Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش حزب الله و رهبران مسیحیان مارونی لبنان طی نشست مشترکی بر لزوم تشکیل دولت قادر به حل و فصل بحران ها و احیای اقتصاد در تمامی زمینه ها در اسرع وقت تاکید کردند.

به گزارش برنا به نقل از پایگاه خبری لبنانی "العهد"، کمیته دوجانبه گفت وگو میان حزب الله و پاتریارک مارونی نشست مشترکی برگزار کرد و طی آن اوضاع فاجعه بار لبنان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست مشترک سراسقف "سمیر مظلوم" و "امیر حارس شهاب" به نمایندگی از سوی کلیسای مارونی های لبنان و "محمد سعید الخنساء" و "مصطفی الحاج علی" به نمایندگی از سوی حزب الله مشارکت داشتند.

شرکت کنندگان در این نشست از سفر پاپ فرانسیس به عراق تقدیر و ستایش کرده و دیدار تاریخی وی با آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق را مورد بررسی قرار دادند.

دو طرف از این دیدار به عنوان یک پایه اساسی در روابط مثبت میان اسلام و مسیحیت نام بردند و اعلام کردند که مواضع پاپ و آیت الله سیستانی باعث تحکیم زندگی مسالمت آمیز مشترک میان ادیان و محترم شمردن حقوق بشر با هر گرایش دینی می شود.  

از سوی دیگر موضوع اتخاذ موضع بی طرفی مثبت مطرح شده از سوی پاتریارک مارپطرس الراعی مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف شرکت کننده در این نشست به توافق رسیدند تا این گفت وگو را در نشست های بعدی ادامه دهند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حزب الله لبنان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۰۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در جلسه ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان، گفت: بارندگی‌ها با فصل کوچ عشایر همزمان شده است و فرمانداران و اداره‌کل امور عشایر این استان باید با استان‌های همسایه رایزنی‌های لازم در خصوص تأخیر در کوچ عشایر را انجام دهند.
وی افزود: امور عشایر استان و استان هم‌جوار اقدامات لازم از جمله اطلاع‌رسانی از طریق پیامک در خصوص تأخیر در کوچ را انجام دهند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت محور‌های مواصلاتی استان، عنوان کرد: جاده‌هایی که احتمال رانش دارند با پیگیری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خطر مسدود شدن رفع شود.
حیدری با اشاره به ارائه خدمات به عشایران کوچ‌رو، افزود: هلال‌احمر باید نسبت به تأمین موادغذایی عشایر کوچ‌رو اهتمام لازم را داشته باشد و همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به اسکان عشایر تمهیدات لازم را انجام دهند.
حیدری با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی مراقبت‌های لازم از مزارع شیلات را انجام دهد، تاکید کرد: مراقبت‌های لازم از قنات‌ها و جوی‌ها انجام شود و اگر خسارتی وارد شده است، لایروبی در اسرع وقت انجام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری از کمیته‌امداد امام خمینی (ره)، بسیج سازندگی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خواست تا به عشایر تحت پوشش، در حرکتی منسجم امداد‌رسانی کنند.
حیدری از مدیرکل مدیریت بحران استان خواست تا در یک زمان‌بندی مشخص، خسارات وارد شده به عشایر را جمع‌بندی و به وزارت کشور ارسال کند.

دیگر خبرها

  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • دولت عراق استفاده از واژه «اسرائیل» را در رسانه‌ها ممنوع کرد
  • روایتی از سرگذشت سید عباس موسوی + فیلم
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است