Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:20:22 GMT

تعالی و عزت ایران با تاسی از راه شهدا

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۷۹۱۲

تعالی و عزت ایران با تاسی از راه شهدا

تعالی و عزت ایران و با تاسی از الگوی رفتاری و عملی شهدا محقق خواهد شد که این موضوع به فرهنگ سازی و ترویج سیره آنان در قالب اقداماتی اثربخش مثل سه شنبه های تکریم و مسئولیت سپاری به شخصیت های دلسوز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، 22 اسفندماه به نام روز شهدا نامگذاری شده که البته همه ساعات و روزهای سال به نام شهدا و ایثارگران است چرا که جانفشانی و عزت آفرینی این الگوهای مهم زندگی بشری، فرصتی شده تا امنیت و اقتدار برای کشورمان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روز شهدا و ایثارگران، فرصتی می شود که با برگزاری و اجرای برخی از برنامه ها این واقعیت مهم بیشتر ترسیم شود وگرنه در تمامی روزها و ساعات باید در خاطرات خود بر اهمیت ایثار و شهادت و از جان گذشتگی آنان و صبر خانواده هایشان یاد کنیم.

 

فرهنگ غنی ایثار و شهادت مایه آرامش و عزت یک مملکت می شود که تجربه آن برای کشور ما وجود دارد و الگویی برای جوامع اسلامی و آزادی خواه شده و باید برای تقویت این تفکر برنامه ریزی و اقدام موثر و کارآمدی را انجام دهیم.

 

فرهنگ سازی و اجرای برنامه هایی که منجر به بسط و گسترش از خودگذشتگی بشود مایه ماندگاری اقدامات گذشته و اثربخشی آینده خواهد شد، پس باید این اقدامات با راهکارهای جدید و به دور شعارزدگی پیش برویم تا به هدف واقعی برسیم.

برنامه سه شنبه های تکریم یکی از رویدادهایی بود که علاوه بر تجلیل شخصیت های مختلف، به سمت ارج گذاری به خانواده شهدا با یک برنامه منسجم پیش رفت و همین موضوع در فرهنگ سازی و آگاهی بخشی برای فرهنگ ایثار و شهادت پیشبرد خوبی داشته است.

 

وقتی کانون های فرهنگی و هنری مساجد به این مقوله در محلات خود پرداخته اند مطمنا فرصت های خوبی را نیز خلق کرده اند که نسل جدید از ان استفاده خواهد کرد اما در انتصاب مدیران نهادها و سازمان ها نیز باید افراد را انتخاب کنند تا اینکه آنان نیز با تفکر جهادی و ایثار و گذشت به مردم خدمت رسانی انجام دهند.

 

*برگزاری ۱۲۰۰ دیدار در قالب طرح سه‌شنبه‌های تکریم

 

مدیرستاد کانون های مساجد اصفهان گفت: هزار و 200 دیدار در قالب طرح سه‌شنبه‌های تکریم در این استان در یک سال گذشته انجام شده است.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، خیرین، شخصیت های برگزیده و نخبگان محلی در قالب طرح سه شنبه های تکریم در استان اصفهان اجرا شده که که بر اساس سلیقه کانون ها نوع اجرای آن متفاوت بود.

 

وی با بیان اینکه 349 کانون فرهنگی و هنری این استان  طرح سه شنبه های تکریم را اجرا کردند، تصریح کرد:  برخی یک مرتبه و برخی نیز بیش از 6 بار این کار را انجام داده اند که از گذشته چنین برنامه ای وجود داشته و بازهم ادامه دارد.

*سه شنبه های تکریم الگوسازی برای دیگرنهادها

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به این طرح پیشنهادی کانون های مساجد کشور و همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: سه شنبه های تکریم الگوسازی برای دیگرنهادهای کشور بوده که در نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت نقش دارد.

 

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی«، افزود: ایثار و شهادت در کشور مثال زدنی بوده و ما نیز امروز از شهدا، راه هدایت می‌جوییم و  باید خط و راه شهدا را ادامه و ترویج دهیم.

 

*ضرورت ارزشیابی فردی از ادای دین به شهدا

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: همه نسبت به خون شهدا و صبر خانواده های آنان مسئولیت دارند و باید این مسئولیت و ادای دین را ارزشیابی کنیم که تا چقدر پایبند بوده ایم.

 

«مسعود  احمدی نیا» با اشاره به اینکه شهدا مسیر پیشرفت را مشخص کرده اند، تصریح کرد: باید ببینیم در این چهل سال در هر سنگری که بوده ایم چه میزان از این نور استفاده کرده ایم و پایبند به مسئولیت و وظیفه خود در برابر نظام و رشادت های ایثارگران بوده ایم.

 

وی ادامه داد: اگر همه آحاد جامعه به سهم خودشان از این فرهنگ که همان مکتب امام حسین(ع) است تلاش کنند، بسیاری از مشکلات و آسیب های جامعه را نخواهیم داشت.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: سه شنبه های تکریم کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان خانواده شهدا اصفهان طرح سه شنبه های تکریم ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در بخشی از این پیام امده است: اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با شکوه هرچه تمام به میزبانی مردم ولایتمدار شهر ستان کهگیلویه که پیوسته تجلی انقلاب و سرآمد ایثار و شهادت و سرافرازی است، بار دیگر فضای ایران عزیز را به عطر شهید و شهادت معطر ساخت.

این حضور بی‌مانند و پر شور و شعور و خلق حماسه ای دیگر از مردم شریف شهرستان در مراسم استقبال و برگزاری اجلاسیه شهدای والا مقام، نشان از آگاهی، بصیرت و دلدادگی همیشگی دیار ولایتمدار بلاد شاپور به شهدا، نظام و انقلاب و ولایت است که مسلماً اجر و پاداش آن در نزد خدا و شهدا محفوظ خواهد ماند.

بی شک دستاورد اصلی برگزاری این اجلاسیه جامع و باشکوه در لبیک به فرامین ولی امر مسلمین امام خامنه ای مدظله‌العالی مبنی بر زنده «نگه‌داشتن یاد شهدا» جلوه گری بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و پرورش نسلی است که ذیل این یادها تربیت می‌شوند، نسلی جوان از جنس انسان‌هایی که فرازهای افتخارآفرین این سرزمین را ترسیم کردند.

این موفقیت بزرگ را مدیون همدلی و وفاق بین آحاد مردم و مسوولان، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی در سطح شهرستانی و استانی و ملی دانسته و لازم می‌دانیم از تلاش‌های مجاهد گونه و حضور کلیه خادمان شهدا از نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار محترم و ستاد مرکزی، تمامی خادمان کشوری و لشکری، اصحاب رسانه، صدا و سیما و آحاد مردم شریف شهرستان که این اجلاسه را به نحو احسن و اکمل با حضور پرشور خانواده‌های معظم شهدا برگزار نمودند صمیمانه قدردانی و برای همگان عاقبت بخیری مسئلت می نمایم.

کد خبر 6093703

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تضمین‌گر تعالی کشور است
  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد