Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@07:01:06 GMT

11نکته بهداشتی برای انجام خانه‌تکانی

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۹۴۷۰۸

با نزدیکی به عید نوروز یکی از رسومی که اکثر ایرانیان آن را به جا می‌آورند « خانه‌تکانی» است. خانه تکانی با هدف تمیز کردن تمام خانه برای آغاز سال نو انجام می‌شود اما همین کار نیز گاهی با عدم رعایت برخی نکات ساده از جمله ترکیب مواد شوینده شیمیایی می‌تواند خطرآفرین شود. ناطقان: بنابر اعلام وزارت بهداشت نکات زیر در انجام خانه‌تکانی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است:

_از مخلوط کردن سفیدکننده یا وایتکس با جرم گیر یا جوهر نمک جداً خودداری کنید زیرا بخارات و گازهای ناشی از این اختلاط بسیار سمی و خفه کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



_ در مصرف وایتکس زیاده روی نکنید زیرا باعث تحریک چشم و پوست، سوختگی‌های خفیف مری و دهان، تحریک گوارشی و استفراغ و اسهال در غلظت‌های بالا می‌شود.

_ در هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده‌های شوینده و پاک کننده، پنجره‌ها را باز کنید تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد. بسیاری از این ترکیبات بخارات سمی ایجاد می‌کنند که به مخاط دهان، بینی و ریه صدمه می‌زند.

_ در هنگام استفاده از مواد شوینده برای جلوگیری از تماس مستقیم پوست با مواد از دستکش پلاستیکی استفاده نمایید. همچنین بهتر است که از دستکش نخی زیر دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

_ وقتی که از شوینده‌های غلیظ استفاده می‌کنیم طبیعتاً احتمال خطر افزایش پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است شوینده‌ها را مقداری رقیق کرد تا از عوارض پوستی و تنفسی آن جلوگیری کرد.

_ زنان باردار و کودکان زیر ۳ سال نباید در معرض مواد شوینده قرار گیرند.

_ در افرادی که زمینه بیماری تنفسی دارند مواد شوینده می‌توانند عوارض بیشتری ایجاد کنند.

_ همیشه در هنگام استفاده از فرآورده‌های شیمیایی و شوینده در نور کافی برچسب روی بسته بندی را مطالعه نموده سپس مصرف کنید. استفاده از داروها و مواد شیمیایی در تاریکی می‌توانند خطرناک باشد.

_ در زمان نظافت سطوح و استفاده از ترکیبات شوینده و پاک کننده از دستکش لاستیکی، کفش جلوبسته و درصورت امکان، ماسک استفاده کنید.

_ بسیاری از داروها و محصولات خانگی مانند جوهر نمک، مواد شوینده و لک بر، لاک پاک کن، سموم حشره کش و جونده کش (مانند مرگ موش)، تینر، ضدیخ، بنزین و نفت می‌توانند در صورت بلعیده شدن و تماس با پوست و چشم و یا در صورت تنفس، بسیار سمی باشند.

_ همیشه پس از استفاده از مواد شیمیایی سریعاً درب آن را ببندید و دقت نمایید که هیچ ظرف دربسته‌ای از دسترسی کودکان در امان نیست. منبع: ایسنا برچسب ها: نکته بهداشتی ، خانه تکانی ، تمیز کردن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نکته بهداشتی خانه تکانی تمیز کردن مواد شوینده خانه تکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ خانه بهداشت روستای ادکان با زیر بنای ۷۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای گورپان با زیر بنای ۷۵ مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، خانه بهداشت روستای ایرج با زیر بنایی ۸۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و خانه بهداشت روستای سارمران با زیر بنای ۸۵ مترمربع و با اعتباری بالغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، محرومیت زدایی و سفر ریاست‌جمهوری تامین و پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • منچستریونایتد در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • منچستریونایتد حراج تابستانی راه می‌اندازد: شیاطین سرخ در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟