Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: تصادفات جاده‌ای همواره وجود دارد که این عوامل سبب می‌شود مصرف خون و فرآورده‌های خونی در عید بالاتر از دیگر ایام سال باشد که در این راستا از بیمارستان‌ها درخواست شده تا در این زمینه همکاری‌های لازم انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان ذخایر خونی سیستان و بلوچستان نامطلوب است و در تعطیلات نوروزی هم با مشکل و معضل بیشتری درگیر هستیم و تقریبا در حد سه روز نیاز استان آن هم نه برای همه گروه‌های خونی ذخیره داریم.
مدیرکل انتقال خون‌سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاکنون هم نیازهای این استان را از استان‌های معین تامین کرده‌ایم چراکه میزان خونگیری در داخل منطقه پاسخگوی نیاز نیست تصریح کرد: با توجه به اینکه به عید نوروز نزدیک می‌شویم تعطیلات این عید همواره با مشکل و معضل بیشتری درگیر بودیم و مطمئنا وضعیت وخیم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فعلا وضعیت سیستان و بلوچستان از لحاظ ویروس کرونا آبی اعلام شده و ممکن بوده سفرهای زیادی در نوروز به این استان انجام شود و هنوز ممنوعیت سفر اعلام نشده بیان کرد: در فصل برداشت باقلا هستیم و تعداد مبتلایان بیماری فابیسم در این منطقه زیاد است که آن‌ها هم معمولا خونریزی دارند و نیازمند به دریافت واحدهای خونی که سبب افزایش چند برابری مصرف در منطقه می‌شود.
خسروی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی برای ترغیب مردم به اهدا خون انجام و در همین ماه فقط پنج پویش برگزار شده که باز هم با استقبال چندانی رو به رو نشد تاکید کرد: دلیل عدم تمایل مردم به اهدا خون می‌تواند نگرانی از شیوع ویروس کرونا باشد به ویژه با شیوع کرونای انگلیسی که امکان ابتلا کودکان هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کرونا انگلیسی مردم از خانه‌ها بیرون نمی‌آیند و به همین دلیل میزان مراجعات به پایگاه‌های اهدای خون سیستان وبلوچستان هم کاهش یافته بیان کرد: تمام پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل در پایگاه‌های انتقال خون رعایت و مردم نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمام کشور برای استان خون می‌فرستند خاطرنشان کرد: شبکه خون‌رسانی کل کشور در ستاد مرکزی تهران کمک‌های زیادی به این استان دارد چراکه با تولیدات داخل منطقه امکان پاسخگویی کل نیاز را نداریم.

 

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود خون کرونا ویروس تصادفات جاده ای سیستان و بلوچستان خون سیستان انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)