Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران احمدی بلوطی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در خصوص وضعیت آلودگی آب شرب  در بخش اسماعیلیه و بحث شیوع بیماری هپاتیت در این بخش، اظهار کرد: با توجه به وسعت حوزه روستایی غرب اهواز، آب بخش اسماعلیه جزئی از حوزه آب روستایی ما به شمار می‌رود.

وی افزود: ظرف یک سال گذشته حدود 100 مکاتبه با شرکت آب و فاضلاب مبنی بر اینکه آب روستایی ما هم در بحث کلرزنی، کدورت آب و آلودگی میکروبی مشکل دارد انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه در بحث آب روستایی یا آب کلر ندارد و یا کلر آن در حد رنج استاندارد نیست، گفت:  بارها از شرکت آب و فاضلاب در رابطه با آب روستایی از جمله بخش اسماعیلیه به مراجع قضایی شکایت کردیم.

آب روستایی ما ساختار قدیمی و فرسوده دارد

احمدی بلوطی بیان کرد: آب روستایی ما ساختار قدیمی و فرسوده دارد از طرفی آبیاران توانمند و آموزش دیده نیستند و نمی‌‌دانند چه موقع به آب کلر بزنند و چه موقع کلر نزنند.

وی افزود: از آنجایی که تاسیسات قدیمی است بسیاری اوقات لایروبی نمی‌شود به طوری که اگر عمق تاسیسات سه متر است یک متر و نیم آن گل و لای بوده و سبب کدروت آب می‌شود.

احمدی بلوطی با اشاره به شکستگی‌های زیاد در شبکه آب روستایی و تاثیر آن در کدورت آب، عنوان کرد: دو سه ماه گذشته در رابطه با این موضوع از شرکت آب و فضلاب شرکت کردیم و همین سبب شد آبفا کمی جدی‌تر پای کار  بیاید.

وی بیان کرد: مسئوولان آبفا به ما گفتند از امروز دستگاه کلر زنی شهدای جهاد در مسیر اسماعیلیه راه اندازی شود که با راه‌اندازی آن بسیاری از مشکلات حل می‌شود همچنین تاسیسات  روستای دغاغله را بازسازی کردند و در الهایی  کارهایی صورت گرفته است.

احمدی بلوطی افزود: برای ما به عنوان مرکز بهداشت این ادعاها زمانی صحت دارد که وقتی شیر آب را باز کنیم آب کلر در حد رنج استاندارد داشته باشد و یا کدر و آلودگی میکروبی نداشته باشد.

وی در  توضیح ابتلای برخی از اهالی بخش اسماعیلیه به هپاتیتA، گفت:  بنده  قبل از اینکه مدیر باشم پزشک هستم بنابراین برای تشخیص بیماری باید مستندات دقیق و کامل وجود داشته باشد تا بگویم این فرد به این بیماری مبتلا شده است.

احمدی بلوطی عنوان کرد: در بخش اسماعیلیه سه نفر از اهالی اسماعیلیه با علائمی شبه آنفلانزا و رنگ پریدگی و... به مرکز بهداشت مراجعه کرده بودند که طبق بررسی اولیه پزشک مرکز درمان ما در بخش اسماعیلیه این است که یکی از تشخیص‌های ما می‌تواند هپاتیتA باشد.

وی افزود: به این افراد گفتم باید به آزمایشگاه مراجعه کنند و سطح ایمونوگلوبین آن‌ها باید چک شود تا تایید باشد هپاتیتA است یا خیر؟ ضمن اینکه این علائم می‌تواند ناشی از مسمویت، آنفلانزا، کرونا و... هم باشد.

تشخیص قطعی هپاتیتA در آزمایشات اهالی وجود ندارد

احمدی بلوطی گفت: اما این چند نفر از انجام آزمایش استنکاف کردند و اکنون حال آن‌ها خوب است و مشکلی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه آزمایش  تشخیص قطعی هپاتیت A در آزمایشات اهالی وجود ندارد، عنوان کرد: بنده هیچ واهمه‌ای از اعلام اینکه کسی دچار بیماری هپاتیتA شده است را ندارم.

احمدی بلوطی بیان کرد: وقتی می‌گویم کسی هپاتیتA دارد باید آزمایش ایمونوگلوبین D و M را از بیمار داشته باشیم اگر طبق این آزمایش مشخص شود هپاتیتA دارند حتماً اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بیماری‌هایی که از طریق آب منتقل می‌شوند فقط هپاتیت نیست و التور، بیماری‌های رودهای و گوارشی  و... را شامل می‌شود، گفت: بسیاری از بیماری‌های گوارشی، روده‌ای، مسمویت و...  که از طریق آب آلوده منتقل می‌شوند مطرح است اما  در بخش اسماعیلیه عمومیت ندارند، و تمام این قضایا فقط در دو خانواده اتفاق افتاده که هنوز تشخصی قطعی داده نشده است که هپاتیتA دارند.

احمدی بلوطکی با تاکید بر اینکه در صورت وجود هپاتیت A  در بخش اسماعیلیه با کسی مسامحه‌ای نخواهیم داشت، عنوان کرد: وقتی این بیماری در شهرستان باغملک مطرح شد به صراحت آن را اعلام کردیم ، بنده نمی‌گویم این بیماری در این بخش وجود ندارد اما اما باید با مستندات به ما ثابت شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز هپاتیتA بخش غیزانیه بخش اسماعیلیه آب روستایی ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب از دستگیری باند سارقین تاسیسات اداره مخابرات این شهرستان با کمک نیروهای فراجا خبر داد.

به گزارش مهر، حامد محمدی، صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از شبکه مخابرات و از دسترس خارج شدن خدمات نسبت به ۹۰۰ مشترک و خسارتی قریب به ۴۰۰ میلیون تومان، موضوع شناسایی و دستگیری مجرمین در دستور کار ضابطین قضائی قرار گرفت.

وی افزود: با دستورات قضائی عوامل انتظامی شهرستان رودبار جنوب اقدام به گشت زنی هدفمند و بررسی دوربین‌های مداربسته منتهی به صحنه جرم کردند و در نهایت دو فرد در این رابطه دستگیر شدند و به ۲۴ فقره سرقت اعتراف کردند.

محمدی، افزود: پس از بازجویی‌ها ردپای یک مال خر در این باره مشخص شد که پس از بازرسی‌های متعدد یک انبار با مقادیر قابل توجهی از کابل‌های مسروقه کشف و ضبط گردید و در نهایت مجرمین با قرارهای صادره قضائی روانه زندان شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب
  • باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین