Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@05:35:38 GMT

حرکت ۱۱ کاروان نوروزی در معابر منطقه ۴

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۲۴۶۴

حرکت ۱۱ کاروان نوروزی در معابر منطقه ۴

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خادمی با اشاره به حرکت کاروان نوروزی در محلات ۲۰ گانه منطقه گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری نوروز ۱۴۰۰ و اعیاد شعبانیه را در راستای ایجاد روحیه نشاط، تأمین آرامش روانی و افزایش امید به زندگی در شهروندان، در قالب ۱۱ کاروان نوروزی برگزار می‌شود.

او با تاکید بر بدیع بودن برنامه در شرایط ایام نوروز و اعیاد شعبانیه با توجه به اپیدمی کرونا اظهار داشت: با توجه به مسئله کرونا کاروان نوروزی سین سلامت به منظور هشدار و آموزش مسائل مربوط به مبارزه با کرونا طراحی و اجرا خواهد شد که در کاروان نوروزی و سین سلامتی چند عروسک با ماسک و در دست داشتن تابلوهای آموزشی حرکت می‌کنند و در این کاروان از چند نماد سفره هفت سین که نشانه سلامتی هستند نیز استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادمی در ادامه با اشاره به حرکت سایر کاروان‌های نوروزی گفت: ۱۰ کاروان دیگر با عناوین کاروان حاجی فیروز، تخم مرغ‌های رنگی، کاروان عروسکی اقوام، عروسک‌های نوروزی، اقوام ایران زمین، عمونوروزها، عروسک‌های غول پیکر، نوروزگاه سیار، سه چرخه‌های نوروزی و عروسک‌های محلی و بومی روزانه به مدت ۲ ساعت در فضاهای متناسب شهری محلات ۹ گانه حرکت خواهند داشت.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ در تشریح برنامه‌های کاروانهای نوروزی گفت: در کاروانهای نوروزی برنامه‌های شاد و متنوعی شامل نوروز خوانی، اجرای آئین‌های محلی اقوام ایرانی، حرکت ارابه‌های حامل سفره هفت سین توسط عمو نوروز، اجرای نمایش عروسکی توسط عروسک‌های غول پیکر، حرکت کامیونت مجهز به استیج و سیستم صوت، حرکت سه چرخه‌های گل آرایی و رنگ آمیزی شده که راکبان آنها حاجی فیروزها و عمو نوروز هستند، در نظر گرفته شده است.

او افزود: همچنین اجرای شاد عروسک‌های بومی محلی از استان‌های آذربایجان، لرستان، بوشهر، خراسان و..... با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برای شهروندان منطقه ۴ در نظر گرفته شده است.

خادمی خاطرنشان کرد: حرکت کاروانهای نوروزی از ۲۰ اسفند ماه در محلات منطقه آغاز شده و تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
 

کد خبر 5167811 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: نوروز شهرداری منطقه 4 شهردار منطقه 4 شهرداری تهران آزادی زندانیان شورای شهر تهران قوه قضاییه سازمان زندان ها ویروس کرونا نوروز سازمان تامین اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ترخیص کالا گردشگری سازمان بازرسی کل کشور سعید اوحدی سامانه بارشی کاروان نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛جلیل جعفری گفت: برای بهبود عملکرد خدمات شهری، افزایش کیفیت بهداشت شهری و همچنین کاهش آمار خسارات وارده بواسطه زباله گرد‌ها و افزایش فرهنگ ساعت مقرر بیرون گذاری زباله، خدمات شهری منطقه ۲، مرحله دوم طرح جمع‌آوری مخازن و گاری‌های چهارچرخ سطح منطقه را آغاز کرد.
وی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح نزدیک به ۱۰۰ عدد مخزن زباله از معابر اصلی منطقه ۲ جمع‌آوری شد.
مسئول خدمات شهری منطقه دو شهرداری شهرکرد گفت: اگر این طرح به درستی اجرا شود، شاهد مهار پدیده زباله‌گردی خواهیم بود و به دنبال آن، مراکز خرید ضایعاتی که چهره نازیبایی برای بعضی از نقاط شهر ایجاد کرده است نیز جمع‌آوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • اعزام کاروان خودرویی غیرت از مشهد به سبزوار
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد