Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی رازی کوو پارس (کرونا) از روز ۱۰ اسفند ماه آغاز شده است، گفت: فاز‌های اول و دوم تست انسانی این واکسن حدود چهار ماه طول می‌کشد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کارآزمایی بالینی نخستین واکسن نوترکیب ایرانی کرونا که حاصل تلاش اندیشمندان و دانشمندان موسسه تحقیقات رازی است، از ۱۰ اسفند ماه آغاز و به تعدادی از داوطبان این طرح مطالعاتی تزریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر جلیل کوهپایه زاده روز جمعه، این واکسن را کاملا ایرانی اعلام کرد و افزود: واکسن رازی کوو پارس حاصل تلاش محققان و دانشمندان ایرانی است تا محصولی مطمئن برای حفظ سلامتی ایرانیان و حتی سایر مردم تهیه و وارد بازار کنند.

وی ادامه داد: این محصول فناورانه برای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تولید شده و در حال طی کردن تست انسانی است تا به دست مردم برسد.

کوهپایه زاده اظهار امیدواری کرد که این محصول ایرانی بتواند فاز اول کارآزمایی بالینی را با موفقیت طی کند و فاز‌های بعدی آن آغاز و به تعداد داوطلبان بیشتری تزریق شود تا با اثر بخشی کامل در دسترس مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همکاران دانشگاه علوم پزشکی ایران مفتخر هستند که در فاز بالینی در کنار محققان موسه تحقیقات سرم سازی رازی باشند. همکاران ما از اوایل مهرماه تا کنون در کنار محققان موسسه تحقیقات سرم سازی رازی بوده اند و در تلاش هستند واکسنی مطمئن در اختیار مردم قرار گیرد.

ریسی دانشگاه علوم پزشکی ایران، تعداد داوطلبان فاز یک انسانی این محصول را ۱۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: کارآزمایی بالینی این واکسن از ۱۰ اسفند ماه آغاز شده و در فاز دوم هم با حدود ۵۰۰ داوطلب در دو گروه ۲۵۰ نفری کار ادامه خواهد یافت.

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که روز دوشنبه (۲۰ بهمن ماه) در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در کرج رونمایی شد.

این واکسن به عنوان اولین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کووید- ۱۹، توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس کرونا بیماری کرونا موسسه تحقیقات سرم سازی رازی تست انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، توسعه آپارتمان نشینی و افزایش جمعیت در کلانشهرها مستمر است و این مسئله در حوزه مدیریت شهری به ویژه رفت و روب همچنین جمع آوری و انتقال زباله، کار شهرداری ها را در این بخش سخت کرده است. به گزارش تصویری یکی از شهروندان در منطقه مسکن مهر رازی کرمانشاه سطل‌های مکانیزه مملو از زباله است و چند روزی است که کار جمع اوری و انتقال آن به کندی صورت می‌گیرد و می‌توان گفت مدیریت شهری در این بخش به نوعی غافلگیر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
حدود ۱۰ روز است که زباله های بلوار مسکن مهر رازی ۲ جمع آوری نشده که باعث به وجود آمدن مشکلاتی اعم از بوی بد ، جمع شدن سگ های ولگرد ، آلودگی محیط و ... شده است.

دیگر خبرها

  • قتل زن مورد علاقه‌ جلوی چشمان مردم در شمال تهران
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی