Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس پرداختی گفت: با استفاده از روش‌های ابداعی توانستیم به درمان سوختگی قرنیه، ضایعات مفصلی، ضایعات ریوی، ناباروری و حتی کرونا دست پیدا کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس پرداختی معاون تحقیقات و فناوری علوم پرشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با بیان اینکه گام های بلندی در فناوری حوزه سلامت استان برداشته شده است، گفت: سوختگی قرنیه چشم در اثر تماس با مواد اسیدی یکی از شایعترین علل نابینایی در شغل هایی مانند جوشکاری، باتری سازی و… است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تحقیقات دو ساله محققان و پژوهشگران کرمانی در درمان سوختگی قرنیه چشم اشاره کرد و ابراز کرد: هم اکنون درمان این بیماری با استفاده از از تزریق سلول های بنیادی ابداع شده است.

معاون تحقیقات و فناوری علوم پرشکی کرمان با اعلام موفقیت آمیز بودن تحقیقات بالینی درمان سوختگی قرنیه چشم، ادامه داد: با دریافت مجوز از کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی کرمان، این درمان بر روی چشم ۶ بیمار که دچار سوختگی قرنیه با آهک، گذاره های فلزی و اسید شده بودند آغاز شد.

پرداختی با بیان اینکه درمان این ۶ بیمار کاملا موفقیت آمیز بود، اظهار کرد: هم اکنون در فاز دوم درمان تعداد بیشتر از بیماران را آغاز کرده ایم و امیدواریم بتوانیم کسانی را که دچار سوختگی های شیمیایی در سطح قرنیه شده اند را با استفاده از این فناوری درمان کنیم.

وی با اعلام اینکه در درمانی نوین ۴ بیمار که دچار ضایعات مفصلی زانو شده بودند با موفق درمان شده اند، تشریح کرد: این بیماران در اثر تصادف، ورزش یا سقوط از بلندی از ناحیه مفصل زانو دچار آسیب جدی شده بودند و حتی توانایی راه رفتن عادی را هم نداشتند.

پرداختی ادامه داد: با همکاری گروه ارتوپدی و تزریق سلول های بنیادی، این بیماران درمان شدند.

معاون تحقیقات و فناوری علوم پرشکی کرمان به دیگر کاربرد سلول های بنیادین در درمان بیماری اشاره کرد و گفت: با استفاده از تزریق سلول بنیادین توانستیم جان بیماران مبتلا به کرونا را نجات دهیم.

پرداختی به آخرین تحقیقات دانشمندان کرمانی در خصوص درمان با سلول های بنیادین اشاره کرد و تصریح کرد: تاکنون درمان موثری برای ترمیم و بازسازی ریه افرادی که دچار کوبیدگی قفسه سینه و پارگی ریه شده بودند وجود نداشت اما درمان با استفاده از روش ابداعی تزریق سلول های بنیادین بر روی سه بیمار نتایج شگفت انگیزی داشته است.

معاون تحقیقات و فناوری علوم پرشکی کرمان با اشاره به فاصله کم کرمان با شهرهای پرجمعیت کشورهای جنوبی خلیج فارس مانند مسقط، ابراز کرد: به دنبال گسترش گردشگری سلامت در کرمان هستیم.

وی تاکید کرد: قصد داریم کرمان را به یکی از قطب های درمان با استفاده از سلول های بنیادین تبدیل کنیم.

پرداختی با بیان اینکه بسیاری از ناباروری ها به علت فقدان اسپرماتوزوئید در بدن است، اعلام کرد: آزمایشات بالینی بر روی ۲۰ نفر برای درمان ناباروری با روش آزواسپرمی آغاز شده است که نتایج آن امیدوار کننده بود.

معاون تحقیقات و فناوری علوم پرشکی کرمان گفت: سالانه ۲۰۰ هزار لیتر پلاسما به اروپا ارسال می شود تا پس از فرآوری ۵ محصول پر طرفدار خونی دوباره به ایران برگردند.

وی با اعلام اینکه پس از دو سال وقفه ساخت پالایشگاه پلاسمای کرمان با ظرفیت اسمی ۷۰۰ هزار لیتر پلاسما از سر گرفته شد، ابراز کرد: این پالایشگاه نه تنها نیاز کشور تامین خواهد کرد بلکه می تواند زمینه صادرات فراوردهای خونی را هم فراهم کند.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از پالایشگاه پلاسما برای ۴۸۰ نفر اشتغال زایی ایجاد می شود، تصریح کرد: این پالایشگاه کشور را از واردات هزارو ۸۰۰ میلیارد تومانی فرآوردهای خونی بی نیاز می کند و مانع از خروج ارز از کشور می شود.

معاون علوم و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: استان کرمان جزء استان هایی است که نیازی به واردات تجهیزات پزشکی کرونایی ندارد و دانشگاه علوم پزشکی بر عرضه این محصولات به بازار نظارت دارد.

پرداختی  ادامه داد: در حال حاضر ۸۵ نوع کرم و شامپو توسط شرکت های تولیدی لوازم ارایشی بهداشتی در داخل استان تولید می شود این واحدها نقش مؤثری در جلوگیری از قاچاق دارند.

وی با بیان اینکه استان کرمان اولین تولید کنندهcpap  در کشور است: تشریح کرد: cpap  که وسیله کمک تنفسی است و به بیمارانی که به دلیل بیماری کرونا دچار مشکالات تنفسی شده اند کمک می کند.

پرداختی با بیان اینکه دستگاه تصفیه هوای پلاسمای سرد نقش موثری در کاهش شیوع کویید ۱۹ داشته است و محیط را کاملا ضد عفونی می کند، گفت: تولید دستگاه های ضد عفونی کننده هوا با استفاده از فناوری پلاسمای سرد،uv   و فیلتر های جاذب نانو در یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری انجام شد.

وی با اعلام اینکه در بیمارستان افضلی پور کرمان که کانون بیماران کرونایی بود نزدیک به ۳۰ دستگاه نصب شد که نتایج موفقیت امیزی را به همراه داشت، اذعان کرد: در حال حاضر اکثر مراکز درمانی، آزمایشگاه ها و حتی در برخی منازل این دستگاه نصب شده است.

معاون علوم و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمان از تولید کیت های آزمایشگاهی تشخیص کرونا در کرمان خبر داد و گفت: این کیت ها توانست مجوز های لازم را از سازمان غذا و دارو و تجهیزات پزشکی  دریافت کند که به زودی تولید انبوه آنها آغاز می شود.

پرداختی با بیان اینکه ۲۵ درصد باغات در دل کرمان جای گرفته اند بنابراین با همکاری پارک علم و فناوری کرمان درعرصه صادرات محصولات باغی قدم جدیدی بر داشته ایم، گفت: یک شرکت دانش بنیان کرمانی با استفاده از تجربه موفقیت آمیز استفاده از فناوری ضد عفونی هوا، برای ضد عفونی محصولات زراعی و باغی اقدام کرد که نتایج موفقیت آمیزی داشت و مورد توجه اتاق بازرگانی قرار گرفت.

معاون علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد:  در فناوری های حوزه سلامت استان کرمان پیشرو است و مواردی که ذکر شده اند همه مراحل تحقیقاتی و درمانی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرمان سلول های بنیادین سوختگی قرنیه تزریق سلول شده بودند ضد عفونی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل سریالی در دام پلیس| او قربانیایش را در بزرگراه رها می‌کرد

همشهری‌آنلاین _ حوادث: به نقل از فاکس نیوز، در آخرین روزهای زمستان سال گذشته، با کشف جسد زنی ۴۱ ساله به نام فتیا فلاورز، در تقاطع جاده تروارتون و هارل در فلوریدا، یک پرونده جنایی پیش روی کارآگاهان پلیس قرار گرفت. پزشکی قانونی اعلام کرد که ابتدا به این زن تجاوز شده و بعد بر اثر ضربه‌ به گردن و خفگی، به قتل رسیده است.

پلیس تحقیقات خود را برای پیدا کردن قاتل آغاز کرد تا اینکه حدود یک ماه بعد جسد زنی ۴۴ساله به نام نیکول دانیلز در همان تقاطع پیدا شد.

پزشکی قانونی اعلام کرد که این جنایت نیز مشابه جنایت قبلی است. پلیس فلوریدا مطمئن شد که با یک قاتل سریالی روبه‌رو است و جست‌وجو برای شناسایی او وارد مرحله‌ای تازه شد.

در تحقیقات پلیسی مشخص شد هر دو قربانی از منطقه اورلاندو شرقی هستند، هر دو سابقه مصرف مواد مخدر داشتند و هر دو با مردان غریبه زیادی در ارتباط بودند.

در طول تحقیقات، کارآگاهان با زنانی صحبت کردندکه فتیا و نیکول (مقتولان) را می شناختند. در جریان این تحقیقات معلوم شد که هر دو مقتول آخرین بار در حالی دیده شده بودند که سوار یک کامیون سفید رنگ شدند.

با این سرنخ پلیس توانست از طریق دوربین‌های بزرگراه، تصویری از کامیون مورد نظر را پیدا کنند. کارآگاهان بعدا متوجه شدند که این کامیون متعلق به مردی به نام کارلوس یدیل بائزنیوز است. در ادامه نیز معلوم شد که کارلوس قصد فروش کامیونش را دارد.

پلیس مطمئن شد که قاتل کسی جز کارلوس نیست و وی حالا قصد دارد از شر آن کامیون خلاص شود تا شناسایی نشود.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری این مرد ادامه داشت، ‌ او روز جمعه گذشته، توسط پلیس بزرگراه به دلیل نداشتن گوهینامه دستگیر شد.

کارلوس بعد از دستگیری درباره قتل‌هایی که مرتکب شده بود تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل دو زن اعتراف کرد و گفت که قصد داشته زنان روسپی را به قتل برساند و به همین دلیل این دو زن را سوار کامیون خود کرده و بعد از تجاوز، هر دو را به قتل رسانده است.

روز شنبه جان مینا، کلانتر اورنج کانتی گفت: پلیس با دستگیری این مرد، مانع تبدیل شدن او به یک قاتل سریالی پرکار شد. به گفته وی، احتمال دارد که کارلوس زنان دیگری را هم به قتل رسانده باشد که تحقیقات در این باره ادامه دارد. بر اساس این گزارش، مرد جنایتکار در حال حاضر در زندان اورنج کانتی به سر می‌برد و به زودی محاکمه خواهد شد.

کد خبر 848471 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا حوادث جهان قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • «یسنا» پیدا شد / ورود دادستان به موضوع
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • قاتل سریالی در دام پلیس| او قربانیایش را در بزرگراه رها می‌کرد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک