Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@14:32:42 GMT

شوراهای شهر باید محل توسعه و آبادانی باشد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۱۵۲۰

شوراهای شهر باید محل توسعه و آبادانی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کامفیروز، حجت الاسلام محمد تقی زاده ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، راجع به شوراهای اسلامی شهرها اظهار داشت: از ۲۰ اسفند ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا شروع شده‌ است.

وی افزود: در قانون اساسی وظایف بسیار مهمی برای این شوراها در نظر گرفته شده که اگر طی این ۲۲ سال که از آغاز به کار شوراها در ایران می‌گذرد، همه‌ آنها به طور دقیق به وظایف خود عمل کرده بودند اکنون اوضاع کشور چنین نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کامفیروز ادامه داد: طبق قانون وظیفه‌ نظارت بر اجرای انتخابات شوراها بر عهده‌ مجلس شورای اسلامی است و اخیرا همگی در رسانه‌ها شاهد بودیم که به طور مستمر هر چند وقت یک بار، صدای فساد اخلاقی یا مالی یکی از اعضای شوراها یا شهردار در اقصی نقاط کشور به گوش می‌رسد.

وی اظهار داشت: این امر نشان از نظارت ضعیف بر تایید صلاحیت این افراد دارد و توقع ما از مجلس انقلابی این است که ضمن اعمال نکردن سلائق حزبی و شخصی، بر تایید صلاحیت‌ها نظارت دقیق داشته باشند تا با ورود افراد متعهد و متخصص شاهد پیشرفت و آبادانی کشور گردیم.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: ما شورایی را می‌خواهیم که مطابق اصل ۱۰۰ قانون اساسی برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی منطقه‌ی خود گام بردارد نه شورایی ناتوان که در اجرای وظایف خود باشد.

وی در ادامه با اشاره به گرانی‌های بی‌ضابطه و افسارگسیخته‌ کالاهای اساسی ادامه داد: تورم و گرانی کالاهای اساسی مسئله‌ای است که هر چه تذکر می‌دهیم، گوش شنوایی برای آن پیدا نمی‌شود.

امام جمعه کامفیروز گفت: اخیرا که رهبر معظم انقلاب نیز با صراحت به برخی موانع در این زمینه اشاره فرمودند اما متاسفانه دولتی که مشکل آب کشور را هم به برجام و مذاکره گره زده، دیگر در خود توانی برای حل مشکلات توسط نیروهای درونی نمی‌بیند.

حجت الاسلام محمد تقی زاده بیان کرد: اتکاء به توان داخلی، نظارت بر توزیع درست کالا و مبارزه با احتکار، مدیریت بر واردات و صادرات هدفمند مسائلی هستند که حتی افراد کم تخصص نیز می‌دانند برای اصلاح وضع فعلی باید آن‌ها را پیاده کنیم اما چرا مسئولان عزمی جدی بر اجرای آن ندارند، این سوالی است که شاید بشود جواب آن را در چشم دوختن ۸ ساله‌ آنها به دست غربی‌ها و امید واهی آن‌ها به کشور‌های بدخواه ما جهت رفع مشکلات ما، پیدا کرد.

وی خاطرنشان ساخت: این شکل از مدیریت باید بشود آینه‌ عبرتی برای مردم ایران تا از این به بعد در انتخابات بیشتر دقت کرده و بدانند به کدام طرز فکر جهت اداره‌ کشور رای دهند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه و آبادانی امام جمعه کامفیروز حجت الاسلام محمد تقی زاده انتخابات شوراها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران در همایش گرامی‌داشت شوراهای شهر و روستا که صبح پنج‌شنبه در سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: عقب‌ماندگی شوراهای شهر به واسطه تأخیر در آغاز فعالیت این نهاد هنوز جبران نشده است.

وی در ادامه افزود: تصویب قانون درآمدهای پایدار در مجلس یازدهم کمک شایانی به مجموعه مدیریت شهری کرد.

رئیس شورای اسلامی تهران بیان کرد: موضوع مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین مسائل شوراها است که در برنامه هفتم هم دیده شود باز هم در مجلس با یک پشتیبانی خوب پیگیری و انجام شود.

چمران با اشاره به اینکه شوراها و مجلس شورای اسلامی در امتداد یکدیگر هستند، بیان کرد: شوراها پارلمانی محلی هستند که در روند حل امورات محلی مردم اثرگذار است.

کد خبر 6094921

دیگر خبرها

  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است