Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های زندگی هر فردی، انتخاب دوست است که این موضوع می‌تواند در زندگی او تاثیر بسزایی داشته باشد، اما نکته مهمی که در دنیای امروز، بیش از پیش به آن نیاز داریم انتخاب کردن و داشتن دوست واقعی است که می‌تواند حتی روند زندگی ما را دستخوش تغییرات بسیاری کند، به همین منظور این موضوع بسیار مهم است که در پرورش فرزندان، آن‌ها را با شاخص مهم در شناسایی دوست، آشنا و آگاه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید چگونه عزت نفس خود را افزایش دهیم؟

رویا نوری جامعه شناس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با نقش مهم دوست خوب در زندگی اظهار کرد: دوست، مهم‌ترین عنصر در زندگی انسان محسوب می‌شود و چنانچه در کنار ما دوستان ناب و خالص باشند قطعا می‌توان از راه‌های ناهموار زندگی با دلگرمی عبور کرد، اما نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که متاسفانه، بسیاری از افراد بزرگسال در شناسایی و انتخاب دوست واقعی ناتوان هستند و از سوی دیگر، بسیاری از ما از فقدان یک دوست با ویژگی‌های خوب و خصیصه‌های ناب رنج می‌بریم.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های دوست خوب بیان کرد: یکی از ویژگی‌های دوست خوب این است که برای شما وقت می‌گذارد و در هیچ شرایطی شما را تنها نمی‌گذارد و برطرف شدن مشکلات شما دغدغه خودش است و تمام تلاشش را می‌کند تا بار مشکلات از روی دوش شما برداشته شود.

این جامعه شناش تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های یک دوست خوب این است که در زمان‌های شادی و موفقیت دوست خود، او را همراهی می‌کند و از خوشحالی او خوشحال می‌شود و با یکدیگر، موفقیت او را جشن می گیرند.

نوری گفت: دوست خوب، کسی است که بدون اندازه گیری به دوست خود کمک می‌کند و هیچ چشم داشت و انتظاری از او ندارد که کمک و لطف او را برگرداند و با تمام وجود این کار را برای دوست خود انجام می‌دهد و هیچ گونه میزان و معیاری برای این منظور ندارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های دوست خوب این است که با او می‌توان خود واقعی بود و در این میان، هیچ گونه تظاهری وجود ندارد و باید هر دو طرف، همان طور که هستند یکدیگر را بپذیرند، نه اینکه تظاهر به خوب بودن کنند.

این جامعه شناس در پایان خاطرنشان کرد: انتخاب دوست واقعی سخت به دست می‌آید و تمامی افراد باید برای داشتن این نعمت الهی هوشیار باشند، چرا که دوست خوب و واقعی نقش بسیار مهمی در زندگی هر فردی ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید

کدام خورشید نشان دهنده شخصیت شماست؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دوست خوب روانشناسی ویژگی دوست ویژگی های دوست دوست واقعی دوست خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران
  • قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • ببینید | دالتون‌های واقعی
  • افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران