Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون ایران گفت: کمتر از ده درصد از بهبودیافتگان کرونا پلاسما اهدا کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره آخرین وضعیت اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا اظهار داشت: در ابتدای بحران کرونا بسیاری کشور‌ها نمی‌دانستند پلاسما را چه زمانی باید برای بیمار مبتلا به کرونا تجویز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مدتی با چاپ چندین مقاله علمی در خصوص پاسمادرمانی، مشخص شد که درمان پلاسما مانند هر درمان دیگری اگر در زمان خودش انجام شود مؤثر است.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون ایران خاطرنشان کرد: کاملا مشخص شده که چه پلاسمایی با چه آنتی بادی و در چه زمانی باید تزریق شود و نتایج درمانی اش نیز از ابتدای کار خیلی بهتر شده است.

محمدی با بیان اینکه از زمانی که فرد به ویروس مبتلا می‌شود تا زمانی که ویروس هنوز فرصت پیدا نکرده خیلی تکثیر پیدا کند و آسیب جدی به ارگان‌ها بزند، بهترین زمان برای گرفتن پلاسما با تیتر خوب همان هفته اول است و بهترین اثربخشی را خواهد داشت افزود: بنابراین بیمارانی که پلاسمای بهبود یافتگان کووید را می‌خواهند بگیرند، باید در همان یک هفنه اول که در بیمارستان بستری می‌شوند، پلاسما را دریافت کنند نه اینکه انتهای پروسه‌ی درمانی.

محمدی در خصوص روند کنونی دریافت پلاسمای بهبود یافتگان کرونا برای بیماران مبتلا در ایران گفت: این روند درمانی هنوز در حال انجام است و الان ذخایر خوبی داریم و پزشکان معالج در بیمارستان ها، براساس اندیکاسیون، درخواست پلاسما می‌دهند و این پروژه متوقف نشده است.

وی با تأکید بر اینکه انتظار داریم استقبال مردم برای اهدای پلاسما بیشتر شود، گفت: هنوز نمیدانیم روند شیوع کرونا در سال آینده در ایران و جهان به چه صورت است بنابراین هر چه بهبود یافتگان ما از این پروژه استقبال کنند، ذخایر سازمان انتقال خون هم تقویت می‌شود که اگر به پیک‌های بعدی برخوردیم، بتوانیم بیماران را به خوبی پوشش بدهیم.

وی بیان کرد: با توجه به گزارشات تاکنون کمتر از ۱۰ درصد بهبود یافتگان کرونا برای اهدای پلاسمای خون خود مراجعه کرده اند، اما ما انتظار داریم با توجه به تبلیغات و اطلاع رسانی‌هایی که در رسانه‌ها داشته ایم و بیشتر شدن تعداد مبتلایان و در نتیجه بهبود یافتگان، تعداد اهدا کنندگان هم بیشتر شود، اما این هدف هنوز محقق نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پلاسما کرونا انتقال خون اهدای پلاسما بهبود یافتگان یافتگان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با معرفی راه‌یافتگان ۵ بخش اصلی جشنواره  «طنزپهلو» در کاریکاتور، شعر طنز، داستان کوتاه طنز، نثر طنز و بخش طنز چندرسانه‌ای،  نفرات اول تا سوم هر بخش در روز اختتامیه تقدیر می‌شوند.

اسامی نامزدهای نهایی راه‌یافته به بخش داوری هشتمین دوره جشنواره «طنزپهلو» به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

بخش شعر

عباس احمدی، مجتبی احمدی، جواد حیدری، سعید زینلی زاده، علی سلیمیان، محمدحسن صادقی، نیما طباطبایی، عبدالرضا قیصری، علی اکبر مدرس زاده، حمیدرضا ملایی، سید محمد جواد میرصفی

بخش نثر

رضا احسان پور، عباس احمدی، ارژنگ حاتمی، وحید حاج سعیدی، مریم حسن‌نژاد، محمدرضا زروندی، محمد زندی، محمدحسین صادقی، سید محمدجواد کیش بافان، افشین محمدی

بخش داستان

الهه ایزدی لای بیدی، ایمان ابیلی، رضا احسان پور،  مریم ابراهیمی شهرآباد، فاطمه الهی شیروان، وحید حاج سعیدی، سمیه سادات میرعباسی،  سعید قلیزاده، بنیامین کلاچاهی ثابت، فاطمه یوسفی

بخش کاریکاتور و کارتون

هیبت احمدی، حسن امیدی، محمدعلی خلجی، محمد علی رجبی، علی رفیعی، سوده سلامت قمصری، هدیه صدیقی کسمائی، سالار عشرت خواه، مهدی منصوری، عاطفه یاریان

بخش چندرسانه‌ای

عباس احمدی، فرشته پناهی، سید محمد پیشنمازی، لیلا تندرو، حسن حاتمی، محمدمهدی رضایی، حمید علیزاده، سید محمدجواد کیش بافان نفرات اول تا سوم در روز اختتامیه معرفی می‌شوند.

بنا بر همین گزارش، آئین اختتامیه جشنواره  «طنزپهلو»، ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اجرای رضا رفیع و موسیقی پرواز همای برگزار می‌شود.

هشتمین جشنواره طنز و رسانه «طنزپهلو» با همکاری معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حال برگزاری است و عباس حسین‌‌نژاد دبیری این دوره را به عهده دارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شمسایی: قهرمانی آسیا را به «شهید غیرت» اهدا می کنم + ویدئو
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی