Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@05:23:33 GMT

ایثار و شهادت دو محور اساسی فرهنگ اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۷۴۹۶

ایثار و شهادت دو محور اساسی فرهنگ اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یعقوب سلیمانی در مراسم بزرگداشت شهدا و آئین رونمایی از بازسازی و مرمت گلزار شهدای امام‌زاده محمد (ع) کرج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، اظهار کرد: از دست‌اندرکارانی که در راستای منویات رهبر انقلاب در ساماندهی و مرمت قبور شهدا خاصه قبور شهدای امامزاده محمد (ص) تلاش کردند به زیبایی و در شأن شهدا کار مرمت انجام شود، قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در آستانه ۲۲ اسفند ماه سالروز تأسیس بنیاد شهید هستیم، تصریح کرد: ایثار و شهادت دو محور اساسی در فرهنگ اسلامی ماست و بر اساس این دو محور اسلام و نظام اسلامی به خوبی ایستادگی و در مقابل هر طوفانی مقاومت کرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بیان کرد: جریان رشادت و فداکاری رسول گرامی اسلام در شعب ابیطالب، پیروزی خون بر شمشیر در جریان نهضت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، جریان دفاع مقدس، جریان جنگ ۳۳ روزه و نهضت‌ها، جنگ‌های محور مقاومت و ایستادگی که وجود داشته به برکت این دو محور بوده است.

وی با اشاره به ۴۲ سال ایستادگی در مقابل نابرابری‌ها، بی‌عدالتی‌ها و قانون‌شکنی‌های دشمنان اسلام و انقلاب در عرصه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش کردند و تمام توان خود را معطوف کردند و از ظرفیت‌ها استفاده کردند تا ما چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن نگیریم.

فعالیت ۳۴۰ رسانه فارسی‌زبان علیه ایران

سلیمانی گفت: بیش از ۳۴۰ رسانه با گویش‌ها و توانمندی بالا تنها به زبان فارسی علیه انقلاب ما با مهندسی خاص بسیج شدند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه دشمنان جریانات انقلاب، محاصره اقتصادی، برجام و پسا برجام در نظر گرفتند، اظهار کرد: علت پیروزی ما نگاه شهدایی و مسیر و فرهنگی بود که شهدا برای ما باقی گذاشتند.

وی بیان کرد: امروز اگر از مرمت سازی چهارمین گلزار شهدای کشور در کرج در ملجأ امام‌زاده محمد (ص) رونمایی شد، نشانه‌ای از ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است.

سلیمانی با بیان اینکه امروز اگر بتوانیم در تعالی برنامه‌ها و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنیم باید قدرشناس جامعه ایثارگری باشیم، تصریح کرد: بیش از ۲۳۰ هزار شهید، نزدیک ۶۰۰ هزار جانباز و بیش از ۴۳ هزار آزاده در کشور ما وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کنگره تکریم و تجلیل از ۱۷ هزار همسر شهید، جانباز و آزاده‌ای به نام لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز دو روز گذشته با پیام مقام معظم رهبری برگزار شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه اگر قرار است وظایف خود را در قبال خانواده شهدا انجام دهیم تکلیف ما انجام وظیفه به آنان است، گفت: بر اساس منویات رهبر انقلاب خدمت به خانواده شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی با بیان اینکه امروز رسالت و وظیفه ما بیان و گفتمان شهداست، متذکر شد: رسالتی که حضرت زینب داشت، مظلومیت حضرت رقیه (س) و گفتمان حضرت زینب (س) و رشادت امام سجاد (ع) در واقعه کربلا را باید سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

کد خبر 5167425

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سردار یعقوب سلیمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کرج ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا بوشهر شیراز آمار کرونا انتخابات 1400 گرگان اردبیل عکس استانها شیوع کرونا زلزله سنندج شهرستان کرج بنیاد شهید دو محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، سیدعلی مهاجر ظهر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ویژه برنامه‌ریزی و هماهنگی سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی با تبیین و روشن‌گری حفظ شود.

مهاجر ادامه داد: در دورانی مراسم فتح خرمشهر را برگزار خواهیم کرد که با الگو گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس به این توان‌مندی نظامی و علمی رسیده‌ایم که عملیات وعده صادق را رقم می‌زنیم.

وی افزود: اکنون برای همه استکبار ستیزان، عدالت خواهان و مظلومان جهان الگویی شده‌ایم و این به گونه‌ای در حال رقم خوردن است که در غزه طوفان الاقصی، در یمن به دست گرفتن کنترل تنگه باب المندب و در غرب موج اسلام خواهی و صهیونیست ستیزی را شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه مناسبت‌هایی نظیر سوم خرداد و فتح خرمشهر فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است، گفت: باید از این فرصت برای تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم که مطمئناً امید آفرین خواهد بود.

وی یادآور شد: فرمانداران و مدیرانی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس برنامه‌ها و فعالیت‌های ارزشی را در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی و اجرا کردند به نحو احسنت از آنها تقدیر خواهد شد.

مهاجر با بیان اینکه لازم است به ادارات و دستگاه‌ها سهم سپاری شود، اظهار کرد: انتظار و توقع داریم فضای شهری و فضای رسانه‌ای و مجازی متأثر از این مناسبت ملی شود.

گفتنی است در پایان این جلسه از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار رونمایی شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد