Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - طرح احداث کارخانه کربنات کلسیم رسوبی ( PCC) به ظرفیت 20 هزار تن و آهک هیدراته به ظرفیت 20 هزار تن سالانه با مجموع هزینه سرمایه گذاری حدودا 3500 میلیارد ریال و با نرخ بازده داخلی سرمایه گذاری (IRR) 32 درصد برآورده شده است.
محمدرضا کریمی؛ مدیر اقتصادی شرکت پیرو آیین کلنگ زنی این طرح ها که امروز با حضور رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: با توجه به گسترش سازند های زمین شناسی آسماری – جهرم در این شهرستان پتانسیل مناسب برای سنگ های آهکی مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سنگ ها به عنوان آهک صنعتی و در مواردی به عنوان سنگ تزئینی یا مرمریت مورد استفاده قرار می گیرد. لذا در زمینه شناسایی محدوده های اولویت دار شهرستان داراب، جهت تامین مواد اولیه پروژه، ایمپاسکو نسبت به اخذ مشاور ذیصلاح اقدام نموده و 4 محدوده معدنی را در شهرستان داراب مورد بررسی قرار داده است که پس از طی مراحل بررسی و نمونه گیری، یک محدود معدنی از لحاظ عیار، نزدیکی به راه اصلی، زیر ساخت و رنگ دارای اولویت شناخته شده است. همچنین با توجه به مزیت های نسبی آهک در منطقه، در طرح توسعه پروژه افزایش ظرفیت برای آهک pcc و نیز آهک هیدراته تا 50 هزار تن در نظر گرفته شده است که مجوزات قانونی توسط سرمایه گذار در حال اخذ می باشد.
وی در ادامه با اشاره به موارد مصرف کربنات کلسیم رسوبی( pcc) افزود: این محصول در صنایع کاغذ، فیلر، مواد غذایی، دارو، پلیمر، مواد شوینده، چسب، لوازم آرایشی و بهداشتی، لاستیک و رنگ استفاده می شود.
کریمی خاطر نشان کرد: کربنات کلسیم رسوبی در 3 گرید نانو، فاین و ساده تولید می شود که در صورت تولید محصول نانو، ظرفیت تولید 16 هزار، فاین 20 هزار و ساده 25 هزار تن برآورد می گردد که قیمت هر تن از محصولات ذکر شده به ترتیب معادل 1000 تا 1500، 650 تا 1000 و 540 تا 650 دلار می باشد.
مدیر اقتصادی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: سنگ آهک دانه بندی در حال حاضر حدود 30 تا 80 هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود که با عنایت به اختلاف قابل توجه قیمت کربنات کلسیم رسوبی با انواع محصولات آهکی، اجرای این طرح سبب افزایش قابل توجه ارزش افزوده خواهد شد.
روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است

ایسنا/لرستان رئیس شورای شهر خرم‌آباد گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر ناچیز است.

حجت‌الله احمدی پور هشتم اردیبهشت در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی شهر که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای داشتن شهری زیبا همکاری و همدلی نیاز است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر بین مردم هستند و مشکلات را می‌بینند، بیان کرد: این در حالیست که دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز و مخابرات با شورای شهر همکاری ندارند.

احمدی‌پور گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهایی نظیر استان مرکزی  ناچیز است و نیاز است این قانون بازنگری شود و ارزش افزوده به سرانه جمعیت تعلق گیرد.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد اظهار کرد: برنامه داریم برای روان‌سازی ترافیک چندین پل در شهر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: قبلا حقوق پرسنل فضای سبز و تنظیف شهرداری خرم‌آباد با تاخیر پرداخت می‌شد و در حال حاضر پرداخت حقوق آنان به روز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید