Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@21:04:52 GMT

راهکارهای خانگی برای سفید کردن دندان

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۳۶۷۱

راهکارهای خانگی برای سفید کردن دندان

استفاده از شیر، توت فرنگی و مسواک زدن با جوش شیرین از روش‌هایی هستند که می‌توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی دندان‌هایتان را سفید کنید.

به گزارش برنا؛ لکه‌دار شدن دندان اتفاقی معمول است. این شرایط زمانی رخ می‌دهد که لایه بیرونی دندان که به نام مینای دندان شناخته می‌شود، تغییر رنگ می‌دهد. محصولات سفیدکننده دندان بسیاری در بازار وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما می‌توانید از بین خمیردندان‌ها، پودرها، نوار‌ها یا ژل‌های سفیدکننده یکی را انتخاب کنید. دندان پزشک شما هم می‌تواند خدماتی حرفه‌ای در این زمینه ارائه کند. اما این گزینه‌ها می‌توانند گران باشند. همچنین، آن‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است با دندان‌ها و لثه‌های شما نامهربان باشند. برای سفید کردن دندان‌های خود بدون استفاده از مواد شیمیایی می‌توانید نگاهی به روش‌هایی طبیعی‌تر داشته باشید.

توت فرنگی

توت فرنگی حاوی اسید مالیک است. گفته می‌شود که این اسید خاصیت سفید کنندگی دارد که ممکن است به روشن شدن دندان‌های لکه‌دار کمک کند. همچنین، اسید مالیک می‌تواند تولید بزاق را در افرادی که به خشکی دهان مبتلا هستند افزایش دهد. بزاق با پاک‌سازی غذا و بقایای دیگر در برابر پوسیدگی دندان که یک دلیل اصلی تغییر رنگ دندان است، از شما محافظت می‌کند.

هندوانه

محتوای اسید مالیک هندوانه بیشتر از توت فرنگی است. اسید مالیک می‌تواند در روشن شدن رنگ دندان‌ها نقش داشته باشد و تولید بزاق را افزایش دهد. همچنین، برخی افراد به این نکته اشاره دارند که بافت فیبری هندوانه دندان‌ها را سایش می‌دهد که به از بین رفتن لکه‌ها کمک می‌کند. البته شواهد علمی برای پشتیبانی از این ادعا وجود ندارد.

شیر

اسید لاکتیک موجود در شیر ممکن است به روشن شدن مینای دندان‌های شما کمک کند. همچنین، گفته شده است که اسید لاکتیک تولید بزاق را تحریک می‌کند که می‌تواند به پاک‌سازی باکتری‌های مسبب پوسیدگی دندان کمک کند. کازئین، پروتئین موجود در شیر، هم از ایجاد لکه روی دندان‌ها پیشگیری می‌کند. کازئین به جذب فسفات کلسیم برای ترمیم پوسیدگی‌ها و پیشگیری از شکل‌گیری پلاک دندان کمک می‌کند.

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به‌طور منظم

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به طور منظم یکی از بهترین روش‌ها برای سالم و سفید نگه داشتن دندان‌ها محسوب می‌شود. مسواک زدن دندان‌ها دو بار در روز و هر بار به مدت ۲ دقیقه توصیه شده است. این کار می‌تواند به پاک‌سازی لکه‌ها و همچنین از بین بردن بقایای مواد غذایی و باکتری‌های مسبب پوسیدگی دندان کمک کند.

مسواک زدن با جوش شیرین

جوش شیرین یک گزینه محبوب برای سفید کردن دندان هاست. جوش شیرین یکی از مواد تشکیل‌دهنده رایج در خمیردندان‌های سفیدکننده هم است. برای استفاده از جوش شیرین برای روشن شدن رنگ دندان‌ها، سهم‌های مساوی از آب و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر شکل بگیرد. از این خمیر برای مسواک زدن دندان‌های خود به مدت یک دقیقه استفاده و سپس آن را از دهان خود خارج کنید.

مسواک زدن با روغن خردل و نمک

روغن خردل و نمک یک درمان طبیعی در پزشکی سنتی هندی برای سفید کردن دندان است. ایده‌ای که در پس این روش قرار دارد این است که روغن خردل پلاک و لکه‌های دندان را از بین می‌برد. نمک می‌تواند برای تقویت اثر سفیدکنندگی دندان به روغن خردل اضافه شود. گفته شده است که بافت ساینده نمک به پاک‌سازی لکه‌های روی دندان کمک می‌کند.

محدود کردن غذا‌هایی که دندان‌ها را لکه‌دار می‌کند

شما می‌توانید با محدود کردن غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی که موجب لکه‌دار شدن دندان‌ها می‌شود، از تغییر رنگ اضافی پیشگیری کنید. از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به سس‌های گوجه فرنگی، قهوه، چای سیاه و نوشابه‌های گازدار تیره اشاره کرد. اگر قصد مصرف یک نوشیدنی را که می‌تواند موجب لکه‌دار شدن دندان شود، دارید، استفاده از نی می‌تواند احتمال بروز این شرایط را کاهش دهد.

چه مدت طول می‌کشد تا مواد غذایی دندان‌ها را سفید کند؟

این که چه مدت طول می‌کشد تا این مواد غذایی رنگ دندان‌های شما را روشن‌تر کند، مشخص نیست، اما در مقایسه با محصولات تجاری، روش‌های طبیعی به طور معمول به مدت زمان بیشتری برای تاثیرگذاری نیاز دارد. همچنین، این به رنگ اصلی دندان‌های شما بستگی دارد. اگر دندان‌های شما به طور قابل توجهی لکه‌دار شده باشد، مشاهده نتایج احتمالا زمان بیشتری طول خواهد کشید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سفید کردن دندان برای سفید کردن دندان دندان های شما دندان کمک روغن خردل توت فرنگی رنگ دندان مسواک زدن جوش شیرین شدن دندان پاک سازی روشن شدن دندان ها لکه دار روش ها لکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارائه راهکارهای خردمندانه محیط زیستی در توسعه صنایع و رشد اقتصادی کشور به خصوص در سواحل مکران در دست اقدام است که با مشارکت مردم و جوامع محلی راه‌اندازی و فعال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، مجتبی ذوالجودی با تبریک «روز ملی خلیج فارس» در تشریح اهمیت توجه به زیستگاه‌های دریایی به‌ویژه خلیج فارس اظهار کرد: خلیج فارس سومین خلیج بزرگ جهان است و مساحتی به بزرگی ۲۳۷ هزار کیلومتر مربع دارد و به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین منطقه تأمین انرژی جهان با برخورداری از ۴۰ درصد ذخایر نفتی جهان و از طریق تردد سالانه بیش از ۴۰ هزار کشتی، بیش از ۲۳ درصد نفت تولیدی جهان را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه مرجان‌های خلیج فارس تا تغییرات روزانه ۹ درجه و تغییرات سالانه ۲۰ درجه را تحمل می‌کنند، بنابراین به عنوان منابع بالقوه ژنتیکی برای افزایش تاب‌آوری در برابر تغییر اقلیم مورد توجه هستند، افزود: کیفیت نفت‌های خام در جهان مشابه هم نیست و ذخایر نفتی خلیج فارس دارای ویژگی‌هایی چون سهولت استخراج، هزینه پایین تولید، امکان تولید مازاد بر ظرفیت و کیفیت‌تر بالا است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: خلیج فارس با تنوع و غنای زیستی و تولید بالا و برخورداری از جزایر بی‌نظیر و ارزشمندترین زیستگاه‌های حساس ساحلی مانند جنگل‌های حرا، آبسنگ‌های مرجانی، بسترهای علفی، مناطق تخم گذاری لاکپشت‌ها، پهنه‌های جزر و مدی، خوریات و مصب‌های متنوع و ذخایر عظیم آبزی، یکی از اکوسیستم‌های دریایی منحصربه‌فرد آب‌های گرمسیری جهان محسوب می‌شود و نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور و معیشت مردم بومی منطقه دارد.

ذوالجودی اضافه کرد: محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان مشترک بین ایران و هفت کشور عربی همسایه با برخی از چالش‌های زیست محیطی مواجه هستند که صید بی‌رویه و غیر مسئولانه از منابع آبزی، تخریب و ایجاد تغییرات فیزیکی مناطق ساحلی، ریزش نفت ناشی از اجرای عملیات اکتشاف و استخراج و حمل‌ونقل نفت از جمله آن‌ها است.

وی ادامه داد: آلودگی‌های با منشأ خشکی در خلیج فارس شامل فاضلاب‌های شهری و روستایی، پساب‌های صنعتی و کشاورزی، آلودگی‌های صنایع مستقر در مناطق ساحلی، عملیات عمرانی و توسعه غیراصولی در سواحل مانند استحصال و خشک کردن دریا، انباشت پسماندها از جمله زباله‌ها و پلاستیک و میکروپلاستیک در نواحی سواحلی می‌شوند که نیازمند مدیریت اصولی است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت توجه به زیست بوم خلیج فارس گفت: این منطقه به لحاظ غنا و تنوع زیستی بالا و ارتباط با دریای عمان و آب‌های باز اقیانوسی (اقیانوس هند) از ظرفیت‌های بسیار بالای اکولوژیک در تولید آبزیان، گردشگری و طبیعت گردی، پرنده‌نگری، تولید انرژی پاک و حمل‌ونقل دریایی و بسیاری از زمینه‌های دیگر اقتصادی برخوردار است که با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان برای بهره‌برداری و توسعه متوازن و خردمندانه از این ثروت بی‌نظیر و نعمت خدادادی در راستای توسعه و ایجاد شغل و درآمد پایدار جوامع محلی اقدام کرد که معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در جهت سیاست‌های ابلاغی توسعه دریامحور مقام معظم رهبری و دستور اکید رئیس جمهوری در سال جاری برنامه‌های ویژه‌ای جهت دستیابی به اهداف این سیاست‌ها از طریق فعال‌سازی ظرفیت‌های اکولوژیک و زیست‌محیطی محیط‌های دریایی و تالاب‌ها و ارائه راهکارهای خردمندانه محیط زیستی در توسعه صنایع و رشد اقتصادی کشور به خصوص در سواحل مکران را در دست اقدام دارد که با مشارکت مردم و جوامع محلی راه‌اندازی و فعال خواهد شد.

کد خبر 749041

دیگر خبرها

  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل