Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@04:32:31 GMT

عقب‌نشینی کشورهای اروپایی نتیجه مقاومت است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۲۳۹۳

عقب‌نشینی کشورهای اروپایی نتیجه مقاومت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی اکبری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان به تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی اشاره کرد و اظهار داشت: احیا و حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان و رسیدگی شایسته و همه جانبه به امور خانواده‌های شاهد و ایثارگران و مفقودین از وظایف این نهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با شاره به سالروز شهادت مهدی باکری فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا اشاره کرد و گفت: شهید باکری پاسداری نمونه، فرماندهی فداکار و ایثارگر، خدمتگزاری صادق، صمیمی، مخلص و عاشق ولایت بود و شهدا باید الگوی افراد قرار بگیرند.

امام جمعه ماهنشان به ۲۷ اسفند مصادف با سوم شعبان المعظم روز ولادت امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: پاسداری شغل نیست، بلکه یک ارزش و تعهد است که شب و روز نمی‌شناسد و پاسدار همیشه در خط مقدم و جهاد و مبارزه است.

علی اکبری به ولادت حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز اشاره کرد و افزود: جانبازان مایه سرافرازی ملت ایران هستند و زبان عاجز است از ترسیم مقام بلندپایه جانبازان که برای اعتلای کلمه حق و دفاع از اسلام و وطن جانبازی کردند.
 
وی با اشاره به عقب‌نشینی طلبکارانه کشورهای اروپایی از قطعنامه ضد ایرانی افزود: این عقب نشینی نتیجه گفتمان، مقاومت و دست برتر ایران و عمق راهبردی ما در منطقه است.

امام جمعه ماهنشان بر هوشیاری و فعالیت هوشمندانه دیپلماسی و حفظ وحدت را خواستار شد و تصریح کرد: عقب‌نشینی کشورهای اروپایی نتیجه موضع محکم مجلس، همراهی دولت، تقویت وحدت داخلی بر محور مواضع حکیمانه و قاطعانه رهبر انقلاب اسلامی بود.

علی اکبری با اشاره به گلایه رهبری از وضعیت معیشتی مردم و گرانی بی منطق و افسار گسیخته و با تاکید بر راه حل مشکلات با نگاه به درون و داشته‌های کشور ادامه داد: اصلاح ساختار بودجه و رشد و تولید داخلی، صرفه‌جویی، افزایش نظارت کارآمد بر بازار تولید، توزیع و مقابله قاطعانه با احتکار و گرانی بی‌منطق امروز خواسته رهبری و مردم است.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و با بیان اینکه بر اساس قانون وظیفه نظارت بر انتخابات شورای اسلامی بر عهده مجلس شورای اسلامی گذاشته شده است، افزود: بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مسؤولیت نظارت بر انتخابات شوراها را برعهده دارند و از مجلس انقلابی انتظار می‌رود در همه مراحل نظارت بر انتخابات شوراها از انتخاب اعضای هیئت اجرایی تا مرحله پایانی روحیه انقلابی و مدیریت و نظارت درست و صحیح و انقلابی را به یادگار بگذارند و در تایید صلاحیت‌ها دقت شود. 
انتهای پیام/73002

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه ماهنشان نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخابات شورای اسلامی جمعه ماهنشان عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است