Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نشریه استاندارد، «ماریس پاین» (Marise Payn) وزیر امور خارجه استرالیا امروز جمعه با نقض منشور ملل متحد در لزوم پرهیز از دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل در واکنش به تغییرات پکن در نظام انتخاباتی هنگ‌کنگ ادعا کرد: تغییرات در سیستم انتخاباتی هنگ کنگ تضعیف کننده نهادهای دموکراتیک این دولت‌شهر است! مهم است که مردم هنگ کنگ کانال‌هایی را برای بیان آزادی‌های بنیادی و سیاسی خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این خصوص ادعا کرد که این تغییرات به «حمله به دموکراسی» و «حمله مستقیم به خودمختاری» در این منطقه است!

کنگره ملی خلق در جلسه دیروز پنجشنبه خود با تصویب لایحه ارسالی دولت این کشور زمینه را برای بازنگری نظام انتخاباتی هنگ کنگ فراهم کرد.

این لایحه با ۲۸۹۵ رأی موافق، صفر رأی مخالف و یک رای ممتنع به تصویب رسید.

این رأی گیری در نشست موسوم به «دو اجلاس» انجام شد که نمایندگان کنگره ملی خلق همراه با اعضای نهاد موسوم به کنفرانس سیاسی خلق چین در آن شرکت داشتند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تصویب قانون جدید انتخابات هنگ کنگ در کنگره چین، اظهار داشت: به تصمیم حاکمیتی چین احترام می‌گذاریم. منطقه ویژه اداری هنگ کنگ بخشی از تمامیت ارضی چین است، لذا امور مربوط به آن، امور داخلی چین محسوب می‌شود. چین در طی این سال‌ها نشان داده به خوبی به اصل یک کشور- دو سیستم در هنگ کنگ پایبند است. قانونگذاری کنگره خلق چین در مورد سیستم انتخاباتی، از اختیارات این نهاد در راستای اصل یک کشور - دو سیستم است. لذا طبیعی است هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی چین که از جمله می‌تواند موجب تضعیف ثبات هنگ کنگ شود مردود است.

کد خبر 5167528

منبع: مهر

کلیدواژه: کنگره ملی خلق چین هنگ کنگ چین استرالیا ایالات متحده امریکا عراق ایالات متحده امریکا عربستان سعودی رژیم صهیونیستی ایران فلسطین سوریه افغانستان برجام جو بایدن آنتونی بلینکن روسیه ترکیه جنگ 2015 یمن انتخاباتی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اولین واکنش جواد خیابانی به تغییر اسم باشگاه استقلال

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902027

دیگر خبرها

  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • واکنش جواد خیابانی به تغییر اسم باشگاه استقلال
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • (ویدیو) واکنش خیابانی به تغییر نام باشگاه استقلال
  • ببینید | اولین واکنش جواد خیابانی به تغییر اسم باشگاه استقلال
  • از تصاویر دستگیری دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی در آمریکا تا تصاویر دردناک از مردم غزه
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری