Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با استفاده از نخ دندان پیش از مسواک زدن بهتر می‌توان پلاک‌های مضر انباشته شده در دهان را از بین برد و این کار تأثیر فلوراید درون خمیر دندان را هم بیشتر می‌کند.

در ادامه می‌خواهیم ببینیم چرا بهتر است پیش از مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنیم.

بیشتربخوانید

تفاوت دندان درد و حساسیت دندانی چیست؟

استفاده از نخ دندان گام مهمی در تمیز کردن دندان‌ها به شمار می‌رود، چون با نخ دندان می‌توانید به قسمت‌های تنگ و باریک میان دندان‌ها دسترسی پیدا کنید، کاری که با مسواک امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برای حفظ سلامت دندان‌ها و لثه ها، استفاده از نخ دندان کافی نیست – شما باید بعد از آن دندان‌های خود را مسواک هم بزنید.

اما چرا بهتر است اول از نخ دندان استفاده کرد؟

۱- پلاک‌های دندانی را از بین می‌برد

استفاده از نخ دندان و مسواک زدن می‌تواند به از بین رفتن پلاک‌های دندانی کمک کند، لایه‌ای از باکتری‌ها که به دندان‌ها می‌چسبند و وقتی چیزی می‌خورید یا می‌نوشید از خود اسید تولید می‌کنند. این پلاک‌ها اگر از بین نروند می‌توانند باعث پوسیدگی دندان شوند و مینای دندان را که لایه‌ی خارجی‌تر و حفاظتی دندان است را از بین ببرند.

دندانپزشکان توصیه می‌کنند اول از نخ دندان استفاده کنید، چون با این کار پلاک‌ها و رسوبات میان دندان‌ها شل می‌شوند و به این ترتیب می‌توانید با مسواک آن‌ها را پاک کنید.

تحقیقی هم نشان داد وقتی شرکت کنندگان پیش از مسواک زدن از نخ دندان استفاده می‌کردند، پلاک‌های بسیار بیشتری را می‌توانستند از بین ببرند تا زمانی که بعد از مسواک زدن از نخ دندان استفاده می‌کردند.

۲- تأثیر خمیردندان را بیشتر می‌کند

بیشتر خمیردندان‌ها حاوی فلوراید هستند، یک ماده شیمیایی که می‌تواند به مستحکم‌تر شدن مینای دندان کمک کند. این ماده با کلسیم درون دندان‌ها ترکیب می‌شود و تشکیل فلور آپاتیت می‌دهد، ماده‌ای حتی قدرتمندتر از کلسیم که می‌تواند از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری کند. به این امر معدنی سازی مجدد دندان گفته می‌شود.

اما فلوراید درون خمیردندان تنها بخش‌هایی از دندان را می‌تواند مستحکم سازد که با آن تماس مستقیم داشته باشد – آن بخش‌هایی از دندان که پلاک روی آن‌ها جمع شده ممکن است از آثار سودبخش فلوراید محروم بمانند.

وقتی اول از خمیردندان استفاده می‌کنید این بخش‌ها در معرض مواد مفید قرار نمی‌گیرند. اما اگر قبل از مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنید، می‌توانید پلاک‌های بیشتری را از بین ببرید، چرا که فلوراید می‌تواند به میان دندان‌ها که دسترسی به آن‌ها دشوارتر است هم برسد.

۳- به جلوگیری از ورم لثه کمک می‌کند

انباشت پلاک روی لثه‌ها می‌تواند باعث ایجاد واکنشی التهابی به نام ورم لثه شود. ورم لثه می‌تواند فرد را در معرض خطرات جدی قرار دهد. این مشکل در صورت درمان نشدن می‌تواند احتمال از دست دادن دندان را بیشتر کند.

استفاده از نخ دندان می‌تواند به از بین رفتن یا شل شدن پلاک‌های مضر جمع شده کمک کند، هم پلاک‌های روی لثه‌ها و هم پلاک‌های میان دندان ها. با شل شدن پلاک‌ها از بین بردن آن‌ها با مسواک ممکن است راحت‌تر شود.

۴- بوی بد دهان را از بین می‌برد

بیشتر اوقات وقتی چیزی می‌خورید مواد غذایی بین دندان‌ها گیر می‌کنند و بیرون کشیدن آن‌ها با مسواک می‌تواند سخت باشد، چون مو‌های مسواک همیشه به آن‌ها نمی‌رسند.

مواد غذایی که لای دندان‌ها باقی می‌مانند می‌تواند بر روی بوی دهان تأثیر بگذارند. این مواد اگر از بین نروند شروع به فاسد شدن می‌کنند، امری که باعث بد بو شدن دهان می‌شود.

اگر اول از نخ دندان استفاده کنید، ذرات مواد غذایی شل می‌شوند و به این ترتیب راحت‌تر می‌توان آن‌ها را با مسواک از بین برد.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهان و دندان دانستنی های پزشکی مسواک زدن از نخ دندان استفاده استفاده از نخ دندان میان دندان ها پلاک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: در فروردین ماه سال جاری بیش از ۴۹ میلیون و ۵۹۴ هزار تردد بین استانی در ورودی و خروجی استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه خود ۲۳ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه متوسط تردد بین استانی روزانه در فروردین امسال بیش از یک میلیون و ۵۹۹ هزار تردد بود، اظهار کرد: تردد بین استانی روزانه در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته خود ۲۳ درصد کاهش یافته است و بیشترین تردد در ورود و خروج به استان نیز در روز جمعه ۳۱ فروردین و به میزان بیش از ۱۲۷ هزار تردد ثبت شد.

دست نشان با اشاره به اینکه محور ارومیه - سلماس با متوسط تردد روزانه ی ۲۲ هزار و ۶۰۹ تردد پر تردد ترین محور استان در فروردین ماه اعلام شد، خاطر نشان کرد: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان از ابتدای فروردین ماه، تقریباً ۸۷۴ هزار و ۳۰۰ پلاک خودرو یکتا در محورهای برون شهری استان آذربایجان غربی رویت شد از این پلاک ها حدود ۸۱۸ هزار و ۲۷۴ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

وی یادآور شد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه های پلاک‌خوان در بازه فروردین ماه، در روزشنبه ۴ فروردین معادل ۲۴ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است که آمار ها از کاهش یک درصدی سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان نسبت به مدت مشابه خبرمی دهند.

دست نشان با تاکید به اینکه ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان دهنده آن است که در ماه فروردین سال جاری تقریباً ۳۹ هزار وسیله نقلیه (معادل ۱۲ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده در استان) بین یک تا ۳ روز در استان اقامت داشتند، افزود: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان در فروردین ماه، ۸۷۴ هزار و ۴۱۷ وسیله نقلیه از آذربایجان غربی در سایر استان ها مشاهده شده و استان های آذربایجان شرقی، زنجان و تهران بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان ها داشته اند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ادامه داد: براساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در ماه قبل از مجموع بیش از ۱۰ میلیون و ۵۱۲ هزار تردد ثبت شده در استان، ۴۹ هزار و ۱۰۵ مورد انواع تخلفات ثبت شد که تخلف بیش از ۳۰ کیلومتر برساعت، تجاوز از سرعت مجاز در این بازه ۴۸ هزار و ۳۷۰ مرتبه تکرار شد که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهاد ها و مسئولین ذیربط است.

کد خبر 6092606

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • ماجرای گردن‌بند خاص شمسایی در جام ملت‌ها | عکس
  • ماجرای گردنبند کهنه شمسایی در جام ملت‌های آسیا +عکس
  • عکس‌| ماجرای گردن‌بند خاص شمسایی در جام ملت‌ها
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • مخدوش کردن پلاک موتور جرم است
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان