Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، لالیگا زنان که در سال ۱۹۸۸ تاسیس شد لیگ برتر فوتبال زنان اسپانیا بوده و از ۱۸ تیم تشکیل شده است؛ با این وجود این لیگ به عنوان لیگی حرفه‌ای شناخته نشده و وجه تمایزی ملموس نداشت.

«آیرین لوزانو» رییس شورای ورزش اسپانیا اعلام کرد که دولت آماده است تا «به این بی‌عدالتی پایان دهد.»

لوزانو در سنای اسپانیا اظهار داشت: شورای ورزش اسپانیا در نظر دارد تا لیگ فوتبال زنان را از فصل ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲ به بعد به عنوان لیگ حرفه‌ای به رسمیت بشناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی‌توان لیگ مردان را حرفه‌ای دانست و لیگ زنان همچنان غیرحرفه‌ای خوانده شود. هیچ منطقی در این موضوع وجود ندارد و ما قصد داریم به این بی عدالتی پایان دهیم تا شرایط ورزشکاران زن را بهبود بخشیده و ساختار ورزش را تقویت کنیم. هدف ما این است که بهترین لیگ زنان را در اروپا داشته باشیم و بهترین راه برای دستیابی به این مهم، حرفه‌ای دانستن آن است.

به رسمیت شناخته شدن به عنوان لیگی حرفه‌ای به لالیگا زنان این اجازه را می دهد تا مستقل بوده، به منابع بهتری دسترسی پیدا کرده و شرایط را بهبود بخشند زیرا بعد از این، باشگاه‌ها مسوولیت سازماندهی لیگ را عهده دار خواهند شد.

از زمان امضای نخستین توافق جمعی تاریخ فوتبال زنان اسپانیا در فوریه ۲۰۲۰، اتحادیه باشگاه های فوتبال زنان (ACFF) اعلام کرد که لالیگا زنان با سه معیار اصلی مورد نیاز برای حرفه‌ای شناخته شدن مطابقت دارد.

تمام بازیکنان این لیگ قرارداد دارند و این در حالی است که لیگ زنان با جذب اسپانسرها و حق پخش تلویزیونی، بُعد مالی نیز پیدا کرده و علاوه بر این، این لیگ با داشتن تیم‌هایی همچون بارسلونا و اتلتیکو مادرید لیگ حائز اهمیت و جذابی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها اسپانیا لالیگا نابرابری جنسیتی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسپانیا لالیگا نابرابری جنسیتی اسپانیا لالیگا نابرابری جنسیتی دولت اخبار کنکور فوتبال زنان حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی النصر در بازی خارج از خانه

تیم فوتبال النصر بازی خارج از خانه در لیگ حرفه‌ای عربستان را با پیروزی به پایان رساند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در هفته بیست‌ونهم لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان شنبه شب تیم النصر ریاض با حضور کریستیانو رونالدو در خانه الخلیج به میدان رفت و در پایان با گل دقیقه 68 آیمریک لاپورت یک بر صفر به پیروزی رسید.

تیم فوتبال النصر ریاض با کسب این پیروزی خارج از خانه 71 امتیازی شد و رتبه دوم جدول 18 تیمی لیگ حرفه‌ای عربستان را حفظ کرد. الهلال با 80 امتیاز و یک بازی کمتر صدرنشین مسابقات است.

شوکه شدن هواداران الاتحاد از غیبت‌های متوالی بنزما

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پیروزی النصر در بازی خارج از خانه
  • خلاصه‌بازی رئال‌مادرید و رئال سوسیداد + فیلم
  • برتری رئال مادرید در خانه سوسیداد
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو