌اندازی شده و «خانواده محور» است، یعنی برخلاف سازمان‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد که اطلاعات افراد به‌صورت انفرادی ثبت می‌شود، در این سامانه به‌صورت خانوار انجام می‌شود.

ارائه سهمیه دولتی به خیریه‌ها
«آصف جمالی» رئیس مرکز خیریه امام علی(ع) است که بیش از ۳۵ سال به‌عنوان رابط افتخاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در منطقه ۱۷ فعالیت دارد. ۶ سال از راه‌اندازی این خیریه در منطقه می‌گذرد و هر ماه بسته‌های مواد غذایی به خانواده‌های نیازمند ارائه می‌دهد. وی می‌گوید: «متأسفانه گرانی و کمیاب شدن برخی اجناس باعث شده تا سبدهای کالا که به خانواده‌های کم‌بضاعت اهدا می‌شود، از نظر کمی نزول پیدا کند. به‌عنوان مثال، پیش از این در سبدهای کالا اجناسی مثل برنج، مرغ، روغن، قند، شکر و... قرار داده می‌شد، اما اینک مجبوریم این سبدها را با اجناسی مثل ماکارونی، تن ماهی، چای، پنیر و... دراختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهیم.»

وی در پاسخ به این سؤال که چه موادی در آخرین توزیع از سبدهای کالا حذف شد، می‌گوید: «خوشبختانه به واسطه یکی از آشنایان توانستیم روغن مورد نیاز خانواده‌های تحت پوشش را خریداری کنیم، وگرنه مجبور به حذف این کالا از سبدها می‌شدیم چراکه روغن در بازار کمیاب بود و به تعداد محدودی بین شهروندان توزیع می‌شد.» وی با ارائه پیشنهادی می‌گوید: «لازم است خیریه‌ها دارای سهمیه اجناس دولتی باشند تا با ارائه کارت شناسایی، امکان خرید اجناس به تعداد خانواده‌های تحت پوشش خود را پیدا کنند.»

وی از برگزاری جلسه‌ای در شهرداری خبر می‌دهد که یک ‌ماه پیش مقرر شد اجناسی دراختیار خیریه‌های منطقه قرار گیرد تا بین خانواده‌های نیازمند توزیع شود، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است. جمالی با قدردانی از شهردار تهران می‌گوید: «سال گذشته آقای حناچی با درخواست ما موافقت کردند و توانستیم ۵۰ سبد کالای رایگان از فروشگاه شهروند در میدان بهاران بگیریم و بین خانواده‌ها توزیع کنیم. امیدواریم این کمک‌ها افزایش پیدا کند.» وی ادامه می‌دهد: «شهروندان با شرکت در «رزمایش کمک مؤمنانه» در ماه‌های اخیر موجب رفع برخی از مشکلات خانواده‌های نیازمند و افراد آسیب‌دیده از کرونا شدند. امیدواریم این کمک‌ها همچنان ادامه پیدا کند و شهروندان در کنار گروه‌ها و مؤسسه‌های خیریه کمک حال نیازمندان باشند.»

کد خبر 589725 برچسب‌ها همشهری محله شهرداری منطقه ۱۷ خیریه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله شهرداری منطقه ۱۷ خیریه خدمات و مشارکت های اجتماعی خانواده های نیازمند خانواده های کم شهرداری منطقه بانک اطلاعاتی بانک اطلاعات شهردار تهران مناطق تهران سازمان رفاه خانواده ها راه اندازی سامانه سنا منطقه ۱۷ خیریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۲۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی شورا‌ها باحضور استاندار  از ۱۲ دهیار، ۱۲ شورا و ۹ شهردار نمونه استان درمراسم روزملی شوراها و جشنواره استانی شهریار قدردانی شد.
علی محمدی مدیرکل دفتر امور شهری وشورا‌های استانداری استان انتخاب شهرداران و شورا‌های نمونه را درسه شاخصه پاسخگویی و درگاه‌های ارتباطی با مردم، ارزیابی عملکرد و بازرسی عنوان کرد وگفت: برخی شهرداری‌ها ازجمله شهرداری شهرکرد با موفقیت درسه شاخصه به طور همزمان شهرداری برتر استان برتر شد.
زاهدی مدیرکل دفتر امورروستایی وشورا‌های استانداری استان هم تعامل دوسویه، اقدامات عمرانی و توسعه روستا‌ها دربخش‌های مختلف را از مهمترین شاخص‌های انتخاب ۱۲ دهیاری نمونه دراستان دانست.
استاندار چهارمحال وبختیاری هم ثمره تعامل شورا‌های استان با مدیران دستگاه‌های اجرایی در پیگیری حل مشکلات استان، دو سفر رئیس جمهور در ۲ سال متوالی با دستاورد‌های بزرگ درتأمین آب شرب پایدار، توسعه راه‌ها و کشت گلخانه‌ای دربخش کشاورزی دانست.
غلامعلی حیدری مشارکت مردم در سرمایه گذاری‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع معارضات اجتماعی را مهمترین راهبرد شورا‌های شهری وروستایی برای توسعه استان درسال جاری برشمرد.
منتخب مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار وکوهرنگ درمجلس دوازدهم هم مبدا توسعه را روستا دانست و گفت: می‌توان با ابتکار عمل وفرهنگ سازی مشارکت مردم بویژه روستائیان را درهمه طرح‌های توسعه‌ای کلید زد ونتیجه آن قطعاً به توسعه همه جانبه منجر می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد