Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@09:11:03 GMT

کرونای برزیلی به مثابه یک بمب اتمی است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۴۰۱۰

کرونای برزیلی به مثابه یک بمب اتمی است

به گزارش جام جم آنلاین ازایرنا، گونه «P۱» ویروس کرونا که در برزیل ظاهر شده عفونی تر است و در اکثر ایالت های این کشور غالب شده است و هیچ نشانه ای از کند شدن روند شیوع آن وجود ندارد.

دکتر «روبرتو کرانکل»، ریاضیدان بیولوژیکی در رصدخانه کووید ۱۹ برزیل، گفت: این اطلاعات به مثابه یک بمب اتمی است.

وی افزود: من از سطح [گونه های] یافت شده متعجب هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه ها معنی آن را منتقل نمی کنند. تمام گونه های جهش یافته کرونا قابلیت سرایت بیشتری دارند و این به معنی مرحله تسریع شده این اپیدیمی است. این موضوع یک فاجعه است.

در حال حاضر گونه برزیلی ویروس کرونا در ۹ ایالت آمریکا و ۱۵ مورد شناسایی شده است. تصور می شود این گونه ویروس کرونا ، ۱.۴ تا ۲.۲ برابر بیشتر از انواع قدیمی تر قابل انتقال است و افرادی را که قبلاً در برزیل به COVID-۱۹ مبتلا شده بودند، دوباره آلوده کرده است.

افزایش واکسیناسیون و کاهش عفونت های روزانه در آمریکا به جلوگیری از شیوع این ویروس کمک می کند، اما در برزیل این مورد صدق نمی کند. در برزیل ظرفیت اتاق های مراقبت های ویژه آی.سی.یو تکمیل است و واکسیناسیون به صورت آشفته ای انجام می شود.

دکتر «دنیس گرت» معاون اپیدمیولوژی کاربردی در «موسسه واکسن سابین» در آمریکا گفت: درصورتی که تمامی کشورها شیوع کرونا را در کشور خود کنترل نکنند، هیچ کشوری در امان نخواهد بود.

اقدامات کنترل و واکسیناسیون در برزیل که روز گذشته ۲ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به COVID-۱۹ جان خود را از دست دادند، بسیار ناعادلانه است. کارشناسان وضعیت خارج از کنترل کرونا در برزیل را با «بمب اتمی» مقایسه می کنند.

آنها هشدار می دهند تا زمانی که برزیل یا سایر کشورها از گسترش کنترل نشده ویروس کرونا برخوردار هستند، گونه های مختلفی از این ویروس می تواند ظهور کند و باعث ایجاد امواج کووید در سراسر جهان شود.

آنها افزودند: گونه برزیلی ویروس کرونا می ‌تواند مبارزه جهانی را برای پایان دادن به این همه گیری تهدید کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گونه برزیلی ویروس کرونا واکسیناسیون کووید ۱۹ کرونا در برزیل ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو هر دو باشگاهش را فروخت!

به گزارش "ورزش سه"، چند سال پیش وقتی کروزیرو برای اولین بار در تاریخش به دسته دوم فوتبال برزیل سقوط کرد، رونالدو نازاریو که فوتبالش را از این باشگاه شروع کرد، قدم پیش گذاشت و با خریدن مالکیت باشگاه وعده داد تیم را به سطح اول فوتبال برزیل برمی‌گرداند و به قولش نیز عمل کرد. رونالدو ولی دیشب باشگاه را به ارزش 109 میلیون یورو فروخت.

وقتی از اسطوره برزیل در مورد احتمال فروش وایادولید، دیگر باشگاهی که مالکیتش را برعهده دارد، سوال شد، او پاسخ داد: «بله، وایادولید را هم به زودی می‌فروشم.»

وایادولید که در دسته دوم اسپانیا حضور دارد، اکنون تیم دوم جدول است و شانس بالایی برای بازگشت به لالیگا دارد. تیم وقتی سقوط کرد، رونالدو با انتقادات فراوانی از سوی هواداران روبه‌برو شد اما او گفت وایادولید را خیلی سریع به لالیگا برمی‌گرداند. رونالدو به این هدف نزدیک است اما با بازگشت به لالیگا او قصد دارد مالکیت را واگذار کند. به نظر رونالدو از تیمداری در فوتبال خسته شده است.

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • چپ کردن کامیون حمل زباله در برزیل + فیلم
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • رونالدو هر دو باشگاهش را فروخت!
  • پاسور برزیلی به شهداب یزد پیوست
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت