Web Analytics Made Easy - Statcounter

تناقض آشکار در شعار و عمل آمریکا نسبت به موضوعات مختلف به ویژه سلاح های هسته ای بر کسی پوشیده نیست؛ تناقضی که باعث شد رهبر معظم انقلاب امروز پنجشنبه ۲۱ اسفندماه در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید سعید مبعث، بخشی از سخنان خود را به این دروغ و تناقض آمریکایی اختصاص دهند.

رهبر معظم انقلاب  به مناسبت عید مبعث در سخنانی تلویزیونی خطاب به مردم ایران فرمودند: «آمریکا بزرگ‌ترین زرادخانه دنیا را دارد و این را به کار هم برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها دولتی که بمب اتم را به کار برده آمریکا ست. بعد فریاد می‌زنند که ما ضد توسعه سلاح‌های اتمی هستیم. مدعی هستند که ما مخالف سلاح کشتار جمعی هستیم. بدترین و خطرناک ترین سلاح کشتار جمعی دست آنها است و استفاده هم کرده‌اند.»

دروغ اتمی امریکا

هر زمانی که بحث بمب اتم و تسلیحات هسته‌ای مطرح می‌شود، بی‌درنگ نام آمریکا نیز از ذهن می‌گذرد؛ کشوری که به رغم تلاش‌های ظاهری برای محدود کردن ساخت و کاربرد این نوع سلاح‌ها در جهان، خود اولین و آخرین بازیگری است که از آن در جنگ جهانی دوم علیه ژاپن بهره گرفت.

یکی از وحشتناک‌ترین و مرگبارترین حوادث مرتبط با جنگ جهانی دوم حمله اتمی آمریکا به دو شهر هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن است که نخستین و تنها موارد استفاده از جنگ‌افزارهای اتمی در جنگ به شمار می‌رود. این دو حمله به کشته شدن بیش از ۲۰۰ هزار نفر منجر شدند و آثار تشعشعات آن تا سال‌ها بعد همچنان از مردم ژاپن قربانی گرفت.

اکنون نیز آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان به توسعه زرادخانه های اتمی خود بها می دهد. برخی گزارش ها از رسیدن هزینه زرادخانه اتمی ایالات متحده در ۳۰ سال آینده به بیش از ۱.۲ تریلیون دلار خبر می‌دهند و «استفن شوئارتز» تحلیلگر مستقل اتمی که کتابی نیز با عنوان «حسابرسی اتمی:هزینه‌های و پیامدهای تسلیحات اتمی آمریکا از ۱۹۴۰» به نگارش درآورده، معتقد است که این برنامه‌های چالش‌برانگیز هر چند مقرون به صرفه نیست اما بیشترین هزینه اتمی از زمان دولت ریگان به شمار می‌رود.

همچنین طبق گزارش «بولتن علوم اتمی» که در ماه‌های شروع سال ۱۳۹۸ منتشر شد،  وزارت دفاع آمریکا چیزی حدود ۶ هزار ۱۸۵ کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های خود دارد که ۲ هزار ۳۸۵ کلاهک قرار است امحاء شود و ۲ هزار و ۵۰ کلاهک نیز در انبارها نگهداری‌ شود.

حمایت بی چون چرای آمریکا از اسراییل نیز از نفاق و دروغ تاریخی این کشور نشان دارد. رژیم صهیونیستی زیر چتر حمایتی آمریکا قرار دارد و سیاست ابهام هسته‌ای را دنبال می‌کند. اسرائیل با وجود فشارهای بین‌المللی تا کنون از امضای NPT (پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) امتناع کرده و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اجازه ورود و بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را نمی‌دهد.

موسسه تحقیقاتی صلح بین المللی استکهلم خردادماه پارسال اعلام کرد که از حدود ۱۳ هزار و ۸۶۵ سلاح هسته‌ای که در اختیار ۹ کشور قرار دارد، اسرائیل ۱۰۰ بمب هسته‌ای را در اختیار دارد». این حجم از تسلیحات هسته‌ای در دست بازیگری متجاوز که نزدیک به ۷۰ سال خاورمیانه را به منطقه آشوب‌زده تبدیل کرده، نگرانی جهان را برانگیخته‌است.

آشوب‌افکنی در خاورمیانه با شعار صلح‌جویی

از سال های آغاز هزاره سوم که آمریکا به دو کشور افغانستان و عراق حمله کرد، نه تنها بغداد و کابل روی خوش ندیدند بلکه بحران ها یکی پس از دیپری به کشورهای مختلف آسیا و به ویژه کشورهای خاورمیانه سرازیر شد. آمریکا از ان زمان تلاش کرد تا دلیل بحران های منطقه ای را به دیگر کشورها به ویژه جمهوری اسلامی ربط دهد.

رهبر معظم انقلاب در این باره تاکید کردند: «از حضور ایران در منطقه با بغض و کینه یاد می‌کند. در حالی که حضور ما نظامی نیست. آنجایی که نظامی‌های ما هم بوده‌اند مستشاری بوده. یک جایی هم که اصلاً‌ نظامی‌ها هم وجود ندارد و صرفاً‌ سیاسی است. این را به‌عنوان عامل بی‌ثبات‌کننده یاد می‌کنند. در حالی که هرجا حضور پیدا کرده‌ایم برای دفاع از دولت قانونی و به درخواست خودشان حضور پیدا کرده‌ایم. امّا خودشان بدون اجازه به کشوری حمله می‌کنند و پایگاه نظامی ایجاد می‌کنند.»

علاوه بر حضور گسترده نظامیان امریکایی در کشورهای گوناگون آسیا و خاورمیانه و ایجاد پایگاه های نظامی در این کشورها، اروپا نیز تحت سیطره نظامی آمریکا قرار دارد. طبق گزارش «بولتن علوم اتمی» که پیشتر نیز به آن اشاره شد، تعداد بمب‌های اتمی تاکتیکی در پایگاه‌های عملیاتی «پنتاگون» در کشورهای اروپایی ۱۵۰ عدد است که در یک سال گذشته تغییری نداشته‌است. این بمب‌های اتمی که از نسخه‌های ۳ و ۴ بمب‌های تاکتیکی هستند، در ۶ پایگاه واقع در ۵ کشور اروپایی مستقر شده‌اند. از این میان دو پایگاه در ایتالیا و در هریک از کشورهای آلمان، ترکیه، بلژیک و هلند یک پایگاه وجود دارد.

دروغ بزرگ دیگر آمریکا به تسلیح و حمایت سیاسی از عربستان سعودی و ائتلاف عربی برمی گردد. توافق ۴۶۰ میلیون دلاری آمریکا با آل سعود و سرازیر شدن سیل تسلیحات آمریکا به کشورهای عربی به ویژه عربستان که در حملات به یمن و کشتار مردم بیگناه این کشور دست دارند، اوج این دروغ و ریاکاری است.

در همین ارتباط بود که رهبری، بخشی از سخنان خود را به موضوع یمن و دروغ آمریکا در این زمینه اختصاص داده و گفتند: «کار دوم آنها که دروغ‌گویی درباره حقیقت است و آنقدر هم با جرأت و قاطعیت دروغ می‌گویند که هر کسی گوش کند فکر می‌کند راست می‌گویند. مثلاً ‌فرض بفرمایید الان ۶ سال است که هم‌دست عرب آمریکا دارد مردم مظلوم یمن را در خانه و بیمارستان و مدرسه بمباران می‌کند. آن‌ها را محاصره اقتصادی کرده و مانع رسیدن غذا و دارو به آن‌ها می‌شود، ۶ سال است که این اتفاق افتاده و البته با چراغ سبز دولت آمریکا اتفاق افتاد. آن موقع هم دمواکرات ها دولت را در اختیار داشتند، این دولت قسی‌القلب و سنگدل عرب با مردم یمن این رفتار را می‌کند.».

برچسب‌ها مقام معظم رهبری ایالات متحده آمریکا پیمان منع گسترش سلاح اتمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری ایالات متحده آمریکا پیمان منع گسترش سلاح اتمی مقام معظم رهبری ایالات متحده آمریکا پیمان منع گسترش سلاح اتمی اخبار کنکور سلاح ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخیراً در فضای رسانه‌ای توئیتی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر ساخت سلاح اتمی منتشر شده است. با مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های مختلف در می‌یابیم که در دکترین دفاعی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی وجود ندارد و توئیت منتشر شده به هیچ عنوان با بیانات رهبر انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی تطابق ندارد.

اینفوگرافی طراحی شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی نشان‌دهندهٔ تمام "نه"های رهبر انقلاب به سلاح اتمی است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899342

دیگر خبرها

  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو