Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سبحان نظری روز پنجشنبه در آیین بهره برداری ۲ طرح کارخانه بازیافت این شهرستان افزود : با راه اندازی این خط تولید در سال آینده به طور قطع میزان ریزش واقعی آن که امروز پانزده درصد است به صفر خواهد رسید که  افتخار بزرگی برای این شهرستان خواهد بود.

وی همچنین از راه اندازی واحد نخاله های ساختمانی در این شهرستان اشاره و اضافه کرد : با آغاز فعالیت این خط تولید و با اشتغالزایی پانزده نفر برای همیشه معضل نخاله های ساختمانی در این شهرستان مرتفع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت بازیافت شهرستان لنجان استان اصفهان تولید پسماند را امری اجتناب ناپذیر دانست و  تصریح کرد :  برای تحقق این مهم علاوه بر برنامه ریزی اصولی و تلاش مضاعف باید از علم و فناوری روز نیز بهره گرفت تا مشکلات محیطی زیست را به حداقل رساند.

نظری با اشاره به بهره برداری طرح های آلیاژ پلاستیک و سالن پردازش در این واحد بازیافتی شهرستان ادامه داد :  در سال ۹۸ در مجموع روزانه ۲۵۰ تن زباله در این شهرستان تولید می شد که با راه اندازی این خطوط میزان دفع 70 درصدی زباله این شهرستان در سال 98 اکنون به 15 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد : با راه اندازی سوله آلیاژ پلاستیک نیز دفع زباله این شهرستان به پانزده درصد می رسد که روزانه ظرفیت آن تا هفت تن نایلون برنامه ریزی شده است که به صورت آزمایشی در کشور صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت بازیافت شهرستان لنجان ادامه داد : با راه اندازی این واحد با اشتغالزایی پانزده نفر، معضل زیست محیطی نایلون در این شهرستان برای همیشه رفع شده است.

به گفته وی برای راه اندازی سوله پردازش افزون بر 3 میلیارد تومان و برای ساخت سوله آلیاژ پلاستیک پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

در استان اصفهان ۱۰ شرکت پسماند فعالیت دارد.

نظری ادامه داد : شهرستان لنجان ۱۰ درصد زباله تولیدی استان به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ تن را تولید می کند این در حالی است که هفت درصد جمعیت افزون بر پنج میلیونی استان اصفهان را داراست.

وی از همراهی مدیریت نهادهای شهرستان، شهرداران منطقه و مشارکت مردم در امر تفکیک زباله از مبدا قدردانی کرد.

استان اصفهان ۲۴ شهرستان و  لنجان با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت و ۹ شهر در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها دفع زباله اصفهان لنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفع زباله اصفهان لنجان دفع زباله اصفهان لنجان اخبار کنکور راه اندازی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شوراهای شهر در تمام ادوار دستاوردهای خوبی برای شهر و شهروندان داشته است؛ از مهم‌ترین اهداف شورای ششم نیز تکمیل و به ثمررساندن پروژه‌های نیمه‌تمام ادوار قبلی به‌ویژه پروژه خط دو متروی این کلان‌شهر بوده است که از ضروریات و نیازهای حیاتی شهر محسوب می‌شود.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها به تمام مردم به‌ویژه جامعه شورایی اعم از روستاها و شهرها اظهار کرد: شناسایی مشکلات شهر و رفع نیازهای ضروری شهروندان از وظایف اصلی شوراهای اسلامی شهر است.

وی افزود: اعضای مجلس شوراها و شوراهای اسلامی شهر باید برای شناسایی و رفع مشکلات شهر با شهروندان ارتباط برقرار کنند، چراکه اعضای شوراها نمایندگان شهروندانی هستند که در دل محلات و کوچه پس کوچه‌های شهر زندگی می‌کنند و با شنیدن صدای آن‌ها می‌توان به عمق وقایع در شهر پی برد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شوراهای شهر در تمام ادوار دستاوردهای خوبی برای شهر و شهروندان داشته است؛ از مهم‌ترین اهداف شورای ششم نیز تکمیل و به ثمررساندن پروژه‌های نیمه‌تمام ادوار قبلی به‌ویژه پروژه خط دو متروی این کلان‌شهر بوده است که از ضروریات و نیازهای حیاتی شهر محسوب می‌شود.

فلاح ادامه داد: خط یک متروی اصفهان در دوره‌های قبل راه اندازی شد و دوره ششم مدیریت شهری اصفهان نیز تلاش کرده است خط دوم آن را به بهره‌برداری برساند و در اختیار شهروندان قرار دهد.

کد خبر 748527

دیگر خبرها

  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه