Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل هشدار داد که در بحبوحه ویروس کرونا، ناامنی غذایی نیز بسیاری از کشورها را تهدید کرده و اوضاع را پیچیده کرده است.

بر اساس آمارهای سازمان ملل، در پایان سال 2020، بیش از 88 میلیون نفر از مردم جهان به دلیل درگیری‌ها و بی ثباتی از گرسنگی حاد رنج می‌بردند که در مقایسه با سال گذشته افزایشی 20 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نیز طی سخنرانی ویدئوکنفرانسی در شورای امنیت سازمان ملل گفت که قحطی‌های متعددی به دلیل درگیری‌های جهان ایجاد شده است.

وی همچنین گفت که بحران تغییرات آب و هوایی و همه‌گیری کرونا شعله‌های این آتش را بیشتر کرده است.

دبیر کل سازمان ملل هشدار داد در صورتی که اقدام فوری انجام نشود، میلیون‌ها انسان در آستانه گرسنگی و مرگ قرار می‌گیرند.

گوترش اضافه کرد: «در واقع بیش از 30 میلیون انسان در بیش از 30 کشور تنها یک گام با گرسنگی فاصله دارند».

وی همچنین بر ادامه بحران ناامنی غذایی در مناطقی نظیر ساحل، شاخ آفریقا، جنوب سودان،‌ یمن و افغانستان تاکید کرد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل انسان شورای امنیت آنتونیو گوترش سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۹۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان

رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند که اسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه این رژیم دستورالعمل‌هایی را برای تقویت امنیت در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان صادر کرد.

بنابر گزارش وبگاه خبری، گزارش‌ها روز یکشنبه نشان داد که کاتس دستوراتی را به تمام سفارتخانه‌های صهونیستی در سرتاسر جهان صادر کرد تا برای یک موج خصمانه آماده شوند.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا، به دنبال دستگیری ها و اخراج دانشجویان در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک در سراسر آمریکا گسترش یافته است.

دانشجویان بسیاری از دانشگاه های آمریکا از جمله دانشگاه ییل، دانشگاه نیویورک، دانشگاه هاروارد، دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و غیره به این اعتراضات پیوسته اند.

بسیاری از معترضان طرفدار فلسطین از دانشگاه‌های خود می‌خواهند که سرمایه‌های مالی و سیاسی خود به نفع عملیات نظامی رژیم صهیونیستی را واگذار کنند.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • (عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰
  • تحلیلگر اسرائیلی: جنگ پایان یافته، حمله به رفح توهمی بیش نیست
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد